به روز رسانی محتوای مورد تایید گوگل

به روز رسانی محتوای مورد تایید گوگل : در موارد متعددی برای هریک از ما پیش آمده است که پس از انتشار یک محتوا – مثلاً یک مقاله – متوجه شده ایم که نکته ای مهم را فراموش کرده ایم که نیاز به اضافه شدن به مطلب اصلی را دارد ، مطلبی را پس از نشر آموخته یا منبع اطلاعاتی جدیدی را به دست آورده ایم ، مشکلی گرافیکی ، اخلاقی و مفهومی در بطن تصویر آن وجود دارد ،  متوجه اشتباهی در نوشته خود شده ایم و یا تغییراتی در اساس پدیده مورد نظر ما به وقوع پیوسته است که در زمان نگارش مقاله مورد نظر احتساب آن میسّر نبوده است و ده ها مثال دیگر .

به روز رسانی محتوای مورد تایید گوگل

در چنین شرایطی که توجه به آن از الفبای سئو و بهینه سازی سایت به حساب می آید ،  بی تردید اعمال تغییرات در ساختار نوشته آپلود شده نخستین کاریست که انجام می دهیم ، این در حالیست که این تغییر سبب می شود تا مخاطبی که از این پس برای مطالعه مطلب مراجعه می کند با محتوای اصلاح شده روبرو شود ، اما گوگل به عنوان مرجعی که نوشته پیشین را پذیرفته و به منصه ظهور گذاشته است چه می شود ؟

اینجاست که با طرح این سوال به استقبال مقاله به روز رسانی محتوای مورد تایید گوگل خواهیم رفت ؛

  • اگر آپدیت هایی برای محتوایی قدیمی وجود داشته باشد ، چگونه می توانیم گوگل را از اعمال این تغییرات آگاه کنیم ؟

اگر آپدیت هایی برای محتوایی قدیمی وجود داشته باشد

اگرچه در پاره ای موارد دیده شده است که گوگل به خودی خود تغییرات مذکور را اعمال می کند ، اما در مواقع متعددی نیز آن را نادیده گرفته و در بطن نوسانات خود آن را گم می کند ؛ اما براستی قاعده مشخصی وجود دارد که بواسطه آن بتوان گوگل را از تغییرات به وجود آمده آگاه کرد و به روز رسانی محتوای مورد تایید گوگل را به سرانجامی مطلوب رساند ؟

در پاسخ به این سوالات باید اذعان داشت که در حالت کلی ، میزانی برای سنجش اینکه چه تعداد کلمه باید به متن افزوده شود تا گوگل آن را تغییری محسوس برشمارد وجود ندارد ، چرا که می توان آن را امری حسی و سلیقه ای در نظر گرفت ؛ با این حال بدیهیست که تغییر چند کلمه ، عدد یا تاریخ ، تغییر تصویر ، تغییر فونت و تغییراتی که مفهوم کلی و ساختار محتوا را تحت الشعاع قرار نمی دهند اساساً مورد توجه این سامانه قرار نخواهند گرفت و در زمره به روز رسانی محتوای مورد تایید گوگل جایی ندارند .

گاهی اوقات نویسندگان و مدیران یک وب سایت ، با استناد به تفکرات و عقاید خود با جابجا کردن بندهای یک مقاله در پی تحریک گوگل و به نوعی بازی با این سامانه مبنی بر اعمال تغییرات در ساختار خود هستند ، این در حالیست که این موتور جستجوگر با هوش تر از این است که در این دام افتاده و هیچگونه تغییری میان قبل و بعد این اتفاقات اعمال نمی کند .

ناگفته نماند که گاهی در پی بارگذاری اطلاعاتی جدید ، این روش نیز به نوبه خود کارایی هایی از خود نشان می دهد ؛ بطور مثال اگر در سایت پیش روی (سئویاب) مقاله ای تحت عنوان “۵ پیشگویی از سئو در سال ۲۰۱۸” وجود داشته باشد ، چنانچه به اواخر این سال میلادی نزدیک شده و پیش بینی های ما – درست یا غلط – به تحقق پیوسته باشند ، عملاً این محتوا دیگر کاربردی نخواهد داشت ، پس اگر نام آن را به “۵ پیشگویی از سئو سایت در سال ۲۰۱۹″ تغییر داده و درون مایه آن را نیز مطابق فعل و انفعالات ماه های اخیر و سال پیش روی بازنویسی کنیم ، از نظر Google قوانین مذکور رعایت شده و متنی کاملاً دگرگون شده و به روز رسانی محتوای مورد تایید گوگل منظور می گردد .

نکته اساسی در پاسخ به سوالات مطرح شده در این مقاله این است که به وضوح می گوییم : محتوا باید کاملاً دگرگون شده و متفاوت باشد .

محتوا باید کاملاً دگرگون شده و متفاوت باشد .

به طور مثال بدیهیست که در مورد فوق نمی توانید همان پیش بینی های ۲۰۱۸ را در سال بعد نیز تکرار کنید ، حتی استفاده از چهار مورد آن نیز عملی نبوده و به نتیجه مطلوبی نمی رسد .

به عنوان نمونه ای ملموس از دنیای واقعی ، اگر همین مقاله در قالب یک ایمیل برای شما ارسال می شد و با اعمال تغییراتی آن در سایت نیز مشاهده می کردید ، آیا آن را مطلبی نو و بدیع می پنداشتید ؟ بی تردید گوگل نیز رفتاری شبیه شما خواهد داشت .

  • راه حل این مسئله

راه حل این مسئله

اگر تغییرات انجام شده توسط شما بر روی یک محتوا آنچنان محسوس و هویداست که از آزمون دنیای واقعی (مثال فوق) عبور کند ، بهترین کار ورود به کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) و ارسال مجدد نقشه راهیست که صفحه مورد نظر را در بر گرفته است . این سامانه معمولاً ظرف چند روز صفحه جدید را در اختیار می گیرد اما چنانچه بنا به دلایلی (مثلاً وابستگی شدید محتوا به زمان) به به روز رسانی ضرب الاجلی محتوا و صفحه ای نیازمندید ، می توانید با کمک “بهانه آوری ” برای گوگل (Fetch as Google) این زمان را به چند ساعت کاهش دهید .

ناگفته نماند ، همانطور که اشاره شد اعمال تغییرات تحت شرایط خاصی جایز و مطلوب است ، ولی اگر به عادتی ناخوشایند و وسیله ای برای سوء استفاده کاربر تبدیل گردد – بدین ترتیب که با آپلود هر محتوایی به ایجاد تغییرات روی آن بپردازد – از اهمیت مطالب سایت شما کاسته شده و محتویات آن “آبکی و رقیق” تشخیص داده می شوند . به یاد داشته باشید که گوگل به شما اعتماد دارد ، تا اینکه خودتان بهانه ای برای رفتاری جز این به وی دهید .

در پایان لازم به تاکید است که به روز رسانی محتوای مورد تایید گوگل در صورتی مفید و موثر واقع می شود که مفهومی جدید در آن به وجود آورده و سبب گردد تا مخاطب با مطلبی نو روبرو شود ، لذا تغییراتی جزئی را نمی توان عاملی موثر در خلق مطلبی بدیع دانست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...