سرویس افزایش سرعت سایت گوگل

سرویس افزایش سرعت سایت گوگل

نگرانی های موجود در خصوص “وب لایت” گوگل (قسمت اول)

سرویس افزایش سرعت سایت گوگل پیش از شروع مقاله لازم به یادآوریست که web light خدمتی از  Googleدر ساختار کروم گوشی های اندرویدی به منظور سرویس دهی بهتر و سریع تر به کاربران می باشد . در این سرویس ، سرعت هایی آهسته مانند ۲G تشخیص داده شده و با اتصال به برخی زیرساخت های گوگل ، با فشرده سازی اطلاعات امکان بهره مندی از سایت های حجیم را می یابند .

پدیده “وب لایت” سالهاست که در ساختار گوگل وجود دارد اما برخی از فعالان حوزه سئو سایت هنوز هم با آن آشنا نیستند . زمانی که بازاریابان موتورهای جستجوگر از ماهیت این پدیده آگاه می شوند ، اولین واکنشی که نشان می دهند دغدغه چگونه دیده شدن سایتشان می باشد . فعالیت “وب لایت” با طرح پنج سوال ذیل در خصوص چگونگی تاثیر این برنامه بر روی ناشران ، بازرسین و بازدیدکنندگان سایت توضیحاتی ارائه می دهد که عبارت اند از

  • آیا رخنه وب لایت به ساختار سایت ها توجیه پذیر بوده یا مایه نگرانیست ؟
  • آیا کاربرانی با اینترنت ۲G استحقاق دریافت سرویس دهی مناسب و استفاده از حالت های تابعی وب سایت را دارند؟
  • آیا این متد برای ارائه محتوا به کاربران ۲G کافیست ؟
  • اگر کاربران ۲G برای شما مهمند ، آیا باید از AMP برای بهبود وب لایت استفاده کرد ؟
  • آیا گوگل باید در پی یافتن و ارائه راهی بهتر برای تبدیل وب سایت ها و خدمت رسانی به کاربران ۲G باشد؟

تعریف وب لایت گوگل

همانطور که پیشتر بیان شد ، وب لایت نام سامانه ای از گوگل است که نُسخی از صفحات اینترنت را برای کاربران موبایلی که سرعت پایینی دارند ، بازنویسی می کند . وب لایت ساختاری بسیار شبیه AMP دارد که سبب می شود تا حجم زیادی از اسکریپت ها ، قالب بندی ها ، شمایل و حتی فونت ها تعدیل یابند . لازم به ذکر است که خروجی این سامانه بسیار سبک تر از AMP نیز می باشد . به عبارتی دیگر ، وب لایت سبب می شود تا کاربرانی با اینترنت بسیار ضعیف ، در عوض ترک سایت شما ، بتوانند با سرعت کمتری به آن متصل شده و با از دست دادن ظاهر گرافیکی سایت که لود آن به سرعت بیشتری نیاز دارد ، بتوانند از مطالب موجود بهره مند گردند . از نکات جالب دیگر این سرویس می توان به کاهش چشمگیر تبلیغات اشاره کرد . به گفته صفحه حمایتی وب لایت در گوگل ، زمانی که مخاطب شما سرعت مناسبی برای دریافت مطلوب اطلاعات ندارد ، تبلیغ کردن عمل بیهوده ای به نظر می رسد ، اما با این حال نیز این عمل برای مشاغلی که کسب درآمدشان به تبلیغات اینترنتی وابسته هست بسیار سودمند می باشد ، چرا که با کم شدن رقبا تبلیغ آنان بهتر دیده می شود .

ما (گوگل) به این جمع بندی رسیده ایم که سایت های تبدیل شده قریب به ۵۰% بازدید کنندگان بیشتری نسبت به سایت های غیر تبدیل شده دارند و تحت این شرایط نیز انتظار ما درآمدزایی بیشتر گروه اول می باشد .

وب لایت برای ناشران مفید است

نیت ساخت و بارگذاری وب لایت امکان استفاده از اینترنت توسط افرادی با امکانات محدود و سرعت کم می باشد . در همین راستا «اریک انگ» از مجموعه Stone Temple – آژانس برنده جایزه سئو – معتقد است که :

وجود این برنامه گواه دیگری بر تاکید گوگل روی سرعت اینترنت است . صفحاتی که در سخت افزارهای کامپیوتری بیش از ۱۰ ثانیه برای باز شدن زمان می برند ، اساساً صفحاتی غیر قابل استفاده و تبدیل در خدمات سئو هستند ، به همین دلیل وب لایت با در هم شکستن ساختار پیچیده آن ها ، امکان استفاده از محتوا و تولد دوباره این صفحه را در ابتدایی ترین حالت خود فراهم می آورد . تکنولوژی استفاده شده در این برنامه «تغییر کد» نام داشته و برای سال ها تنها هدف آن رساندن محتوا به تلفن های ۲G بوده است . با اینکه امروزه بیشتر خطوط اینترنت روی گوشی های موجود در آمریکای شمالی و اروپا از نوع ۳G و بهتر می باشند ، اما از اهمیت مدل های دیگر کاسته نشده و نمی توان گوشی های ۲G در سایر نقاط جهان را نادیده گرفت . در ادامه می توان گفت که وجود گوشی های ۲G در آفریقا و هند سبب شده است تا سرویس دهی مناسب به آن ها از نیازهای اساسی بازار باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...