استفاده از کلید واژه ها در سئو سایت

استفاده از کلید واژه ها در سئو سایت ، محتوای بد سئوی سایت همانند حشره ای موذی می باشد که در خانه شما تولید مثل کرده است . این عامل نامطلوب نمی میرد ، به سختی پیدا می شوند ، به راحتی از دستتان فرار می کنند و زمانی که یکی از آن ها را می بینید ، قبل از انجام هرگونه عملی از مقابل دیدگانتان غیب می شود.

این در حالیست که اگرچه ممکن است این موجودات کاری با شما نداشته باشند ، اما وجود آن ها آزار دهنده بوده و ممکن است عاملی برای نرفتن به مکانی خاص ( مانند انباری ، زیر زمین ، یک سرویس بهداشتی دور افتاده و …) شوند .
هرچند این مثال برای تفهیم بهتر آثار بد محتوای نامطلوب و ضعیف یک سایت بیان شد .

اما ما نمی خواهیم با همین طرز فکر – اینکه کاری از دستمان ساخته نیست – به مقابله با مشکلات سایتمان بپردازیم ؛ به همین دلیل با بررسی وقایع قابل تأمل و مهم بهینه سازی سایت در سیاست های مدرن و امروزی موتورهای جستجوگر در پی شناسایی و رفع این مشکل حرکت می کنیم :

ما از به روز رسانی های سیاست “مرغ مگس خوار گوگل ” یا همان Google Hummingbird عقب افتاده ایم .
انتظار می رود که “فرمان صوتی” و استفاده از آن در هر جایی که می توان تصور کرد بیشتر شود .
ما در دنیایی اَبَر متصل به اینترنت و مرتبط با یکدیگر زندگی می کنیم .

گذشته از نادیده گرفتن این عوامل که آثاری سوء به همراه دارند ، محتوای بد و تاکتیک های نا مناسب اشاعه آن سبب می شوند تا وبسایت شما ، نتایج آن در جستجوهای اینترنتی ، ترافیک و نحوه ارتباطتان با این دنیای پر رمز و راز تحت الشعاع قرار گرفته و روز به روز ادامه پیدا کند .

استفاده از کلید واژه ها در سئو سایت

به منظور بهبود محتوای یک مقاله و استفاده از کلید واژه ها در سئو سایت ، جایگاه یک سایت در نتایج جستجو ها و بالا آوردن آن از صفحه چهارم یا پنجم گوگل (که به Google’s dung heap یا تپه کود گوگل معروف است ) نیازمند این هستیم که با زمان همسو بوده و با به روز نگه داشتن اطلاعات خود اقداماتمان را به سمت هدف خود انسجام بخشیم .

با استفاده از کلید واژه ها در سئو سایت ، همانطور که با دیدن “بی ادب” ، ادب می آموزیم ، یعنی با مشاهده و درک آثار منفی یک عمل آن را تکرار نمی کنیم ، قصد داریم تا با بررسی یکی از رایجترین اشتباهات مهلک در زمینه تولید محتوای سایت ، سئوی سایت خود را بهبود ببخشیم.

استفاده بی رویه و غیر منطقی از یک کلمه کلیدی یکسان (بدون تغییر) برای هر صفحه از سایت در روزهای ابتدایی گسترش و فراگیری سئو ، مشاهده اینکه هر کلمه کلیدی به یک صفحه خاص اختصاص یابد عادی بود .

این در حالی بود که ایجاد تغییر در این کلمه توسط موتورهای جستجوگر نادیده گرفته شده و به پیشوند و پسوندهای آن توجهی نمی شد .

به عنوان مثال اگر عبارت کلیدی مورد نظر ما “چگونه می توان یک لاته درست کرد” می بود ، نتایج مشابهی که کلمه ای کم یا بیشتر از آن داشتند نمایش داده نشده و مستلزم جستجوی جداگانه ای می شدند ، در حالی که نمایش گزینه های همراه با تغییر آن بسیار کاربردی تر بود .

