پرداخت به ازای هر کلیک و سئوی سایت

پرداخت به ازای هر کلیک و سئوی سایت : می دانیم که PPC یا Pay-per-click به صورت ” پرداخت به ازای هر کلیک ” ترجمه شده و معنی آن پرداخت مبلغی از سوی کارفرما (مجموعه متقاضی تبلیغ کالا یا خدمتی خاص) به پیمانکار خود (ناشری که وظیفه تحقق این هدف را بر عهده دارد) در ازای تعداد کلیک های انجام شده روی تبلیغات نمایش داده شده اش می باشد .

پرداخت به ازای هر کلیک و سئوی سایت

در حالی که به نظر می رسد این پدیده همخوانی چندانی با سئوی سایت نداشته و هریک با وجود قوانین و اهداف تعریف شده در خود از طرق مختلفی به دیده شدن بهتر یک سایت می انجامند ، حقیقت این است که این دو پدیده همچون بازیکنان یک تیم – اما در پست های غیر مشابه – برای هدفی یکسان و در راستای فعالیت های دیگری کار می کنند .

زمانی که بازاریابان با محدودیت های مالی روبرو می شوند ، در افکار منفی اینکه نتیجه نهایی و پایان کار چه خواهد شد غوطه ور می شوند . این فعل و انفعالات سبب می شود تا کارفرمایی که تا این زمان بودجه ای را برای سئو و مبلغی را برای پرداخت به ازای هر کلیک در نظر گرفته است ، به فکر کاهش و ترکیب بودجه این دو عامل یا توقف یکی از آن ها بیافتد . بی تردید اقدام درست در این مواقع عدم انتخاب تنها یکی از آن ها می باشد ، چرا که می توانید با وجود محدودیت بودجه ، با ترتیب دهی اولویت ها و انتخاب سازوکاری عقلانی از هر دوی آن ها متنفع شوید که در ادامه به معرفی برخی ترفندها و نکاتی که نتیجه تحقیقات ما حول دورنمای ترکیب پرداخت به ازای هر کلیک و سئوی سایت بوده است ، می پردازیم .

 

  • برنامه های جدید برای ابزارهای قدیمی سئو

در حالی که به زعم برخی long-tail keywords یک ابزار قدیمی و از مد افتاده است ، می تواند از دید کاربر دیگری به ارزش یک معدن طلا باشد . شما اگر کارفرمایی با هر علاقه و سلیقه ای باشید ، long-tail keywords به شما امکان شناسایی کلید واژه های منفی تان را می دهد تا با تغییر یا حذف آن ها ، PPC سایتتان را بهبود ببخشید .

برنامه های جدید برای ابزارهای قدیمی سئو

به طور مثال افرادی که در پی جستجوی عبارت « چگونه کارت تولد درست کنیم » هستند ، به دلیل استفاده از کلمه کلیدی نابجا و غیر اصولی سایتتان قادر نخواهند بود تا عبارت « از کارت های خیر مقدم تولد ما دیدن فرمائید » و محتوای آن استفاده کنند . نا گفته نماند که شناسایی این عوامل معامله ای برنده برنده است ، چرا که از یک سو از تعداد اعتبار کلیکتان در سایت های نمایش دهنده شما کم نمی شود (کلیک های غیر ضروری) و از سویی دیگر وقت مخاطب نیز برای دیدن محصولات غیر مرتبطی که بدان نیاز ندارد تلف نمی گردد .

  • از داده های PPC خود بهترین استفاده را نمایید .

متون تبلیغاتی خود را بازنگری کنید . در این مسیر تمرکز خود را بر روی اعمال تغییراتی بگذارید که به “سئو دوست ” شدن متنتان کمک کند ، از سویی دیگر زمانی که در حال قرار دادن متا دیسکریپشن های سئو و تگ های یک مطلب هستید ، از بهترین نگاره های PPC خود استفاده کنید ؛ حرکت دو جانبه ای که روی دیگری تاثیر مثبتی گذاشته به موازات هم به بهتر دیده شدن شما می انجامند .

