محتوا و پنالتی گوگل

محتوا و پنالتی گوگل : چه افرادی که از راه سئو ارتزاق کرده ، چه آنانی که با این سلسله اقدامات در پی دیده شدن خود و سایتشان هستند و چه کاربرانی که با تجارت اینترنتی درگیرند به خوبی می دانند که بهینه سازی سایت از دو راه کلاه سیاه و کلاه سفید انجام شدنی است .

در همین رابطه باید گفت که مجموعه تکنیک های کلاه سفید یا White hat در حقیقت سربازان عادل و پاکزاد دنیای مجازیند که در پی احقاق حق وبمسترانی که مستحق قرار گیری در جایگاهی مطلوب هستند ، می باشند . این عبارت به معنی ارائه محتوایی با ارزش و ارتقاء سطح کنونی مطالب سایت ها ، گسترش درون مایه ای مرتبط با ذات کلمات جستجو شده در موتورهای مربوطه و در نهایت تبعیت از قوانینی که گوگل در راه بهبود سطح دیده شدن سایت خود یا مشتریانمان تعریف کرده است می باشد .

محتوا و پنالتی گوگل

پاراگراف اول

در مقابل می توان تکنیک های کلاه سیاه یا Black hat را سربازانی اهریمنی در دنیای مجازی دانست که از صرف زمان برای تولید محتوایی مطلوب و رسیدن به قله نتایج جستجو با طی پله به پله مسیر نا امید بوده و دقیقاً با انجام کارهایی که راهنمای گوگل به صراحت با آن ها مخالفت کرده است ، به دنبال میانبری برای دیده شدن هستند .

در همین رابطه برخی از تکنیک های کلاه سیاه برای تازه واردین به عرصه سئوی بسیار جذاب می باشد . رسیدن به صدر نتایج گوگل سفری طولانی و پر مشقتیست که طی طریق آن برای افراد مذکور دشوار می باشد ، بدیهیست که زمانی که نا آگاهی از قوانین وب با جذّابیت راه های غیر قانونی در راه دور زدن این دستورالعمل ها همدست می شوند ، کاربر توانایی مقاومت در برابر دورنمای زیبای آن را نخواهد داشت .

من هم به عنوان فردی که یک “روز اول” در کار خود داشته ام ، در ابتدا برخی از متدهایی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت را استفاده کردم و با اینکه مطالبم ایندکس شده بودند ، اما نتایج آن در جستجوهای گوگل دیده نمی شد ، تا اینکه با قواعد سئوی کلاه سفید – محتوا و پنالتی گوگل آشنا شدم .

وقتی که سعی در کاشت دانه های کلاه سیاه در سایت خود می کنید چه اتفاقی رخ می دهد ؟ در پاسخ باید گفت که اگرچه در زمانی اندک نتیجه ای مطلوب می گیرید ، اما در نهایت با مجازاتی از سوی گوگل – Google Penalty – مواجه می شوید .

مجازات یا پنالتی های گوگل کدامند ؟

پنگوئن

نسخه اصلی پنگوئن گوگل در سال ۲۰۱۲ منتشر شد . در دوره مذکور گوگل به شدت بر روی لینک هایی که از یک دامنه به دامنه دیگر به منظور افزایش قدرت یک سایت ارجاع داده می شدند وابسته بود . در همین رابطه به روز رسانی های پنگوئن با اتکا به خزندگانی که همه فضای اینترنت را به دنبال یافتن سایت هایی که در صدد شرکت در بازی افزایش قدرت به کمک لینک دهی تصنعی بودند می گشتند ، بنا نهاده شد . در روند اجرای این رویکرد دیده شد که بیش از ده درصد نتایج SERP (search engine results pages) نامطلوب بوده که بخش عمده ای از آن ها به کلی از نتایج نمایش داده شده حذف شدند ؛ این فعل و انفعالات سبب شدند تا از این تاریخ به بعد ، مالکان سایت های مختلف و همچنین متخصصین حوزه سئو پالس هایی از سوی گوگل دریافت کرده و تصمیم بگیرند تا با توجه به آپدیت های الگوریتم های فوق الذکر دست به عصاتر حرکت کنند .

پاندا

آپدیت پاندا اندکی متفاوت از مورد قبل بود . اساس کار این الگوریتم از دور خارج کردن سایت هایی با محتوای ضعیف بود . با اینکه مفهوم کیفیت امری نسبیست ، اما گوگل با تعریف شاخصه های مطلوب خود فرق بین محتوایی غنی و بی ارزش را معرفی کرده بود ، لذا پی بردن به اینکه محتوای دیجیتالی شما ارزنده است یا خیر دیگر کار دشواری نبود .

پنالتی های گوگل چه کاری انجام می دهند ؟

اگر وبسایت شما به دام الگوریتم های پنگوئن یا پاندای گوگل افتاده باشد نتیجه یکسان است : نزول جایگاه فعلی در نتایج جستجو و افت شدید ترافیک طبیعی سایت که جملگی به دلیل استفاده از برخی روش های کلاه سیاه برای ارتقاء رده سایتتان بوده است .

استراتژی هایی از کلاه سیاه که باید از آن ها دوری کرد

در حالی که روش های فراوانی از زیر مجموعه کلاه سیاه وجود دارند که به کسب رتبه ای بهتر می انجامند ، در این مطلب به محتوا و پنالتی گوگل که از قضا بیشترین درصد قربانی ها را نیز به خود اختصاص می دهند می پردازیم .

