سه عامل حیاتی در سئوی سایت

گسترش محتوا ، بهینه سازی لینک ها و باکس پاسخگویی – سه عامل حیاتی در سئوی سایت

 سه عامل حیاتی در سئوی سایت

  • گسترش محتوا

زمانی که در تار و پود سایت خود واژگانی کلیدی را می یابید که در فاصله محسوسی (striking distance) با صدر جدول نتایج قرار دارند ، تولید محتوای طولانی و پرقدرت از آن ها سبب می شود تا در راستای علاقه مخاطب به خواندن مطالبتان گام برداشته و تمایل موتورهای جستجوگر را نیز به میدان دادن بیشتر به خود برانگیزید . این در حالیست که اهمیت رعایت این نکته در صفحاتی خالی یا کم محتوا ضروری تر می باشد .

در همین رابطه باید گفت که شناسایی صفحات ضعیف یک سایت( به عنوان پاشنه های آشیل آن ) و همچنین تقویتشان امری دشوار نمی باشد ؛ اقداماتی که که به روند یافتن آن ها می پردازیم :

  • دامنه سایت خود را در باکس جستجوی سایتی همانند DeepCrawl وارد کنید .
  • به بخش محتوا رفته پس از انتخاب body content ، thin pages را بیابید .
  • سپس آدرس نمایش داده شده را کپی و در Ahrefs بچسبانید ، این در حالیست که در همین گام جایگاه کلمات کلیدی صفحه مذکور نمایان می شود .

به عنوان عملی سرنوشت ساز و بسیار مهم در روند بهینه سازی سایتتان ، اگر کلمات کلیدی این صفحه در “فاصله قابل توجه” از رده نخست نتایج گوگل قرار داشته (که در مقالات پیشین به آن پرداخته شده است)  و با موضوع فعالیت آن انطباق کامل داشت ، می توانید به گسترش محتوای آن پرداخته ، درباره آن سوال و جواب هایی را مطرح کنید و با تولید مقالاتی بیشتر پایه های این کلمه کلیدی را در سایت خود استوار کنید این یکی از سه عامل حیاتی در سئوی سایت است .

چرا ملزم به انجام این کار هستیم ؟

روزگاری گوگل به سایت هایی با مقالات ضعیف و محتوای نچندان قوی نیز فرصتی برای دیده شدن می داد ، این در حالیست که امروزه سیاست های آن به سوی سایت هایی با تولید محتوای مکرّر و پیوسته سوق پیدا کرده است .

سایت های گوناگون در هر زمینه ای موظّف به ارائه مطالب با ارزشی هستند .  محتوای بی ارزش نه تنها کمکی به رنکینگ سایت در گوگل نمی کند ، بلکه سبب می شود تا کاربر با نارضایتی و بدون امید بازگشت سایتتان را ترک کند . به همین دلیل اگر قصد بهبود جایگاه سایت خود را دارید ، محصولی مفید و کاربردی به مخاطب خود ارائه دهید تا وی را جذب کرده و با مثمر ثمر خواندن مطالبتان علاوه بر بازگشت دوباره ، الگوریتم های رده بندی را نیز مجاب به ترفیع درجه شما کند . به عبارتی دیگر فروش با چشم داشت را متوقف کرده و کمک خیر خواهانه را آغاز کنید .

مزایا

  • تجربه خوب کاربران
  • افزایش قدرت دامنه
  • بهبود معیارهای تعامل
  • بیشتر دیده شدن و ترافیک بیشتر سایت

نتایج

 

در مثالی عینی ، ما موفق شدیم تا ترافیک درون صفحه ای یکی از مشتریان خود را  در مدت شش ماه ، %۲۵ افزایش داده و کلمات کلیدی وی را از ۱ به ۱۵ عدد برسانیم . این پیشرفت که با استفاده از همین روش پیاده سازی شد ، در پس گسترش محتوای سرفصل هایی بود که پتانسیل بهتر دیده شدن را داشته و با تقویت ساختار آن ها از ۱۰۰ کلمه به بیش از ۱۲۰۰ کلمه ، اینک یکی از محبوب ترین گزینه های حوزه خود و یکی از شالوده های قابل اتکای سایتشان نیز می باشند .

