بازاریابی ویدئویی و سئوی موفق

بازاریابی ویدئویی و سئوی موفق

بازاریابی ویدئویی و سئوی موفق ، امروزه اگر نگوییم ویدئو موثرترین رسانه ارتباطیست ، بی تردید یکی از آنهاست . بستر هایی مانند یوتیوب که به خوبی با تلفن های هوشمند و سایر فناوری های پیشرفته همخوان هستند نیز مزید بر علّت شده و این امکان را فراهم آورده اند تا عموم مردم بتوانند به راحتی و هزینه ای اندک محتویات رسانه ای – به ویژه ویدئویی – تولید و عرضه کنند . طبق پیش بینی های انجام شده توسط کارشناسان گوگل تا سال ۲۰۱۹ ، هشتاد درصد ترافیک داده ها در اینترنت به رسانه های تصویری تخصیص خواهد یافت ؛ لذا عدم استفاده از ویدئو و قرار ندادن آن در خط مشی فعالیت های بهینه سازی جایگاه سایت در موتورهای جستجوگر ،  عملی غیر منطقی و نامعقول به نظر می رسد .

در همین راستا شناخت بهترین شیوه های اشتراک ویدئو و تعریف یک استراتژی موفق سبب می شود تا راه رسیدن به این اهداف رنگ و بویی دیگر گرفته و در بستری امیدوارکننده به نتیجه برسد .

 

قدم اول

در وهله اول لازم است تا ما اهداف خود را از آپلود ویدئو در سایت های گوناگون تعریف کنیم . به طور مثال اینکه بحثی را میان مشتریان بالقوه خود راه بیاندازیم ، پیوندهای سایتمان را افزایش دهیم یا نام تجاری خود را به عموم مردم بشناسانیم گوشه ای از اهدافیست که با اشتراک ویدئو تحقق می یابد .

 

جلب توجهات و افزایش صحبت پیرامون کسب و کار شما در محافل گوناگون

طبق مطالعاتی که اخیرا توسط ” Eye View Digital” انجام پذیرفته است ، مشخص شده که اشتراک ویدئو می تواند تا ۸۰% نظر مخاطبین علاقه مند را جلب کرده و صحبت پیرامون شما را در محافل مرتبط با کارتان افزایش دهد . زمانی که به منطق این عمل فکر می کنیم به ساختار و فعل و انفعالاتی بسیار ساده می رسیم ؛ بدین ترتیب که مخاطبین با تماشای یک ویدئو که می تواند مملو از جلوه های صوتی و بصری فراوانی باشند به مراتب اطلاعات بیشتری را با زحمت کمتری دریافت می کنند ، در حالی خواندن یک متن به این سادگی نیست ، در نتیجه می توان گفت که ویدئو می تواند زمان آن ها را ذخیره کرده و در مدت زمانی یکسان ، چندین ویدئو اطلاعاتی بس گسترده تر را به جای خواندن یک مقاله به آن ها عرضه دارد .

 

حصول پیوندهای مفید و به اشتراک گذاری های اجتماعی

 

لینک های ویدئویی بسیار قدرتمندند ، لذا بی دلیل نیست که گفته می شود ساخت ویدئو و درج دست اول آن ها در شبکات اجتماعی نسبت به سایر پیوندهای جانبی ارجحیت دارد . در پاسخ به این سوال که چه ویدئو هایی بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند باید اذعان داشت که موضوعات سرگرم کننده ، ویدئوهایی با ارائه یک راه حل مفید برای مشکلی رایج و همگانی و همچنین موضوعات کمک درسی در سرفصل های دشوار عمده مطالبی هستند که به جذب بیشتر بازدید کننده و سئو وب سایت بهتر می انجامند .

با همه این اوصاف ، هدف اصلی ما از این اقدامات دیده شدن محتوایی جذاب به منظور اشتراک گذاری بیشتر مخاطبین می باشد ، عملی که باعث می شود پیوندهای پشتیبان یا بک لینک های یک سایت قدرت آن را افزایش دهند . ما با بررسی های جامع خود به ۱۰ روش موثری که می تواند اشتراک گذاری ویدئو و استراژی آن را جهت سئو حرفه ای سایت بهبود بخشد رسیده ایم که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد :

  • بهینه سازی موبایلی
  • ابر داده ها
  • ساخت نقشه راه ویدئو ها در سایت
  • اشتراک گذاری محتوا در چندین و چند بستر رسانه ای
  • اضافه کردن ویدئوی مذبور در سایت (در کنار سایت هایی مانند یوتیوب)
  • تکرار و ثبات قدم در اشتراک گذاری ویدئو ها
  • استفاده از تصاویر بند انگشتی (فریمی از ویدئوی پیش روی)
  • دقت در نام گذاری ویدئو
  • انتخاب ویدئویی با طولی متعارف
  • تشویق مخاطبین به ابراز علاقه (لایک) یا نظر دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...