در همین مثال زمانی که شما در باکس جستجوی گوگل سرچ می کنید که «چگونه می توان لاته درست کرد؟ » ، گزینه هایی همچون «چگونه می توان لاته یخی درست کرد؟ » ، «چگونه می توان لاته قلبی درست کرد؟ » و «چگونه می توان لاته هنری درست کرد؟ » نیز نمایش داده می شوند ، این در حالیست که در گذشته هر کدام از این موضوعات مستلزم صفحه ای مختص به خود برای نمایش بودند .

همانطور که دیده می شود ، تغییرات اعمال شده روی شیوه ردیابی صفحات گوناگون به جای اینکه کاربر را به سوی هدفی بکشاندکه تنها نام آن با عنوان سرچ یکیست ، با تحلیل معنای کلمات و نیت جستجوگر ، تمامی گزینه های نزدیک به خواسته وی را ارائه می دهد . اقدامی که طی آن علاوه بر هدایت فرد به سمت محتویات مفیدتر ، از کثرت صفحاتی با نام مشابه و گاه فاقد درون مایه راضی کننده جلوگیری می کند .

شاید برایتان این سوال مطرح شود که استفاده از کلید واژه ها در سئو سایت ،  چگونه باعث می شود  که موتور جستجوگر عنوان هرصفحه را تشخیص می دهد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این سامانه با آنالیز عبارات کلیدی ، اصطلاحات مرتبط ، تنوع کلید واژه ها و در نظر گرفتن مترادفات همه کلمات ظاهر شده در صفحه به این کار مبادرت می ورزد .

اینک چه باید کنیم ؟

همواره توضیحات ارائه شده در یک مقاله سبب می شود تا مخاطب با پیشینه یک مشکل ، تاریخچه یا نحوه پیدایش آن آشنا شود ، اما تا زمانیکه راه حلی کاربردی و مفید برای آن ارائه نشود سودمند نخواهد بود ، لذا در ادامه با روش مرتفع ساختن این دردسر رایج آشنا می شویم .
با تمرکز بر روی مفاهیم یک نوشته و بیان کلیات آن ، استفاده از کلمات کلیدی در جایگاهی مناسب می تواند به عنوان سکویی پرتاپ ، بالا برنده جایگاه صفحه اصلی آن باشد .

اگر در حوزه ای که در آن مشغول به تولید محتوا بوده ، متخصص نیستید و عبارات مرتبط با کلید واژه خود را نمی شناسید کافیست مراحل زیر را بپیمایید :
به قسمت جستجوی گوگل بروید
لغت مورد نظرتان را تایپ و سپس سرچ کنید
به قسمت انتهایی صفحه آمده و عبارات مرتبط و پر طرفدار این موضوع را بیابید.
اگرچه راه های فراوان و تخصصی تری برای این کار وجود دارد ، اما این روش به عنوان راهی ساده ، بدون نیاز به نرم افزاری خاص یا دانشی عمیق همواره نتیجه ای قابل قبول به شما نشان خواهد داد .

پس از این شناسایی ، استفاده هوشمندانه از محصل تجسسات در مقالات جدید سبب می شود تا دقت گوگل بر روی صفحات داخلی شما بیشتر شده و به مرور زمان میدانی برای دیده شدن شما فراهم آورد .

در پایان لازم به ذکر است که علاوه بر استفاده صحیح از اصطلاحات مرتبط با موضوع یک بحث ، نگاشتن مقالات بیش از هزار کلمه ، عدم ارسال تصادفی نوشته ها ، عدم فدا کردن کیفیت محتوا برای کمیت آن و همچنین عدم استفاده از مطالب تکراری به طرق گوناگون از دیگر راه های است که می توان به کمک آن ها – به عنوان باید ها و نبایدهایی ساده – روند سئو سایت را بهبود بخشیده و در بلند مدت در زمره نتایج اولیه گوگل دیده شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...