در پایان این قسمت لازم به ذکر است که برای زدودن صفحات خالی و بی محتوا چند راه ساده وجود دارد :

  • افزودن متا تگ noindex به هریک ، بلاک کردنشان در روبات ها و همچنین افزودن فایل txt به آن ها به منظور مسدود سازی توسط گوگل
  • افزودن محتوای کیفیت بالا ، مرتبط و مفید به صفحات چند موضوعی که دارای بیش از ۶۰۰ کلمه هستند .
  • پاک کردن صفحه و ایجاد شرایط پیدایش اخطار ۴۰۴-response

 

  • لینک های داخلی و خارجی

 

بسیاری از افرادی که به صورت غیر تخصصی به سئوی سایت خود می پردازند از اهمیت لینک های داخلی غافلند . در همین رابطه اگر شما صفحه ای در سایت خود دارید که به نحوی با موضوع صفحه دیگری در ارتباط بوده و مشابه آن می باشد ، ملزم به اتصال آن ها به دیگری هستید . در پی ایجاد این ارتباط ، گوگل و سایر کاربران این فرصت را می یابند تا با ساختار سایت شما آشنا شده و به راحتی صفحاتی که بیشترین ارزش و ارجاع به آن ها داده شده است را ببینند . از مزایای لینک دهی داخلی می توان به امکان کنترل محتوای صفحات مبدا و مقصد اشاره و همچنین بدون دغدغه از آن ها در موضوعات مرتبط استفاده کرد که این دومین عامل از سه عامل حیاتی در سئوی سایت می باشد .

از سویی دیگر پذیرایی از لینک هایی خارجی با موضوعی مشابه که دارای قدرت زیادی بوده بسیار مهم می باشد و می تواند نمایش سازمانیتان را بهبود بخشد ؛ هرچند نباید از این نکته گذشت که تمرکز بر روی کیفیت بهتر از تمرکز بر روی کمیت آن می باشد .

علاوه بر این استفاده از شبکات اجتماعی به عنوان وسیله ای برای گسترش و پراکندگی بیشتر محتوای تولید شده توسط شما و لینک آن سبب می شود تا با واسطه قراردادن مجموعه ای قدرتمند ، امکان دیده شدن خود را افزایش داده و پذیرای بازدیدکنندگان بیشتری نیز شوید .

 

  • بهینه سازی محوطه (Box) پاسخگویی

اگر محوطه جستجو پرکاربرد ترین ابزار گوگل نباشد ، بی تردید یکی از آن هاست . این قسمت که یکی از اولین و اصلی ترین قسمت های این موتور جستوگر باشد ، پیش از آمدن افزونه هایی همچون جستجوی صوتی یا تجسس بر اساس تصویر نیز اَهَم ابزارهای جستجو بوده و با فراهم آوردن پاسخ های مناسب به سوالات و درخواست های گوناگون کاربران ، به صورت روز افزون محبوب تر نیز می شود ؛ از این روی می توان با تعریف و پیاده سازی یک سازوکار مناسب برای آن در جهت بهبود روند سئو و بهینه سازی سایت خود ، از این پدیده که همگان در پی صعود در نتایجش می باشند به نحو احسن استفاده کنیم این یکی دیگر از سه عامل حیاتی در سئوی سایت است .

در همین رابطه شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با جستجوی یک عبارت ، شاهد باکسی اضافه بوده باشید که در آن سوالات و پاسخ هایی در خصوص چگونگی ، زمان ، مکان ، کیفیت ، جستارهای وابسته ، افراد مرتبط و … تحت بررسی قرار گرفته و شما را به سوی مطالعه توضیحات اجمالی خود می کشد . این عامل که Answer Box یا “جعبه پاسخگویی” نام دارد در حقیقت همان پدیده ایست که سبب می شود تا مخاطب نسبت به موضوع کنجکاو مانده و در این میان علاوه بر کسب اطلاعاتی کلی ، در پی پاسخ های مفصّل تری بگردد .

 

 نوار پاسخگویی گوگل چگونه ارزش گذاری می کند ؟

برای بهبود جایگاه سایتتان در باکس جستجو

  • بیان خواسته کاربران و کلمات کلیدی مد نظر آن ها در ابتدای محتوا ، به ویژه در H1 و
  • بهینه سازی پاسخ در قالبی که کاربر می پسندد

دو اقدام موثر می باشند .

آیا محتوای تولیدی شما به صورت مستقیم به درخواست کاربر پاسخ می دهد ؟ اگر چنین نیست ، سریعاً به فکر به روز رسانی و تغییر آن در جهت تیتر مقاله مذکور باشید . در همین رابطه ابزارهایی نظیر SEMrush وجود دارند که به شما می گویند آیا محتوای خلق شده به درخواستی خاص از سوی مخاطبین ارتباط داشته یا نه و امکان آنالیز متغیرهای گوناگونی در این راه را برایتان فراهم می کند .

نکاتی در خصوص نمایش بهتر Answer Box و در راستای سه عامل حیاتی در سئوی سایت

  • کلماتی را برای مانور دادن بر رویشان انتخاب کنید که از قبل محبوبیت فراوانی داشته و جزء پیشنهادات گوگل می باشند .
  • به سوالات به وضوح ، سریع و زیر ۱۰۰ کلمه پاسخ دهید .
  • از درستی و کاربردی بودن اطلاعات ارائه شده اطمینان حاصل نمایید .
  • از لیست ، جدول و پاراگراف ها استفاده کنید .
  • همه اطلاعاتی که دارید یکجا صرف نکنید ، چراکه انگیزه ای برای ورود مخاطب به سایتتان باقی نمی ماند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...