بررسی سئو سایت توسط google

بررسی سئو سایت توسط google

جهت مشاهده سایت در صفحات اول ،دوم ، سوم و … در موتور جستجو google نیازمند بررسی سئو سایت توسط گوگل می باشد ، در واقع گوگل جهت قرار گیری ترتیب نمایش سایت ها در صفحات مختلف نتایج جستجو نیازمند بررسی میزان کیفیت سایت ها می باشد که این کیفیت بیانگر میزان بهینه سازی سایت و یا میزان سئو بودن یک سایت می باشد ، تا به امروز گوگل هیچ ابزاری را مستقیما” تحت نظارت خود معرفی ننموده است که شخصا” خود مسئول ارائه گزارشاتی مبنی بر بررسی سئو سایت باشد .بنابراین سایت هایی طراحی و پیاده سازی شده اند که مواردی که مورد نظر گوگل می باشد را بررسی می نماید و گزارشاتی را به صورت رایگان در اختیار وب مستران و یا مدیران سایت ها قرار می دهند و جهت بررسی سئو سایت لینک زیر را کلیک نمایید.

بررسی سئو سایت

و اما در ادامه به شرح مواردی می پردازیم که در بررسی سئو سایت توسط گوگل حائض اهمیت واقع شده و مد نظر گوگل می باشد :

۱) گوگل نیز همانند یک بازدید کننده به بررسی سایت می پردازد و در Source Code صفحات به دنبال مواردی است که می تواند یک سایت را در گزینه های برتر گوگل قرار دهد و یا بالعکس آدرس سایت را به صفحات انتهایی نتیجه جستجو هدایت نماید . بنابراین اولین موردی که  پیش از هر مورد دیگر در بررسی موتور جستجو مورد اهمیت واقع می گردد میزان سرعت لود سایت ( Page Load Time Speed) می باشد در صورتی که سایت دارای سرعت لود مطلوبی نباشد هر چند در سایر موارد امتیاز مطلوبی را کسب نماید ، این مورد خود به تنهایی می تواند خلل بسیار زیادی را در سئو سایت فراهم نماید ، که سرعت سایت به عواملی نظیر سرعت و کیفیت هاست سایت و سرعت و کیفیت طراحی سایت بستگی دارد که با در نظر گرفتن موارد فوق می توان به بالاترین سرعت و پس از آن در بررسی سئو سایت توسط گوگل می توان امتیاز مطلوبی را فراهم نمود .

۲) دومین موردی که گوگل بررسی می نماید تعداد کاراکتر ها و نیز کیفیت انتخاب کاراکتر های Title و Description موجود در سایت می باشد که جهت انتخاب آنها می بایست موارد مهمی را مورد بررسی قرار داد .

۳) تصاویر موجود در سایت تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی سایت می گذارد به گونه ای که حجم تصاویر و نیز نامگذاری آنها بسیار حائض اهمیت می باشد و در بررسی سئو سایت توسط گوگل بسیار تاثیر گذار خواهد بود بنابراین در انتخاب و اصلاح تصاویر می بایست نکات مهمی را لحاظ نمود .

۴) مورد مهم دیگری که در اینجا مورد بررسی قرار می گیرد محتوای موجود در سایت می باشد که علاوه بر میزان اهمیت مهندسی ساختار و کلمات و عبارات آن می بایست به تگ های به کار رفته در آن بسیار دقت نمود ، هر مطلبی که با هر نوع CMS نوشته شده باشد می بایست علاوه بر تگ های مهم و ارزشمندی که در محتوی وجود دارد ، دارای دسته بندی متناسب با خود نیز باشد بنابراین رعایت نکات مهم در محتوا سایت امری بسیار مهم می باشد که در بررسی سئو سایت توسط google بسیار تاثیر گذار می باشد .

۵) هر سایت به لحاظ برخورداری از ساختاری استاندارد می بایست دارای افزونه ها و ویژگی هایی باشد که جهت استاندارد سازی آن تمامی موارد رعایت شده باشد به عنوان مثال در Footer هر سایت می بایست دارای افزونه های خاصی باشد که در بررسی سئو سایت توسط Google مد نظر می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...