لینک سازی و پنالتی گوگل

لینک سازی و پنالتی گوگل : در مقاله محتوا و پنالتی گوگل ، پس از اینکه با مفهوم کلاه سیاه و سفید سئو ، پنالتی و الگوریتم های مربوطه آشنا شدیم ؛ به این مساله پرداختیم که الگوریتم پاندا به چه قسمت هایی از محتوا حساس بوده و آن ها را مشمول جریمه می داند . حال در مقاله پیش رو – لینک سازی و پنالتی گوگل – با درون مایه ای کاملاً مجزا اما همراستا با قبلی ، به الگوریتم پنگوئن و سختگیری هایی که روی لینک سازی اعمال می کند می پردازیم .

لینک سازی و پنالتی گوگل

  • خرید لینک

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند : مسلماً مهمترین عامل رتبه دهی به سایت ها ، کیفیت و کمیت لینک های ارجاع داده شده به آن می باشد ؛ به همین دلیل فکر به این مساله که خرید لینک از سایت هایی با دامنه قدرتمند بهتر از صرف زمان و تحمل فشار زیاد برای ساخت ذره ذره آن هاست ، عملی منطقی به نظر می رسد .

چرا نباید این کار را بکنند : خرید لینک های پشتیبانی در تضاد با سیاست های گوگل است . این عمل راهی ساده برای رسیدن به قسمت تاریک گوگل و دریافت اخطار می باشد ، چرا که به نظر نمی رسد که بتوان بدون جای گذاشتن ردی از خود به خرید این پدیده دست زد . گوگل قدرت تشخیص و تمییز لینک هایی که به نظر خریداری شده اند را دارد و به راحتی می تواند فرق آن ها از لینک هایی که به صورت طبیعی خلق شده اند را تشحیص دهد ، به همین دلیل است که گفته می شود در این بازی پیچیده ، گوگل بازیکنیست که نمی توان وی را به راحتی فریب داد و نباید به دام لینک سازی و پنالتی گوگل افتاد .

  • پیوندهای متقابل

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند : زمانی که وبسایت شماره ۱ از وبسایت شماره ۲ لینکی گرفته و مطالب آنان را به اشتراک گذاشته است ، شاید به این فکر فرو رود که بد نیست تا در ازای این ذکر نام ، از شماره ۲ بخواهد که آنان نیز در قالب یک همکاری دوطرفه نامی از ایشان (شماره ۱) ذکر کرده تا علاوه بر جبران اقدام مذکور ، link juice یا چکیده لینکی هم به عنوان ماحصل این تبادل به دست آورند .

چرا نباید این کار را بکنند : اگر هدفی مبنی بر لینک دهی متقابل میان دو سایت در قالب یک همکاری واقعی وجود داشته باشد ، این رابطه مفهوم معنا پیدا می کند اما اگر هدف کلی این لینک دهی های متقابل link juice یا جمع کردن قطره قطره قدرت صفحات دیگر باشد احتمال درگیری با لینک سازی و پنالتی گوگل افزایش می یابد .

  • لینک دهی فوتر

لینک دهی فوتر

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند : قرار گرفتن لینک ما در فوتر سایت های دیگر ، به دلیل اینکه هر صفحه تارنمای مذکور در قالب بک لینکی مجزا ظاهر می شود بسیار مفید است . به عبارتی دیگر به دلیل اینکه در یک سایت فوتری واحد برای همه صفحات وجود دارد ، شما با درج یکباره آدرستان ، به ازای تولید هر صفحه جدید توسط سایت میزبان ، صاحب بک لینکی جدید خواهید شد .

چرا نباید این کار را بکنند : همانند لینک های دوجانبه ، این هدف کار می باشد که سرنوشتش توسط گوگل را رقم می زند ؛ به طور مثال اگر لینک موجود ، آدرس طراح سایت یا بهبود دهنده سئوی آن باشد مشکلی به وجود نمی آید ، اما اگر سایت های قید شده در پی سو استفاده از قدرت میزبان بوده ، ارتباطی موضوعی با این وبگاه نداشته باشند و یا “عنوان لینک ” (anchor text) غیر معتبری در آن ها وجود داشته باشد ، می توان آن ها را مستحق مجازات لینک سازی و پنالتی گوگل دانست .

  • لینک های مخفی

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند : بسیاری از کاربران تصور می کنند که بواسطه متون یا لینک های مخفی ، بسیاری از داده های مهم و تاثیر گذار در سئو سایت را می توان از چشمان گوگل مخفی کرده و بدون محدودیت مورد استفاده قرار داد .

