سه گام بالا آمدن سئو سایت

سه گام بالا آمدن سئو سایت

سایت خود را دوستدار تلفن های هوشمند (Mobile-Friendly) کنید

اولین گام از سه گام بالا آمدن سئو سایت این است که به یاد دارید زمانی که نسخه موبایلی سایتمان در m.URL.com به میزبانی می پرداخت چه باید می کردیم ؟ در حالی که امروزه وجود چنین شرایطی ضرر و زیان زیادی را به بار نمی آورد ، بسیاری از سایت ها ، استفاده از این متد را نکوهش کرده و به جای آن در پی ساختن وب سایت های سازگار با سخت افزارهای مختلف می باشند . حتی با اینکه گوگل به عدم علاقه خود به رتبه دهی مطلوب به سایت هایی که برای نسخه موبایلی طراحی شده اند اعلام داشته است ، اما هنوز هم تفاوت جایگاه این نوع سایت ها و وضعیت بهترشان در مقابل سایت های غیر همخوان با گوشی های موبایل مشهود است . همچنین این مجموعه اذعان داشته است که طراحی سایت های ریسپانسیو به تخصیص الگوریتم های نمایه سازی تعیین کننده با صفحاتی که نیاز به نمایش موجودیت کامپیوتری – موبایلی دارند کمک می کند . در عصر موبایل – اولین شاخص ، وب سایت موبایلی شما شریان حیاتی موجودیتتان در نتیجه جستجوهای گوگل است ، از این روی شرط بقا پیروی از دستورالعمل های گوگل و حصول اطمینان از تطابق هویت محتوا بر روی نسخه دسکتاپی و موبایلی آن می باشد . اگر زمانی قادر شدید تا نتایج این جستجو را در موتورهای جستجوگر ارتقاء بخشید ، حتماً اینچنین کنید .

خلق وبسایتی ایمن (HTTPS)

تقریباً پارسال بود که دکتر می یرز اذعان کرد که ۳۰ درصد نتایج صفحه اولی گوگل از HTTPS استفاده می کنند . در حالی که عدم گردش به HTTPS آسیبی به وب سایت شما نمی زند ، با این حال از سال ۲۰۱۴ که این سامانه عاملی بر رتبه دهی سایت ها از سوی گوگل  شد بارها دستخوش تغییرات شده است . در سال ۲۰۱۷ گوگل بیان کرد که مرورگر کروم – که قریب به ۴۵ درصد کاربران از آن استفاده می کنند – شروع به علامت گذاری سایت های غیر HTTPS در نوار URL آن ها و ذکر عبارت “غیر ایمن” در آنجا خواهد کرد ، طوری که پس از آخرین اخطار آن ها می توانستید خلاء های بوجود آمده در ساختار و عملکرد سایت هایی که این جابجایی را انجام نداده بودند ببینید ، اقداماتی که نشان می دهد گوگل تا چه حد به اهمیت HTTPS و امنیت پافشاری می کند . ناگفته نماند که انتقال غیر اصولی و ناقص HTTPS در سایت امکان بوجود آمدن پیامدهای نامطلوب فراوانی را خواهد داشت . با اینکه به خودی خود اعمال این تغییر تاثیر قابل توجهی روی سئو وب سایت ندارد اما با توجه به تجربه عموم مردم و ساختار آپدیت های کروم ارزشش راخواهد داشت .

تجربه کاربران خود را بهبود ببخشید

تجربه کاربر ، User experience یا به اختصار (UX) اثری ملموس در سئوی سایت دارد . اگر شما به UX خود اهمیت نمی دهید ، پس جای سایت شما میان سطل زباله و در کنار باقی مانده شام دیشب خواهد بود . طبق آمار واصله قریب به ۴۰ درصد کاربران اینترنت در صورت عدم مواجه با نمای زیبای سایت و محتوای مورد نظرشان از ادامه دیدن آن صرف نظر می کنند . در همین رابطه Main Street Host به عنوان سامانه فروش لوازم دیجیتالی مشاهده کرد که با آپدیت محتوایی اثر گذار و بهینه کردن ساختار دکمه “تماس برای اقدام” خود بینندگان سایت و سازندگان پروفایل های کاربریش تا ۶۶ درصد افزایش یافتند . Ezoic نیز در تجربه ای مشابه ۱۸۶ درصد افزایش کسب درآمد در میان هر ۱۰۰۰ بازدید کننده خود و در پی بهتر کردن تجربه کاربرانش را داشته است . موتور های جستجوگر به dwell time به عنوان نشانه ای از رضایت کاربران توجه می کند ، چرا که در صورت عدم جلب رضایت وی ، فرد مذکور سریعاً دکمه بازگشت را فشرده و به صفحه نتایج باز می گردد . طراحی یک نقشه UX مطلوب با سئوی سایت به خوبی جفت می شوند و چنانچه فردی در پی افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت خویش است ، توجه به این مطلب برای او حیاتیست . این همانند انتخاب آهنگی از خواننده محبوبتان در دستگاه کارا اوکی است ؛ به عبارتی دیگر حتی اگر اجرای شما نیز عالی باشد اما ترانه ای پخش نشود ، کسی همراه با شما آواز نخواهد خواند .

طراحی سایت

نحوه طراحی سایت مسئله ای کاملا ً مرتبط با “تجربه کاربر” بوده و تاثیری به سزایی در سئوی سایت خواهد داشت . جان دوهرتی از Credo معتقد است که یکی از بزرگترین تغییراتی که می تواند در روند فعالیت مشتریان خود اعمال کند ، تعمیر و بهبود طراحی سایت آنان می باشد . او در مورد پروژه ای صحبت می کند که قرار است یک صفحه برچسبی  آن را به زیر شاخه ای اصلی تغییر دهد . او قادر است تا بازدید از سرفصل های سازماندهی شده را تا ۷۴ و صفحات هر فصل را تا ۴۱ درصد افزایش دهد . در این صورت نه تنها طراحی مطلوب سایت و در راس آن نقشه های هدایت کننده  به کاربران امکان یافتن آنچه که به دنبالش آمده اند را می دهد ، بلکه به کاربران موتورهای جستجوگر نیز اجازه یافتن صفحات مرتبط بیشتر را می دهد . بطور خلاصه باید گفت که کار با یک وبسایت و استفاده از منوهای مختلف آن باید ساده و آسان باشد . وجود این نوع طراحی در بستر هر سایت سبب می شود تا کاربر با سه یا چهار کلیک به خواسته خود برسد و چنانچه سایت از نظر منو و محتویات مجموعه بزرگی بود ، به کمک منوی جستجوی داخلی به نیازمندی های خود دست یابد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...