محتوا

انتشار محتوایی که هیچ ارزشی برای مخاطبین اینترنتی نداشته و مفهوم مفیدی را منتقل نمی کند در حوزه اختیارات الگوریتم پاندا قرار خواهد گرفت . پس وقتی پای محتوای سایت به میان می آید باید اقدامات زیر را لحاظ و از عوامل نامطلوب آن دوری کرد.

سرقت محتوا یا محتوای کپی شده

سرقت محتوا یا محتوای کپی شده

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند : تولید محتوایی با کیفیت و ارزشمد مستلزم صرف زمان و تحمل رنج های بسیاریست . به همین دلیل عده فراوانی کپی مطلب دلخواه خود از سایت های دیگر و باز نشر آن (با اعمال تغییراتی جزئی) در سایت خود را راه حلی مناسب برای فرار از این سختی ها می دانند و بر این باورند که با دور زدن مشکلات ، اینک سایتی پر از مطالب دستچین شده و مفید دارند .

چرا نباید این کار را بکنند : در این خصوص باید گفت که گوگل بر روی محتوای تکراری به شدت سختگیر بوده و در مجموع علاقه ای ندارد تا مطلبی یکسان را در آدرس های گوناگون مشاهده نماید . اگر در حیطه فعالیتی که دارید مطلبی را یافتید که بسیار مفید بوده و مخاطبینتان را خشنود می کند ، نمی توانید بدون کسب اجازه سایت مولف ، پیمودن راهکارهای قانونی آن لینک دهی اصل مقاله یا ذکر اینکه این کار خروجی فعالیت های خودتان نیست ، بی مقدمه از ماحصل فعالیت دیگران استفاده کنید . در ادامه گفتنیست که اگر چنان چیزی را بر نمی تابید ، پس برای مواجه با الگوریتم پاندای محتوا و پنالتی گوگل آماده شوید .

بهینه سازی خارج از عرف – افراط در استفاده از کلمات کلیدی

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند : این مورد یکی از اشتباهات رایج تازه واردان به حوزه سئو می باشد . به عنوان مثال عده ای تصور می کنند با قرار دادن چندین برچسب H1 ، استفاده مکرر از کلمات کلیدی یا اعمال به روز رسانی های مستمر خود روی یک صفحه می توانند جایگاه آن را در اثر ممارست و مراقبت بی وقفه بهبود بخشند .

چرا نباید این کار را بکنند : شاید این کار در سال ۱۳۸۰ بسیار موثر بوده و به طور مثال اگر میخواستیم روی عبارت غیر رایجی همچون “فیل بنفش” کار کنیم ، با استفاده چندین باره آن در هدر ، عنوان و متن در کنار لینک دهی های ساده و معدود در زمانی اندک به خواسته خود می رسیدیم ، اما در حال حاضر در سال ۱۳۹۷ زندگی می کنیم و روش های قدیمی در دنیایی دیجیتالی که دیگر هیچ شباهتی با گذشته خود ندارد ، کارایی خاصی نخواهند داشت . امروزه به جای تکرار بی قاعده یک کلمه برای جلب توجه گوگل ، ارائه پاسخی روشن و مفید به سوال کاربران و همچنین تولید محتوایی با ارزش است که سبب می شود تا از نگاه گوگل سایتی موثر شناخته شده و ارتقاء درجه بیابید .

محتوای مخفی

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند : بسیاری از مدیران اعتقاد دارند که با هم رنگ کردن متن مقالات با زمینه سایت ، بدون اینکه تجربه مخاطب را دچار آشفتگی کنند ، می توانند به تکرار کلمات کلیدی خود و در مجموع بهبود متون خود در راستای تقویت یک دامنه خاص بپردازند .

چرا نباید این کار را بکنند : ربات های گوگل چشمی انسانی ندارند تا ظاهر را ببینند ، بلکه با ورود به ساختار مقاله هر آنچه که در سایت وجود دارد بررسی می کنند ، این مساله آنجایی حساس و برای وبمستران دردسرساز می شود که این سامانه مواردی را مشاهده می کند که برای مخاطب انسانی قابل دستیابی نیست و به دلیل اینکه همین عوامل انسانی و رضایت آنان از یک صفحه شرط ارتقاء جایگاهش می باشد ، تارنمای مورد نظر را بنا به الگوریتم های محتوا و پنالتی گوگل ، جریمه می کند .

حرف آخر محتوا و پنالتی گوگل

حرف آخر محتوا و پنالتی گوگل

به عنوان سخن پایانیدر مطلب محتوا و پنالتی گوگل ، لازم است بدانید که داشتن سایتی نا امن ، عملاً سبب می شود تا الگوریتم های پاندا و پنگوئن روی آن اعمال نشوند ؛ اما این عدم توجه ، جای خشنودی ندارد چرا که سایت نا امن ، سایتی که هک شده و یا با مجموعه ای از کدهای مضر مسموم گشته است ، به دلیل اینکه تجربه مخاطب را تحت الشعاع قرار داده و آن ها را به دردسر می اندازد به کلی بلاک می شوند . به عبارتی دیگر این فعل و انفعالات سبب می شوند تا علاوه بر از دست دادن مخاطبین بالقوه ای که از راه جستجوی طبیعی شما را یافته بودند ، مجموعه وب سایت با اثری بدتر از اعمال الگوریتم های مذکور به قعر نتایج گوگل سقوط کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...