از داده های PPC خود بهترین استفاده را نمایید .

 یکی دیگر از روش های پیشنهادی استفاده از بالاترین CTR های سایت  (Click-through rate یا میزان کلیک) در راستای محتوای تبلیغات اینترنتیست ، چرا که با سرمایه گذاری بر روی اینکه چه مقاله ای بیشتر از همه دیده شده و از آن استقبال گشته است می توان در زمینه موثرتری تبلیغ کرد .

  • همه اینها در مورد کلیدواژه هاست

اینکه از داده های کلیدواژه پرداخت به ازای هر کلیکتان به منظور گسترش سئویی هوشمند بهره بگیرید مفهوم جدیدی نیست ، اما ارزش ذکر کردن را دارد . تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک راهی امتحان پس داده و حقیقی برای سنجش کلمات اصلی شما ارائه می دهد . این فن به بازاریابان این امکان را می دهد تا ببینند چه کلماتی پیش از این مورد جستجو قرار گرفته اند (سرچ شدند) ، بر روی آن ها کلیک شده و یا تغییر شکل یافته اند . تحلیل این اطلاعات به سادگی خلق استراتژی محتوای شما را پردازش و برنامه ریزی می کند .

برخی وبسایت ها که در ابتدا به ساکن از تبلیغات آنلاین استفاده نمی کنند ، همه دغدغه خود را معطوف راهبردهای سئو سایت و سیاست های آن می کنند . با این حال زمانی که به فکر تشکیل سامانه PPC  خود می افتند ، لیستی از کلیدواژه های سازمان یافته و تبدیل شده را در دست دارند . این مطلب از این روی بیان شد تا بگوییم ترکیب پرداخت به ازای هر کلیک و سئوی سایت هیچگاه دیر نبوده و چنانچه تا کنون از این شیوه استفاده نکرده اید ، از رقبای خود در نتایج گوگل عقب افتاده اید یا در صدد انجام آن می باشید ، می توانید با فکر بر روی محاسن آن (مثال فوق) با این تغییرات راحت تر کنار بیایید ؛ هرچند اعمال این دو فاکتور از بدو امر مزایایی به مراتب بیشتری دارد .

  • بازدیدکنندگان را به سایتتان بازگردانید

حتی اگر اقدامات پیشین شما برای بهینه سازی سایتتان جواب داده و دارای جایگاه قابل توجهی نیز هستید ، هنوز هم برای جشن گرفتن زود است . جریان های با پتانسیل ورودی به سایتتان می توانند بسیار دمدمی مزاج عمل کرده و به دلایلی متعددی دامنه مورد نظر را ترک کنند . شاید آن ها در صدد مقایسه محصول و خدمات شما با سایت های دیگر باشند و این تعلل شما در جذب آنان به عدم بازگشتشان ختم شود .

 بازدیدکنندگان را به دام انداخته و با نرمی و خوش رویی نظر آنان را تغییر دهید . امروزه به طور متوسط همه کاربران اینترنت ۵ ساعت از هفته خود را صرف خرید اینترنتی (مشاهده محصولات) می کنند ، در حالی که احتمالاً اگر سایت شما را یک بار نیز دیده باشند آن را به یاد نخواهند آورد . برای بازگرداندن این افراد ، رد کالاهای مورد علاقه آن ها را زده و در مراحل بعد تبلیغی از آن ها ارائه دهید .

این حربه سبب می شود تا به عنوان یک یادآوری موثر ، مخاطب مذکور باز هم به سایت شما مراجعه کرده و به همراه خود بینندگان دیگری را نیز به سمت شما بکشاند . مطمئن باشید که کلیک بر روی یک تبلیغ برای مخاطب بهتر از جستجویی ولو اندک در پی کالایی مطلوب برای او می باشد . از این روست که گفته می شود تکنیک های پرداخت به ازای هر کلیک و سئوی سایت خود را ترکیب کنید تا بازدیدکنندگان به سایتتان برگشته و پروسه خریدشان را به اتمام برسانند .

