محرک محتوای سئو

محرک محتوای سئو چیست ؟در حالی که تکنیک هایی برای به وجود آوردن صحیح و کاربردی بودن مفاهیم در تولید محتوای دیجیتالی آموختیم ، استفاده از قالبی مناسب برای پرورش اطلاعاتمان در مسیری سودمند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است .

به زبانی ساده تر فرض کنید ایده ای در ذهن ما برای تبدیل شدن به یک محتوای گیرا وجود دارد ، حال اینکه این مطلب در قالب فیلمی کوتاه خودنمایی کند ، به یک نقاشی تبدیل شود و یا در دل چند بیت شعر جای گیرد مسئله دیگریست که به پیامدهای متناسب با هریک ختم می شود ، لذا یافتن راه و شکل مناسبی برای انتقال یک مفهوم از اهمیت بالایی برخوردار است . در همین راه محرک محتوا به عنوان یکی از ابزار های شناسایی روش صحیح انتقال داده ها به ما در ساماندهی افکار ، تجارب و تحقیقاتمان کمک می کند .

محرک محتوای سئو

محرک محتوا نه به عنوان یک پدیده ، بلکه به عنوان سلسله ای از اقدامات ، به روند یافتن و گردآوری محتویاتی کاربردی حول موضوعی خاص گفته می شود که با خواسته مخاطبین ، حیطه فعالیت مجموعه شما و همچنین حوزه اقدامات خودتان مرتبط است . به عبارتی دیگر محرک محتوا بازنگری مقالاتیست که دیگران یا خود شما پیش از این نگاشته اید و با استناد به آن محتوای در شرف ساختتان را طرح ریزی می کنید .

این در حالیست که محرک محتوا زمانی واقعاً تحقق می یابد که نویسنده علاوه بر الهام گرفتن از متون مذکور ، نظرات خود را نیز به اشتراک گذاشته و زمینه تفکر و تحلیل آن را به جای زمینه سازی رجوع مخاطب به سایر مقالات فراهم سازد .

حال سوالی که مطرح می شود این است که این اقدامات چه کمکی به استراتژی و پیشبرد سئو سایت ما می کند ؟ یک محرک محتوایی خوب به مخاطبین و انتخاب آنان ارزش بخشیده ، در شبکات اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته می شود ، لینک دهی بهتری دارد و در نهایت رتبه بهینه تری کسب می نماید .

عوامل محرک محتوای سئو موفق

با شناخت تنها یک مفهوم کلی از سلسله اقدامات بهینه سازی سایت نمی توانیم ادعا کنیم که سایتمان در آن مسیر قرار گرفته و در اعمال این روش تخصص یافته ایم ، لذا با بررسی زیر شاخه های این فن پر کاربرد در این مسیر قدم می گذاریم .

  • شناخت مخاطبین
  • ارزش افزایی
  • تقلید و پیروی از تجارب قبلی
  • آزمون محرک محتوا

 

  • مخاطبتان را بشناسید

برای ایجاد ارتباطی مطلوب با مخاطبین خود در وهله اول مستلزم شناخت آنان هستیم ؛ شناختی که به ما در خصوص علایق آن ها ، تمایلات و اهدافشان و همچنین نکات آزاردهنده ایشان رهنمودهایی صادر می کند . زمانی که مخاطبین خود را بشناسیم ، در پی محرک هایی نیز می رویم که فکر می کنیم می توانند در خلق محتوایی باب میل خوانندگانمان ، ما را یاری کنند ؛ حال چنانچه درک درستی از شرایط آن ها نداشته باشیم ، تنها چیزهایی که برایمان جذاب بوده و یا اینکه تصور می کنیم برای همگان کاربردی و گیراست نظرمان را جلب می کند ، لذا خروجی کار با محصولی که بتواند خواننده را به سوی خود و صفحه مربوطه اش بکشاند تفاوت های بنیادینی خواد داشت .

