ویدیو و افزایش کاربران در سایت

ویدیو و افزایش کاربران در سایت ، همه وب مسترانی که وظیفه مقاله نویسی و قرار دادن محتوا در سایت هایشان را بر عهده داشته و مکرراً آن را انجام می دهند به خوبی می دانند که این نگاره ها تنها به منظور پر کردن ستون مقالات سایتشان و تغذیه موتورهای جستجوگر قرار داده نمی شود ، بلکه انتقال یک مفهوم به خوانندگان مطلب مذکور در دستور کار قرار دارد . از سویی دیگر می دانیم چنانچه زمان این مطالعه توسط کاربران سایت بیشتر شود ، بدین معناست که این مطلب دارای مفاهیم عمیق و پر کاربردیست که مخاطبین خود را به ادامه مطالعه و ماندن در صفحه اش مجاب کرده است ؛ لذا چنانچه بتوانیم اطلاعاتی در نوشته های خود بگنجانیم که خوانندگان را جذب کند ، آمار مذکور تقویت شده و موتور جستجوگر وزن بیشتر و رتبه بهتری برای صفحه مذکور در نظر می گیرد . در همین راستا بر آن شدیم تا با شرح یکی از روش های درگیر کردن مخاطب و نگه داشتن بیشتر وی در پای مقاله خود ، این روش بهینه سازی سایت را توضیح دهیم .

می دانیم که تصاویر و ویدئو ها در افزایش جذابیت یک مطلب نقشی اساسی ایفا می کنند . طبق نتایج تحقیقات انجام شده توسط مجموعه های بین المللی فعّال در زمینه سئو ، دیده شده است که تمایل کاربران اینترنتی به گذران وقت در صفحاتی با وجود ویدئو و عکس قریب به ۳ برابر صفحاتیست که فاقد این امکانات می باشند . با توجه به این مشاهدات که در کار ما بسیار حائز اهمیتند ، چرا از فرصت استفاده نکرده و سایتمان را به تصاویر و ویدئو های مربوطه مزیّن نکنیم ؟! با در نظر داشتن این مطلب که نمی خواهیم از ویدئویی تکراری از اینترنت استفاده کنیم ، بسیاری از وب مستران تصور می کنند که ساخت یک ویدئو هزینه و زمان زیادی طلبیده و با در نظر گرفتن سختی های آن از اجرای این کار منصرف می شوند . این در حالیست که امروزه با پیشرفت های چشمگیر فناوری و رسانه ، می توان با استفاده از یک گوشی تلفن هوشمند ، تصاویری با کیفیت ضبط کرده و با اعمال برخی ویرایش های کامپیوتری و صرف اندکی خلاقیت ، محصولی جذاب و سودمند به وجود آورد .

ویدیو و افزایش کاربران در وب سایت

شروع هیچ کاری برای نخستین بار ساده نیست ؛ لذا با در نظر گرفتن این اصل ساده که مشکلاتی اجتناب ناپذیر در بدو کار به وجود خواهند آمد می توان کار تولید محتوای ویدئویی را آغاز کرد . در همین رابطه پیشنهاد ما به شما در چهار دسته کلی آورده شده اند :

 

  • ویدئوهای آموزشی بسازید : می دانیم که «دانستنی ها» و ویدئوهایی با چنین مفاهیمی از محبوبیت بالایی در اینترنت برخوردار بوده و در یوتیوب و سایر پلتفرم های وطنی به وفور توسط کاربران مشاهده می شوند . با توجه به این مهم ، دفعه بعدی که به فکر قرار دادن مطلبی آموزشی در سایت خود افتادید ، نگاه ویژه ای به انتقال این مفهوم در قالب ویدئو و رسانه های تصویری داشته باشید . اگرچه ساخت این گونه محتوا زحمت زیادی برده و زمان بیشتری می طلبد ، اما فراموش نکنید که مخاطب جذب یگانگی آن اثر شده و در بستری جذاب ، مفید و کاربردی ، علاوه بر صرف وقت بیشتر در صفحه شما ، به بهبود جایگاه سایتتان نیز کمک می کند .
  • به روز رسانی های مستمر داشته باشید : شما با فعالیت در هر حرفه و پیشه ای ، در هر هفته شاهد تغییرات و به روز رسانی های فراوانی در حیطه فعالیتی خود می باشید . این ویژگی که یکی از نشانه های مشاغل پویاست سبب می شود تا شما به قرار دادن یک محتوای تصویری قناعت نکرده و یا آن را مستمراً تکرار نکنید . راه حل پیشنهادی ما این است که هر هفته ویدئویی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ای از جدیدترین فعل و انفعالات مجموعه خود (در شرکت های بزرگ) و همچنین دستاوردهای قابل تأمل آن در سراسر جهان ساخته و منتشر کنید ، چراکه انجام این کار علاوه بر صرف زمانی اندک ، حرکتی هوشمندانه ، جالب توجه و پر محتواست .
  • کارهایی تخصصی تر انجام دهید : در سال های دور ، سخنرانی شخصیتی برجسته یا فردی مطلّع از موضوعی خاص در گرو حضور فیزیکی وی در سالنی کنفرانس یا مقابل دوربین های تلوزیونی بود . این در حالیست که امروزه با توجه به همان پیشرفت تکنولوژی مذکور ، امکان برپایی «وبینار» و مصاحبه های از راه دور به سادگی فراهم شده است . در همین رابطه ، یکی از راه های ساخت ویدئو هایی کاربردی و پر طرفدار که آن را تحت نام انجام تخصصی تر امور معرفی کردیم ، مصاحبه با افرادیست که اطلاعاتی برای ارائه و سهیم شدن دارند . در چنین حالاتی که فرد سخنران می تواند حتی یکی از افراد مجموعه خود شما باشد (به شزط داشتن اطلاعات کافی و فصاحت کلام) ، مکالمه ای سوال و جواب گونه یا شرح و بسط سرفصلی جذاب می تواند مخاطبین را به سوی سایت شما بکشاند .
  • محتوای نوشتاری ویدئو را تکمیل کنید : در موارد متعددی ، توضیحات کم ویدئو سبب می شود تا وقت مخاطب برای مشاهده ویدئویی بی ربط تلف شده و او با سرخوردگی دیگر سراغی از سایت ما نگیرد و یا کاربران ثابت قدم ما برای یافتن مطلبی خاص از ویدئو های پیش رویشان به زحمت بیافتند . در همین رابطه برای جلوگیری از ده ها مشکلی که در پی فقدان توضیح کافی ویدئو ها خودنمایی می کنند ، پیشنهاد می شود تا با نوشتن توضیحی مختصر ، زدن برچسب های مرتبط و همچنین قرار دادن ویدئو در کنار مقاله ای با مفاهیم نزدیک به آن ، مخاطب را در مشاهده ویدئویی کارآمد یاری کنیم .

در پایان لازم به تذکری مجدد است که ساخت ویدئو های مذکور دشوار نبوده ضمن تاثیر بر روی سئو وب سایت و تنها یکبار امتحان استفاده از آن ها به جای محتوای نوشتاری می تواند ما را به مشتریان دائمی خود تبدیل کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...