  • نام تجاری خود را بر پایه هر دو عامل PPC و SEOبسازید.

نام تجاری خود را بر پایه هر دو عامل PPC و SEOبسازید.

تبلیغات PPC می توانند بیشتر از معرفی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار گیرند . خلاق باشید و نام تجاری خود را با استفاده از متون PPC مناسب و فکر شده در پست های بلاگ تقویت کنید . از اینکه کاربران تبلیغات پیش روی خود را رد می کنند نگران نباشید ، چرا که همین تکرّر و دیده شدن نام تجاریتان – به عنوان اصلی کلیدی – سبب می شود تا این نام در ذهن افراد مذبور نقش بسته و به مرور بواسطه شناخته تر شدن به جذب خوانندگان بیشتر بیانجامد .

  • مراقب راه حل های بازاریابی خود باشید

همه ترکیبات خلاقانه  PPC و SEO نتیجه مطلوبی به بار نخواهند آورد . به عنوان مثال بحرانی نفتی در سال ۲۰۱۰ سبب شد تا انگشت اتهام به سوی شرکت بریتانیایی BP (فعّال در حوزه نفت و گاز) معطوف گشته و این مجموعه زیر فشار زیادی قرار گیرد . در همین راستا تیم کارشناسی بازاریابی این مجموعه دست به اقدامی جالب زده و کاری کردند که چنانچه عبارت “نشت نفت” (Oil Spill) جستجو می شد ، متنی تبلیغاتی از این شرکت ظاهر می گشت که طی ورود به آن از اقدامات جبرانی این مجموعه ، جمع آوری نفت های ریخته شده در خلیج مکزیک و جمله امور مثبت آن ها صحبت می شد .

اگرچه این راه حل از سویی جنبه مثبت پرداخت به ازای هر کلیک و سئوی سایت را نشان می داد ، اما از سویی دیگر به سوء ظن مخاطبین منجر شد ، جایی که همگان به این فکر فرو رفتند که این شرکت باید به جای صرف هزینه سرسام آور تبلیغاتی در راه موجه جلوه دادن خود ، به فکر حل کردن واقعی مشکل باشد و در مسئله ای به این مهمی نباید یک لینک تبلیغاتی بالا دست اخبار ، مقالات و تصاویر تحلیلی قرار گیرد .

صحبت آخر

از دید بازاریابان کم تجربه ، کسب و کارهای نوپا و مشاغلی که هنوز هدف خود را به درستی تعریف نکرده اند ، هنوز هم پرداخت به ازای هر کلیک و سئوی سایت دو مسلک کاملاً جدا از هم می باشند ؛ به همین دلیل ما بر آن شدیم تا بیان خلاصه ای از ارتباط میان این دو مفهوم ، خط بطلانی بر روی این فرضیه بکشیم . زمانی که کمپین های تبلیاتی و سازمانی خود را به موازات هم تقویت می کنیم ، داده های بیشتری برای جمع آوری و تحلیل در اختیارمان قرار می گیرد .

در این میان کشف جزئیات غیر قابل انتظار درباره اهداف مخاطبین و استفاده از آن ها در جهت بهبود پرداخت به ازای هر کلیک و سئوی سایت می تواند به عنوان یک استراتژی مطلوب قیمت سئو سایت معین گردد . به یاد داشته باشید که این دو عامل در همه تغییرات الگوریتم گوگل دخیل بوده و با آن ها همسو هستند ، در نتیجه توجه و صرف زمان و انرژی روی آن ها به موقعیتی بالاتر در گوگل منتهی می شود .

نهایتاً پیشنهاد می شود که گوشه چشمی به تغییرات اساسی مذکور داشته و به روزرسانی هماهنگ و منظم این دو عامل را فراموش نکنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...