نکته مهم سئو سریع سایت

نکته مهم سئو سریع سایت ، همه افرادی که با صورت تنگاتنگ با اینترنت یا مدیرت وبسایت های گوناگون در ارتباطند ، در سال های اخیر از سیر تکاملی و پیچیده شدن سئوی سایت و الگوریتم های ارزش گذاری موتورهای جستجوگر به وضوح آگاهی یافته اند . اگر بخواهیم این مفاهیم را به زبانی ساده تر بیان کنیم ، می توانیم نسبت بهینه سازی یک سایت در گوگل و تغییر الگوریتم های آن را با تغییر رفتار بیماری ها و روش های درمانیشان مقایسه کنیم .

به عنواان مثال زمانی که آنتی بیوتیک ها کشف شدند ، بسیاری از بیماری ها درمان و بخش زیادی از آن ها نیز ریشه کن شدند ؛ این در حالی بود که رفته رفته بدن انسان به این ماده عادت کرده و عوامل بیماری زا پس از تطابق خود با این مواد شیمیایی بازدارنده در بلند مدت ، اینک در برابرشان مقاوم بوده و دیگر آسیب نمی دیدند . واقعه ای که سبب شده است تا دانشمندان در پس یافتن دارو و روش های درمانی نوین تری رفته و بی تردید پس از حصول آن نیز بیماری های جدیدتری به وجود می آیند .

این مثال از این روی بیان شد که بدانید گوگل ، سیاست های آن و مجموعه عوامل اجرایی و سخت افزارهایش که در راستای ترتیب دهی به نحوه قرارگیری سایت ها ، ارزش گذاری و طریقه نمایش آن ها در سرچ انجین ها فعالیت می کنند ؛ چنانچه مسیری را شناسایی کنند که شمار قابل توجهی از کاربرانشان به منظور دور زدن قوانین و رسیدن به صفحه اول نتایج از آن استفاده می کنند ، الگوریتم های ارزیابی خود را تغییر داده ، آن را به روز رسانی می کند و یا همانند دارویی که مضرات آن پس از چندی مشخص می شود ، سازوکاری را به کلی از دستور کار خود خارج کنند .

در همین اثنا ، بسیاری از الگوریتم های گوگل و راه های همخوانی با آن ها – درست همانند دارویی که کارایی خود را از دست نداده است – هیچگاه مستهلک و قدیمی نشده و از دور خارج نمی شوند ؛ لذا با شناسایی و برنامه ریزی در راستای آن ها می توان روند سئوی سایت خود را تسریع و بهبود بخشید .

 

Striking Distance یا فاصله قابل توجه

هدف گرفتن صفحاتی از سایتتان که با توجه به کلمه کلیدی خود در فاصله اندکی نسبت به اولین موارد نمایش داده شده است (صفحاتی از سایت که مثلاً در صفحه دوم گوگل قرار دارند) ، همچون دستیابی به میوه های درختیست که در فاصله کمی نسبت به زمین قرار داشته و به راحتی قابل چیده شدن می باشند .

زمانی که کلمات کلیدی تارنمایی را در سایت های تجزیه و تحلیل فاکتورهای سئو مورد بررسی قرار داده و آنالیز می کنیم ، نتایج پدید آمده طی یک طبقه بندی بر اساس ترافیک زیاد (۱ تا ۳) ، ترافیک متوسط (۴ تا ۱۰) ، فاصله زیاد (۱۱ تا ۲۰) ، در حال پدید آمدن (۲۱ تا ۴۰) ، توسعه یافته (۴۱ تا ۱۰۰) و منتشر نشده طبقه بندی می شوند .

بی تردید همه سایت ها در بدو شروع فعالیت خود دارای لغاتی کلیدی در صفحه نخست نبوده و با توجه به کثرت سایت های فعال در این زمینه و تعداد مدعیان این امر ، هر جایگاهی برای آن می توان تصور کرد .

