سئوی منفی سایت

سئوی منفی سایت

سئوی منفی سایت سودجویان به طور پیوسته در حال استفاده از درخواست های غیر واقعی مخرب برای تحقق اهداف سئوی منفی خود می باشند

در حال حاضر استفاده از روشی منفی برای بهینه سازی جایگاه سایت ها در نتایج گوگل به شدت رو به افزایش است که طبق آن سودجویانی با تکیه بر DMCA تقلبی که مخفف The Digital Millennium Copyright Act یا همان «فعل قانون کپی هزاره دیجیتال » می باشد به دستکاری نتایج جستجوهای گوگل با کمک درخواست های مخرب مشغولند . همانطور که می دانید ، این قانون که بر اساس معاهده قانون کپی سازمان جهانی مالکیت معنوی و پیمان عملکرد و فونوگرافیWIPO  تعریف شده است ، نسخه ای همواره به روز شده از قوانینیست که از حق ناشر آثار دیجیتالی در برابر رقبا و سودجویان دفاع می کند . اگرچه این قانون در ایران به درستی اجرا نمی شود ، اما در خصوص آثار اینترنتی بدین ترتیب است گوگل دارای فرم هاییست که می توان به آن ها رجوع کرده و شکایتی نسبت به سایت مهاجم طرح کرد که به مسدود شدن یا کاهش رتبه آنان می انجامد .

با بازگشت به موضوع اصلی بحث باید گفت که طبق گزارشات واصله ، مهاجمان به کمک ابزارهای حذف DMCA و با ایجاد تغییراتی در “کپی رایت” اثر ، خود را صاحب امتیاز محتوایی خاص معرفی کرده و در پی قدرت هزاران لینکی که به مطلب مذکور متصل شده است جایگاه خود را ارتقاء می بخشند . در همین رابطه شرکت هایی نظیر MUSO و Blue Efficience که در زمینه حفاظت از اطلاعات سایبری فعالیت دارند تصدیق کرده اند که نام آن ها مورد سو استفاده قرار گرفته و عوامل آن ها پشت درخواست های مخربی که تحت نامشان منتشر می شود  قرار ندارند .

تاثیر سئوی منفی سایت

لازم به ذکر است که درخواست های مخرب همانطور که از نامشان پیداست ، تاثیر مثبت و مستقیمی در روند سئوی سایت ندارند ، بلکه با تزلزل و تخریب جایگاه رقبا تحت نام آنان ، حریفان را از میدان بدر کرده و خود جای آن ها را تصاحب می کنند .  اگر چه گوگل به خوبی از این معضل آگاهی یافته و با علامت گذاری آن ها در صدد مقابله با این افراد است ، اما هنوز هم بخشی از این عوامل مخرب مشغول فعالیت می باشند .

این بدان معناست که تنها به علت تخریب وجه و جایگاه رقبا ، هم اینک میلیون ها آدرس اینترنتی توسط افرادی که مالکیتی نسبت به محتوای آن ها ندارند حذف می شود . اگرچه بیشتر سایت هایی که به این ترتیب حق مالکیت اثر را از صاحب امتیاز آن می ربایند سایت های pirate ، در معنای لغوی “دزد دریایی” و در اصطلاح نقض کنندگان حق نشر آثار دیجیتالی همچون فیلم ، موسیقی یا کتب دیجیتالی می باشند ، اما سایت های کسب و کار کوچکی نیز دیده شده  اند که توسط رقبای خود هدف حمله سئو با سئو منفی قرار گرفته اند ؛ اقدامی که با حذف چند URL آن ها پاسخ داده شده است . در پایان لازم به ذکر است که تا کنون گوگل بیانیه ای رسمی در این خصوص صادر نکرده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...