گوگل برتر و انتخاب سایت برتر

گوگل و انتخاب سایت برتر

در مبحث سئو سایت می توان مطرح نمود که یکی از بزرگترین و مهم ترین مواردی که تمام وبمستران و صاحبان سایت ها تمایل به آگاهی از آن را دارند ، اطلاع از روند انتخاب گوگل و انتخاب برترین سایت در نتایج برتر گوگل می باشد و اما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که روند انتخاب گوگل جهت نمایش به چه صورتی می باشد ؟

گوگل برتر

مطابق نتیجه گیری های مطرح شده از سمت گوگل در سئو و یا بهینه سازی سایت ، او با این عنوان مطرح می نماید که : بهترین قطعه برای کاربران وب سایت شما چه خواهد بود ؟

او بدین گونه مطرح می نماید که پیش از آنکه هر شخصی کتاب مورد نظر خود را خریداری نماید در ابتدا به دنبال خواهان مشاهده تصویری و یا مطلبی است که اطلاعات جامعی را در اختیار خریدار کتاب فراهم نماید در واقع خواننده تمایل به مشاهده هر چه سریع تر موضوع کتاب با تصویر و یا موارد این چنینی دارد ، و آنها جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر مشاهده تصاویر به مشاهده خلاصه ، مقدمه و … می پردازند .

در مبحث سئو سایت نیز قطعه ای ( در واقع شامل لینک مشاهده شده در نتایج جستجو می باشد به گونه ای که با جستجوی یک عبارت ۱۰ لینک در صفحه اول نمایش داده می شود که شامل عنوان ، توضیحات و لینک سایت می باشد) که جستجو می گردد نیز دقیقا” مشابه خرید کتاب با مشاهده خلاصه محتویات آن می باشد و کاربر با در نظر گرفتن خلاصه ای از محتویات می تواند بهترین گزینه را انتخاب نماید .بنابراین قطعه جستجو شده می بایست با موضوع جستجو شده ارتباط معنایی داشته باشد و این موضوع از آنجا اهمیت دارد که افرادی که صفحه مورد نظر را با قطعه مورد جستجو مشاهده می نمایند با رضایت از ارتباط معنایی و محتوایی با موضوع جستجوی خود صفحه مورد نظر خود را بررسی می نمایند .

گوگل از سه مکان جهت بررسی قطعه ها استفاده می نماید :

  1. از طریق محتویات صفحه
  2. از طریق meta Description صفحه
  3. از طریق لیست های موجود در DMOZ

نتیجه قطعه و یا قطعه های در حال نمایش از محتویات صفحه به دست می آید . با این حال زمانی نیز وجود دارد که از محتویات یک صفحه قطعه به دست نمی آید و استفاده از آن بهترین منبع برای آن قطعه به حساب نمی آید . به عنوان مثال در همان موضوع خرید کتاب ممکن است کتاب مورد نظر تنها شامل یک لوگو و یا چند تصویر باشد و در آن هیچ گونه اطلاعات از خلاصه محتویات و … وجود نداشته باشد که در آن صورت شخص با مشاهده لوگو و تصاویر مربوطه و بررسی آنها می تواند به مشاهده و در نظر گرفتن محتویات آن بپردازد . و در مواقعی که صفحه مورد نظر محتویات منطقی متناسب با موضوع جستجو شده و قطعه دارا نمی باشد از meta description  استفاده می گردد . در این مورد می بایست توضیحات به نحوی کوتاه باشد که دقیقا” شامل توصیف محتوا به صورت کاملا” کوتاه و در حد چند کلمه باشد .

و نیز در سئو در صورتیکه محتویات متناسب و پس از آن meta description متناسب وجود نداشته باشد گوگل از DMOZ به عنوان پروژه فهرست باز استفاده می نماید .

در حدود ۱۰ سال ، گوگل تنها از DMOZ برای قطعه ها استفاده می کرد و در آن زمان مدیران وب نه محتوایی مطلوبی استفاده می نمودند و نه meta Description مطلوبی وجود داشت که در آن زمان تنها از DMOZ استفاده می شد ، با توجه به این جمله که از سمت گوگل مطرح گردیده این نتیجه استنباط می گردد که DMOZ همانند گذشته دارای اعتبار و اهمیت خاصی نمی باشد .

گوگل برتر چیست

گوگل برتر مجموعه رازهای می‌گوییم که وب سایت ما به واسطه آن ما در نتایج گوگل بهتر دیده میشه به عبارتی دیگر به مجموعه فعالیت‌ها و روند هایی که سبب می‌شود موقعیت سایت ما در گوگل بهتر شود گوگل برتر گفته می شود و سایتی را که در گوگل موقعیت بهتری داشته باشد گل برتر می‌دانند .

