چگونه محتوای جذابی تولید کنیم

چگونه محتوای جذابی تولید کنیم ، در برخی موارد تولید محتوا برای نویسنده در خصوص حوزه فعالیتی پیشه هایی خسته کننده به شدت دشوار می باشد ، سئوال این است چگونه محتوای جذابی تولید کنیم؟ . به عنوان مثال در موارد متعددی دیده شده است که این فرد با “حوصله سر بر” خواندن یک محصول ، غیر ممکن بودن یافتن مطلبی در خصوص آن ، عدم امکان رساندن مطلب خود به تعداد کلمات مورد نیازش و پیچیدگی بیش از حد پروسه و اصطلاحات موجود در این مقاله حتی به عدم ادامه نگارش و تسلیم کردن آن نیز فکر کرده است .

چگونه محتوای جذابی تولید کنیم

اگرچه شاید در مواردی نیز مبالغه شود اما همه تولید کنندگان محتوا تحت شرایط گوناگونی به مرحله ای رسیده اند که خود را در بن بست دیده و توانایی ادامه کار را نداشته اند . لذا بر آن شدیم تا تجربیات چندین ساله خود را که از نگارش مقاله برای محصولات کسل کننده و ملال آور به دست آورده ایم ، در قالب ” چگونه محتوای جذابی تولید کنیم؟ ” به مخاطبین خود ارائه دهیم .

در همین رابطه بسیاری از افرادی که برای مشاوره بهینه سازی سایت یا سئوی آن به ما مراجعه می کنند معتقدند که ما توانایی درک میزان ملال آور بودن موضوعات آن ها را در نگارش مقاله نداشته ایم و توضیحات ما برای مقالاتی در سطح نیاز آن ها کاربردی نیست ! در پاسخ به این شائبه باید بگوییم که برخی از مشاغلی که با آن ها همکاری داشته ایم به حدی خسته کننده هستند که نمی توانید حتی تصور کنید . تنها به عنوان یک نمونه از این موضوعات می توان به نوعی ” کور کن” احشام (که به صورت گاو بسته می شود تا با جلوگیری دید وی ، حواسش در حین جفتگیری پرت نشود  )  اشاره کرد ؛ در نگارش مقالاتی پیرامون این مطلب شما موظف به نگارش بیش از ۵۰ مقاله مجزا و غیر تکراری هستید در حالی که نوشتن یکی از آن ها به طور کامل نیز بسیار چالشیست !

اینکه موضوع مقاله تا چه میزان خسته کننده است مهم نیست ، مهم این است که دریای بیکرانی از موضوعاتی مرتبط با محصول یا خدمت مورد نظر شما وجود دارد که تا بحال شخصی به آن ها نپرداخته است . به همین دلیل یکی از پاسخ هایی که می توان به سوال « چگونه محتوای جذابی تولید کنیم؟ » داد این است که باید از قالبی سنتی و کلیشه ای که به دستور می دهند در چارچوب آن فعالیت کنیم ، خارج شویم .

حال چگونه محتوای جذابی تولید کنیم؟ از اینکه این سوال مطرح شد بسیار خوشحالم ، به همین دلیل پاسخ را با راه حلی جالب آغاز می کنم .