چرا نباید این کار را بکنند : ربات های گوگل به اندازه ای با هوش هستند که بدون اتکا به نمای ظاهری یک سایت متوجه محتویات آن شوند . داشتن لینک های مخفی به خودی خود بد و نامطلوب است ، اما از آن بدتر مشاهده سایتی توسط خزندگان گوگل ، متفاوت با آن چیزیست که مخاطبین عادی می بینند ؛ عاملی که بی چون و چرا به خطای لینک سازی و پنالتی گوگل و همچنین افت محسوس جایگاه سایت می انجامد .

  • هرزه نگاری یا کامنت های اسپم

هرزه نگاری یا کامنت های اسپم

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند : برخی سایت ها اجازه درج نظر یا ثبت آدرس توسط مخاطب زیر پست های خود را می دهند ؛ این کار ساده ترین راه برای بک لینک سازیست پس این کار را می کنیم .

چرا نباید این کار را بکنند : فرضیه فوق اشتباه است . ارجاع لینکی به سایت شما از بستر پیغام هایی که در سایت های دیگر نگاشته شده اند ، نوشته هایی هرز در نظر گرفته شده و گوگل تمایلی به دیدن آن ها ندارد . در چشمان گوگل ، لینک ها مستلزم قدرت یابی از بطن محتوایی با کیفیت و ارزشمند هستند ، نه کامنتی که درج آن تنها چند ثانیه زمان برده است . در همین رابطه اگر توانایی این را دارید که از دل این کامنت گذاری ها ، مکالمه ای پیوسته بیرون کشیده و مطلبی طولانی که علاوه بر انتقال مفهومی جدید به خوانندگان به موضوع لینک ها نیز مرتبط باشد ارائه دهید ، به کار خود ادامه دهید ، در غیر این صورت آگاه باشید که در حال استفاده از حربه های سئوی کلاه سیاه هستید .

 

  • زیاده روی در استفاده از متن لینک یا Anchor Text

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند : بسیاری از تازه واردین حوزه سئو روی این مطلب حساسند . این افراد زمانی که در پی بهبود جایگاه یک صفحه یا سایت در خصوص عبارتی خاص هستند ، در صدد استفاده از “متن لینک” های مرتبط سایت خود در قالب بک لینک بر می آیند .  بطور مثال فردی که به دنبال بهبود جایگاه سایتش با عبارت کلیدی ” خودروهای جدید کشور برای فروش ” است ، با ارجاع صد لینک در صفحات گوناگون با متن-لینک تکراری ” خودروهای جدید کشور برای فروش ” در راستای حصول هدفش گام بر می دارد .

چرا نباید این کار را بکنند : گوگل همه کارهایی که می کنید را می بیند و می داند که شما در صدد بهبود رده یک عبارت بواسطه استفاده از عبارات لنگری آن هستید . در گذشته اینگونه اقدامات بسیار کاربردی و کارساز بودند اما امروزه چنین نیستند . در حال حاضر گوگل ترجیح می دهد که کاربرانی که در پی سئوی عبارت خاصی در حیطه فعالیتی مشخصی هستند ، بر روی نام تجاری خود مانور دهند تا عبارت عمومی کل حوزه مذکور . به عنوان مثال در مورد فوق ، اینکه مجموعه ای روی سئوی عبارت ” خودروهای جدید ایران خودرو برای فروش ” کار کند مطلوب تر خواهد بود به جای اینکه با ” خودروهای جدید کشور برای فروش ” وقتش را تلف کند ، چرا که علاوه بر طبیعی تر نشان دادن آن ، به افزایش اعتبار مجموعه مبلغ نیز می انجامد .

  • لینک های مخرب

چرا بسیاری از کاربران این کار را می کنند :  اگر بخواهیم صادق باشیم هیچکس چنین کاری را با نیت قبلی برای خود انجام نمی دهد و شخصی وجود ندارد که دوست داشته باشد مبادله ای لینکی با صفحه ای ناشناس داشته باشد اما متاسفانه در دنیای مجازی امروز فعالان حوزه کلاه سیاه ، اسپمر و هکر های فراوانی وجود دارند که با ارجاع لینک های نامطلوب و هرزه نگاری به سایت هایی که قصد تخریبشان را دارد ، به جایگاه آن ها ضربه می زنند .

چرا نباید این کار را بکنند : زمانیکه سایتی که گوگل تصور می کند دارای لینک های مضریست به صفحات شما لینک می دهد ، باعث افت جایگاهتان خواهد شد . در همین رابطه زمانی که می بینید از سوی سایتی بدنام و مضر لینکی از شما قید شده است – لینکی که احتمالاً تنها نبوده و همراهان فراوانی از مجموعه های دیگر در قالب یک کامنت در کنار خود دارد – سریعاً با ابزار Google Search Console Disavow از گوگل بخواهید که آن را نادیده بگیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...