برای کسب گوگل برتر باید چه اقداماتی انجام بدهیم ؟

تولید محتوای مناسب

اولین گام برای کسب رتبه در گوگل تولید محتوا می باشد به این صورت که محتوایی که ما تولید می کنیم هم طولانی باشد و هم تکراری نباشد این دو اصل مهم در نوشتن آن است البته که در این مورد محتوای کاربر پسند اهمیت ویژه ای دارد چون هرچقدر شما متن تان را طولانی بنویسید و هر چقدر هم سعی کنید . غیر تکراری باشد باز هم در صورتی که کاربران تمایلی به خواندن متن نداشته باشد یا مشکلی از مشکلات آنها را حل نکند ، طبیعتاً به دنبال سایت شما نخواهند آمد و مطالب شما بازدید خوبی نخواهد داشت پس بنابراین با رعایت این اصل مطلب خود بنویسید تا در جایگاه خوبی در گوگل برخوردار شوید .

ساخت بک لینک

یکی دیگر از مواردی که سبب می شود شما جایگاه خوبی داشته باشید تولید بک لینک می‌باشد، تولید بک لینک یا لینک بیلدینگ یکی از اقداماتی می باشد که همواره متخصصان وب سایت از آن بهره برده است ما نمی توانیم تولید لینک را به طور کلی منتفی بدانیم زیرا یکی از فاکتورهایی است که گوگل به آن اهمیت ویژه می دهد و سبب می شود بازدید وبسایت شما تا ۳۰ درصد افزایش بیشتری پیدا کند . در واقع یعنی ۳۰ درصد از کارهایی که باید در سئو سایت شما انجام شود لینک بیلدینگ یا تولید بکلیک می باشد.

اما این تولید لینک کردن باید با توجه به روش های استاندارد انجام شود یعنی اینکه اگر شما سعی کنید لینک تولید کنید که لینک مخرب باشد یا از نظر گوگل به صورت غیر طبیعی ایجاد شده باشد صد در صد به سایت شما اهمیت داده نخواهد شد شما در گوگل دچار مشکل پنالتی خواهید شد .

آنالیز رقبای سایت

یکی از راه دستیابی به گوگل برتر و در واقع جایگاهی بهتر در گوگل آنالیز رقبای سایت می باشد بدین صورت که شما رقبایی دارید حالا در هر کسب و کاری که مشغول به کار و یا فعالیت باشید، با آنالیز دقیقه رقبای خود می توانید به این نتیجه برسید که چه کارهایی برای وبسایت خود انجام داده اند و شما نیز همان کارها را برای وب سایت خود به کار ببندید یکی از راه هایی که سبب می‌شود گوگل به عنوان یک سایت برتر به شما نگاه کند و شما را در نتایج بهتری در لیست جستجو قرار دهد، صد البته که این موضوع می باشد .

کار بر روی شبکه های اجتماعی

وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی نیز معرفی کنید معرفی نمودن وب سایت شما در شبکه های اجتماعی مورد استفاده کاربران ۱۰۰% به رتبه سایت شما کمک خواهد کرد شما با افزایش ورودی خود از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جایگاه بهتری را در موتورهای جستجو از جمله گوگل کسب کنید علاوه بر اینکه فروش مستقیم خود را افزایش دهید پس برای اینکه از نظر گوگل بهترین باشید یکی از راه ها کار کردن بر روی شبکه های اجتماعی خوب است .

سایت کاربر پسند

به کاربر پسند بودن سایت خود برسید ، سایت های رقیب شما نیز همین کار را می‌کنند. از نظر گوگل وب سایت هایی که برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد و مشتری مدت زمان بیشتری را در آن سایت بگذراند سایت بهتری خواهد بود و رتبه گوگل برتر را خواهد داد.

شما در نظر بگیرید وبسایتی دارید که از لحاظ گرافیکی نه چندان مناسب است، حتی  اگر محتوای خوبی را هم ارائه کنید، کاربران به وب سایت هایی که دارای جذابیت های گرافیکی و حتی ویدیوی باشد اهمیت ویژه ای می دهد پس بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم برای معرفی خود و بهتر دیده شدن در نتایج گوگل حتما بر روی ظاهر سایت خود کار کنید .

بررسی سئو ساختار

سئو ساختار یکی که از قسمت های مهم برای دستیابی به گوگل برتر خواهد بود، شما برای دستیابی به این مهم باید محتوای مناسب و کافی برای وب سایت خود ایجاد کنید، بک لینک های مناسب نیز ایجاد کنید. اما در آخر اگر ساختار سایت شما مناسب نباشد یا به استانداردهای گوگل مشابه نباشد شما سایت خوبی از نظر گوگل نخواهید بود به شما پیشنهاد میکنیم تمامی استانداردهایی که گوگل برای یک وب سایت خوب در نظر گرفته را در ساختار وب سایت خود به کار ببندید و این موضوع می تواند به بهتر دیده شدن و جایگاه بهتر شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل کمک شایانی بکند .

با رعایت اصول فوق می توان به گوگل برتر دست پیدا کرد و در واقع سبب بهتر شدن موقعیت وب سایت خود در جستجو های گوگل خواهید گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...