تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو

برای بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو ذکر این نکته کافی است که رسانه های اجتماعی جز جدا ناپذیری از سئو سایت شده اند در مقاله زیر به بررسی استراتژی های رسانه های اجتماعی برای افزایش سئو و  همچنین تاثیر آنها بر سئو خواهیم پرداخت اما در شروع به بررسی یک سئوال کلی خواهیم پرداخت:

آیا رسانه های اجتماعی به تنهایی سبب افزایش سئو میشوند ؟

تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو

برای پاسخ دادن به این پرسش باید دید افکار مردم چگوته است که چنین پرسشی را در سر می پروراند ، خوب شاید شما هم در رسانه های مختلف اجتماعی پست گذاشته باشید و حتی لینک داده باشید و به نظرتان برسد که این لینک تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو دارد ، خیر اینگونه نیست این را ما نمی گوییم در سال ۲۰۱۴ مک کات سرپرست نیم اسپم گوگل این را مطرح کرد و به طور واضح از تاثیر ناچیز و جزئی اینگونه از لینک دهی ها صحبت نمود.

کات همچنین تاکید کرد که منابع این پست ها و پروفایل ها به طور واضح و مشهود برای گوگل نیستند ، این پست ها در روز هزاران بار ایجاد می شود و سامان دهی آنها برای گوگل نیز همواره امری زمان بر و کم اثر خواهد بود.

بنابر این احتمالا راه دیگری وجود خواهد داشت تا گوگل با توجه به استناد به  آن سئو وب سایت را افزایش می دهد حال پرسش دیگری که از تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو را بررسی می کنیم.

از آن جا که رسانه های اجتماعی دارای رتبه بسیار خوبی از نظر گوگل هستند بنابر این باید تاثیر بسیار خوبی را بر روی سئو سایت ما بگذارند و باعث ارتقای سئو ما شوند؟

کات در بخش دیگری این توضیح را می دهد: گوگل با لینک هایی که از رسانه های اجتماعی می آید مانند دیگر سایت ها رفتار می کند و امتیاز ویژه ای را برای آنها قائل نیست . در اینجا شاید برایتان این پرسش بوجود آید که چرا؟ دلیل این امر بسیار واضح است تمامی لینک هایی که از شبکه های اجتماعی می آیند ، نوفالو هستند و به عبارتی دیگر هیچ اهمیتی از نظر گوگل ندارند. پس بنابراین نمی توانید به این لینک ها به عنوان لینک فالو نگاه کنید ، حال آنکه برخی از رسانه های اجتماعی نیز وجود دارند که خروجی لینک فالو به شما می دهند اما با توجه به تعداد لینک های فالو این شبکه ها و همچنین قابلیت ساخت اکانت تقلبی توسط کاربران برای دریافت لینک فالو بعید به نظر میرسد که بتوانید گوگل را فریب بدهید.

پس از توضیح این سئوالات در اینجا به بیان استراتژی هایی می پردازیم که به تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو سایت شما کمک می کند.

  • ساخت لینک ارتباطی

برای به دست آوردن لینک فعالیت کنید

این روش روشی ساده اما سخت است به این معنی که دریافت نتیجه از آن منوط به نظر خواننده مطلب دارد در ایت استراتژی شما محتوای خود را تولید می کنید و بر روی رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید و در تولید این محتوا باید بسیار تلاش کنید را جذب خواننده که برای منبع رسانه اجتماعی شما ارزش قائل بوده و مطالب را با منبع شما گسترش بدهد سخت است.

برای این کار پیشنهاد می شود از رسانه های اجتماعی مرتبط استفاده نمایید ، رسانه هایی که کاربران مد نظر شما را به سمت شما رهسپار کنند و نه رسانه هایی که باعث رشد سئو شما نمی شوند ، یک لیست از محتوای همیشه سبز خود ایجاد کنید که سبب ارتقای رتبه شما خواهد شد.

  • روند رو به رشد برند

روند رو به رشد برند

یکی از فاکتور های مهم برای منفعت بردن از تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو توجه  به برند خود در فضای مجازی است ، برای گوگل تفاوتی ندارد که شما یک شخص ، سایت و هر چیز دیگری باشید و برایش مهم این است که دیگران در اینترنت راجع به شما چه فکری را می کنند و برایتان چه جستجویی انجام می دهند تا به شما و یا خدمات شما برسند ، پس بنابر این داشتن یک استراتژی برای فعالیت در رسانه های اجتماعی برای تمامی برند هایی که قصد توسعه کسب و کار و در امتداد آن سئو حرفه ای سایت خود را دارند امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

  • برقراری روابط

برقراری روابط

یکی از بهترین راه ها به منظور توسعه سایت شما توسعه روابط با دیگران است که به عنوان یک راهکار کلیدی مطرح است ، شما پس از برقراری روابط می توانید خدمات خود را عرضه نمایید و یا پس از برقراری  آن می توانید به معرفی خود بپردازید که البته تمامی این موارد را می توان طی سطوح مختلفی به شرح ذیل دید :

در سطح اول کاربران استراتژیک شما هستند که با استفاده از علاقه خود به برند شما و یا محصولاتتان به طور رایگان برای شما تبلیغ می کنند شما می توانید با تلاش برای ایجاد رابطه با این افراد از طریق به اشتراک گذاشتن محتوای خوب و جذب کاربر آشنا شده و به طور رایگان از تبلیغات  این افراد در جهت ارتقای سئو خود گام بردارید.

اسنفاده از لشگر نفوذی که توسط خود شما هدایت می شود و به کاربران سطح اول شما خط می دهند و از نظر گوگل نیز دارای رتبه و اعتبار مناسب هستند ، این کاربران به طور مداوم شما را دنبال می کنند و سبب تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو شما خواهند شد .

در سطح سوم از این روابط برند ها و همکاران بالفعل و یا بالقوه شما می باشند که با توجه به آشنایت آنها چه در دنیای واقعی و چه در فضای مجازی جذب شما شده اند و بر روی سئو شما تاثیر می گذارند.

جمع بندی

با توجه به تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو به تمامی صاحبان برند توصیه می شود که این مقاله و این گونه مقالات را به عنوان یک معرفی ساده در دنیای مجازی نبینند و برای ارتقای کسب و کار خود و در راستای منافع خود از آن بهره بگیرند ، این راهکار ها می تواند شرایط شما را دگرگون سازد و توجه به رسانه های اجتماعی در ایران متاسفانه به عنوان سرگرمی و فان بوده است اما باور کنید می تواند شرایط خود را با این رسانه ها دگرگون سازید و برای تحقق این امر راهکارهایی که در اینجا ذکر گردید می تواند بسیار راهگشا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...