  • از موضع مخالف نگاه کنید

شما باید با نقد و مخالفت با دیگران و حتی مجازات آنان راحت باشید ، به دلیل اینکه ورود از جایگاه مخالف یکی از قدرتمندترین سیاست های تولید محتوا و پاسخی برای ” چگونه محتوای جذابی تولید کنیم؟ ” می باشد . به عنوان مثال فکر می کنم همه شما مقاله ای که پیرامون “جبر و اختیاری بودن اعتیاد” و یا “مجرم یا بیمار بودن معتاد” را در رسانه های گوناگون دیده باشید . در همین رابطه افراد بیشماری وجود دارند که روی نظرشان بسیار حساس و متعصب هستند ، لذا نگارش مقاله ای مخالف عقاید آن ها می تواند از این افرادی که در کسوت دفاع بر می خیزند در جهت بهبود سئوی سایت (ترافیک و محبوبیت مقاله) استفاده نماید ، از سویی دیگر عده هم که در جبهه موافق قرار دارند برای دفاع و تکمیل محتویات مقاله به سمت آن هجوم می آورند . شاید جالب باشد بدانید یکی از راه های یافتن جواب صحیح و پر تکرار یک سوال در اینترنت نگارش پاسخی غلط در ازای آن می باشد تا اینکه بخواهیم سوال را مستقیماً بیان کنیم ، چرا که در حالت اول همین تعصب و پافشاری درونی سبب می شود تا مخاطب به سمت پاسخ دادن حرکت کند . در نتیجه نکته کلیدی در این مواقع انتخاب یک سمت و جبهه می باشد ، انتخابی که اگر با بی طرفی و حفظ تعادل همراه باشد یا به بی اعتنایی به شما ختم می شود یا تخریب دو جانبه .

بی طرف بودن واکنشی شدید در پی ندارد و عدم واکنش به معنای فقدان حتی یک لینک مفید می باشد .  قدرت این نوع سیاست در درگیر کردن هر دو طرف مخالف و موافق می باشد ، به دلیل اینکه احساس مخاطب را هدف گرفته ایم ، لذا تعداد لینک های مرتبط با سئو حرفه ای سایت ما نیز به طریقی “دراماتیک” افزایش می یابد .

موافقین آدرس صفحه مقاله شما را به عنوان یک حامی بزرگ منتشر می کنند و مخالفینتان نیز علاوه بر اطلاع رسانی به هم کیشان خود ، درصدد مسخره ، اشتباه و حتی احمقانه خواندن نظراتتان بر می آیند ؛ کشمکشی که در هر دو حالت برنده آن شما هستید .

جالب است بدانید در مواردی برخی از مخاطبین وقت گذاشته و حتی بیانیه ای در این خصوص – موافق یا مخالف – صادر و برای اطمینان از اینکه به دست شما رسیده است نام و آدرس لینکتان را نیز ثبت می کنند که در این حالت حتی سود این عمل بیشتر نیز می شود .

در مثالی عینی از این تاکنتیک ، چندی قبل Jason Calacanis به عنوان یکی از کارآفرینان اینترنتی مطرح آمریکا ، نویسنده ، وبلاگ نویس و فعّال حوزه IT که موافقان و مخالفان فراوانی دارد گفت :

” %۹۰ از مجموعه های بازاریابی سئو از فروشندگانی موذی تشکیل شده اند  . این آدم های بد ترکیب در تلاشند تا انسان های ساده لوح را برای عقد قراردادهای طولانی مدت راضی کنند . این در حالیست که خود این مشتریان محصولی بی کیفیت تولید کرده و لیاقت بازدید و ترافیک بالا را ندارند ؛ در نتیجه همین عدم استحقاق سبب شده است که به صورت طبیعی در جایگاه مناسبی قرار نداشته و از افراد مذکور را با هدف بهبود شرایط سئوی خود استخدام کنند . ”

نکته قابل توجه این اظهارات در این است که به طور کلی خلاف واقعیت بوده و شنیدن آن از زبان فردی که زندگی خود را از همین طریق بنا نهاده است بسیار عجیب می باشد ؛ اما حقیقت موضوع اینجاست که این فرد با نوعی خودزنی ، اگرچه به نظر ما افکار منفی و واکنش های تندی را به سوی خود می کشاند ،  اما در حقیقت سیلی از لینک ها و کاربران اینترنتی به سوی وی روانه می شوند .

جمع بندی چگونه محتوای جذابی تولید کنیم

اینکه در اعماق تفکرات این فرد چه می گذرد و آیا اینکه واقعاً به این سخنان ایمان داشته یا خیر بر ما آشکار نیست ، اما طبق آمارها و تحقیقات انجام گرفته ، وجود کامنت ها و لینک های پر تعداد در خصوص اظهاراتش ، او را مغلوب این نبرد معرفی نمی کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...