حال فرض کنید کلمه کلیدی ما به صورت بالفعل یا بالقوه در صفحه دوم گوگل یا نتایج یازده الی بیستم آن قرار دارد ، این فاصله تا صدر جدول نتیجه ها که به Striking Distance یا فاصله قابل توجه معروف است ، از این جهت حائز اهمیت می باشد که تنها یک تلنگر و چند قدم تا رسیدن به جایگاهی سود ده و پر بیننده فاصله دارد ، به همین دلیل شناسایی و کار بر روی آن سبب می شود تا بدون ورود به درگاه های پر چالش ، ارزش سایت خود را نزد گوگل بالا ببریم .

 

روند پیدا کردن کلماتی در فاصله قابل توجه نسبت به کلمه کلیدی سایتی زیاد دشوار نیست و برای رسیدن به این هدف کافیست تا :

  • دامنه سایت خود را سامانه هایی چون Ahrefs وارد کرده
  • به قسمت organic keywords مراجعه کرده و پرچم کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید و
  • وارد قسمت position شده و برای یافتن محدوده مد نظرمان محدوده ۱۱ تا ۲۰ را مشخص گردانید .

پس از انجام این مراحل و با مشخص شدن کلمات کلیدی رده های بعدی ، می توان با صرف انرژی و وقت به تولید محتوا برای آن ها پرداخت و در میان مدت آثار مثبت سئوی آن را نیز مشاهده کرد .

 

چرا باید چنین کاری را انجام داد ؟

انتقال صفحاتی که در نزدیکی صفحه اول نتایج گوگل هستند ، بسیار ساده تر از کار بر روی دیگر مطالب است . به همین دلیل با شناسایی و کار بر روی این صفحات نزدیکتر می توان راه کوتاه تری را برای رسیدن به صدر جدول پیمود .

نکته مهم سئو سریع سایت 

مزایا

  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش پتانسیل تبدیل شدن به صفحات مفید و سودمند از دیدگاه گوگل
  • بهتر دیده شدن

نتایج

در مواردی قریب به اتفاق دیده شده است که بهبود جایگاه یک کلمه کلیدی به افزایش ترافیک سایت می انجامد . با بهینه سازی عنوان صفحات ، محتوا ، ساختار لینک ها (لینک سازی) و کمک گرفتن از برخی شبکات اجتماعی که به هدایت مخاطب به سمت تارنمای شما می انجامد ، می توان جایگاه صفحه دومی خود را با صفحه اول عوض کرده و با ممارست و تلاش مستمر حتی به موارد سه گانه اول نیز رسید .

نیاز به ذکر نیست که اگر به این جایگاه نیز نائل آیید ، علاوه بر ترافیک بیشتر سایت و بها دهی بیشتر گوگل به شما ، در محیط رقابتی جستجوی اینترنتی نیز بهتر دیده می شوید .

 

نتیجه گیری

در نکته مهم سئو سریع سایت ، الگوریتم های موتورهای جستجوگر روز به روز باهوش تر شده و ماندن در صفحه نخست همانند جنگی تمام عیار در رقابتی ترین حالت خود قرار دارد ؛ با این حال اتخاذ بهترین استراتژی و تاکتیک سبب می شود تا بتوانید به رده نخست نتایج برسید .

با اینکه استراتژی های متعددی همچون بهینه سازی سایت از نظر سرعت نیز وجود دارد ، اما اقداماتی از قبیل گسترش محتوا ، تولید محتوای مکرر ، بهینه سازی باکس پاسخگویی گوگل و بهبود شرایط لینک های داخلی و خارجی از جمله روش هایی قدیمی می باشند که امتحان خود را پس داده و هیچگاه منقضی نمی شوند .

در نهایت لازم به ذکر است که پیاده سازی این قدامات بر روی سایت خود و مشتریان ، حتی اگر بهبودی نیز در جایگاه آن ها ایجاد نکند ، از کمیت آن نیز نکاسته و در بهتر شدن ساختار وبسایت مذکور بسیار موثر عمل نموده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...