 

  • ارزش افزایی کنید

یکی از حائز اهمیت ترین وجوه محرک محتوا در این است که تدوینگر با جمع آوری و سازماندهی محتویات دیگران به ارزش افزوده می رسد .گفتنیست که این گام تنها در صورتی تحقق می یابد که چیزی که ارائه می دهید ، دقیقاً همان خواسته های مخاطب در قالبی واحد باشد و هرچه در انتخاب این عناصر دقت بیشتری به خرج دهید ، کیفیت ماحصل فعالیت ها و قدرت جذب آن نیز افزایش خواهد یافت .

  • الهام گرفتن از کارهایی که پیش از این انجام داده ایم

شما با استناد به نوشته های قبلی خود که ممکن است نتیجه تجربیاتی آزمون و خطایی باشد ، در اصطلاح “مزه دهان” مخاطب خود را فهمیده اید و با توجه با بازخور مطالب ، نگاه به آمار بازدید ، بازبینی عناصر سئوی مطلبی خاص و نوع ادبیات بکار رفته در آن می توانید موفقیت مذکور را در قالبی نو تکرار نمایید . در همین رابطه اگر هم خودتان تجربه فعالیت و تولید محتوا در حیطه خاصی را نداشته و به تازگی در آن گام نهاده اید ، می توانید به کمک سامانه هایی همچون Reddit ، Slashdot ، HackerNews ، Zest ، GrowthHackers و Twitter از نتیجه تجارب پیشین فعالان این حوزه مطلع شوید .

در همین رابطه شما “مجبور به اختراع چرخ ” نیستید ؛ بدین معنا که لزومی ندارد اقدامات انجام شده در حیطه فعالیتی خود را از صفر شروع کنید . ناگفته نماند که الهام گرفتن موضوعی از زبان های دیگر نیز یکی از اصلی ترین محرک های تولید محتواست ؛ به گونه ای که محتوای مصرفی در زبان مقصد پیش از این استفاده نشده باشد و قصد سرگرم کردن مخاطب خود با ارائه ترجمه ای خشک و بی روح به وی را نیز نداشته باشیم .

  • محرک محتوای سئو را بیازمایید

شما که از مقالات مکرر برای جذب و نگه داشتن مخاطبین سایت خود بهره می جویید ، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید راه های دیگری همچون استفاده از پادکست های صوتی ، مصاحبه ، نمایه ها و نصاویر و همچنین ویدئو های گوناگون برای رسیدن به هدفتان استفاده کنید ! انجام این اقدامات هرچند در صورت عدم جلب رضایت شما یا مشتریانتان به سرعت با شکست مواجه می شود ، اما علاوه بر اینکه پیش از هزینه زایی جلوی آن گرفته می شود ، روش های بهتر یا جایگزین اقدامات فعلی نیز نمایان می شوند .

نتیجه گیری از محرک محتوای سئو

در نهایت در بحث محرک محتوای سئو ،  لازم به ذکر است که محتوایی موفق و ارزشمند به معنای محتوایی جدی و خشک نمی باشد . به طور مثال ویدئویی تحت عنوان The Ultimate Fails Compilation که مجموعه ای از اشتباهات بامزه و خنده دار انسانیست در یوتیوب دست به دست می شود .

این ویدئو به عنوان محتوایی دیجیتالی ، با اینکه به هیچ عنوان جدی ، ادبی و آموزنده نیست اما پس از ۷ سال از آپلود خود بیش از ۲۱۳ میلیون بازدید کننده داشته است ، بیش از ۴۱۵ هزار نفر آن را پسندیده اند و بالغ بر ۵۷ هزار کامنت مجزا در خصوص آن نظر داده اند . حال سوالی که پیش می آید این است که چه محتوای دیگری می توانستید تولید کنید که در این مدت به چنین رکوردی دست یابد ؟! در خلال این ویدئو ، نکته ای که از همه چیز جالب تر است دستیابی به سطح بالاتری از محرک محتواست ، بی آنکه به آن فکر کرده باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...