جایگاه تصاویر در سئو

جایگاه تصاویر در سئو :تصاویر و سایر رسانه های مشابه ، دنیایی از حرف و مفهوم می باشند که تنها با یک نگاه می توان به عمق آن ها دست یافت ؛ چه بسا متون فراوانی وجود داشته باشند که با تشریح و درج توضیحات بیش از حد و اشاره به جزئیاتی نامحسوس ، نتوانسته اند به اندازه یک تصویر ولو بی کیفیت حق مطلب را ادا کرده و مخاطب را به خوبی از موضوعی خاص آگاه سازند . بواسطه این کارایی قابل توجه و وجود سخت افراز و نرم افزارهای متعدد تولید یا ویرایش تصاویر ، انسانی که در پی سهولت همه امور است ، در موارد متعددی ترجیح می دهد تا به جای مواجهه با متنی بلند بالا ، تنها با مشاهده یک تصویر به اطلاعاتی دست یافته و در صورت لزوم تصمیم گیری نماید ؛ شاید به همین دلیل باشد که در  دنیای بی حد و مرز اینترنت و جمله شبکه های زیر مجموعه آن ، هرکجا که سر بگردانیم اثری از جایگاه تصاویر در سئو ، نقوش و طرح های مختلف را می بینیم .

جایگاه تصاویر در سئو

بنا به گزارشی که eMarketer در روزهای اخیر منتشر کرده است ، در حدود سه چهارم کاربران اینترنت به طور معمول یا دائم ، پیش از خرید یک محصول در پی جستجوی محتوایی تصویری از آن در اینترنت می باشند ، عملی که تنها ۳ درصد از کل کاربران به هیچ عنوان انجام نمی دهند . زمانی که موعد خرید اینترنتی می رسد ، تصویر محصولات انگیزه ای مثبت برای مشتریان بالقوه به وجود می آورد . بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که تصاویری باکیفیت و حرفه ای از یک محصول سبب می شود تا از دودلی و عدم اطمینان مشتری نسبت به محصولی خاص کاسته شده ، میزان مشاهده این کالا افزایش یافته و نرخ بازگشت سرمایه نیز بهبود یابد . در همین اثنا صاحبنظرانی همچون مجموعه هایJumpshot  و Mozنیز اذعان داشته اند که ۲۶ درصد جستجوهای اینترنتی ، فقط و فقط بر روی یافتن نمایه ای در گوگل و جایگاه تصاویر در سئو تمرکز دارد .

به همین دلیل است که گفته می شود بهینه سازی تصویر محصولات می تواند به هدایت مشتریان جدید به سمت کسب و کار شما منتج شود . این در حالیست که تغییرات جدید ” Google Images ” نیز مزید بر علت شده است تا ترافیک بیشتری به سمت یک سایت روانه شود .

چه تغییری در ” Google Images” و جایگاه تصاویر در سئو رخ داده است ؟

گوگل در پی همکاری با مجموعه Getty Images – این کمپانی مجموعه ای فعال در حوزه رسانه های تصویری و به طور ویژه تبلیغات و طراحی های گرافیکی ، چاپ و نشر اینترنتی ، بازاریابی و ارتباطات می باشد . این شرکت واقع در سیاتل واشنگتن با تکیه بر آرشیو ۲۰۰ میلیون فایلی خود به عرضه تصاویر ، عکس های ویرایش شده ، ویدئو و موسیقی به مشاغل مختلف و مشتریان می پردازد –  به دنبال تحقق روشی بدیع برای نحوه جستجو و انتقال تجربه ای نو به کاربران “گوگل ایمیجز” بوده است .  در نتیجه این همکاری ، گوگل اعلام کرد که سامانه جستجوی تصاویرش دستخوش دو تغییر کلی قرار گرفته است که می توان آن ها را در قالب نحوه نمایش تصاویر ایندکس شده و همچنین چگونگی تخصیص ترافیک به ناشران مشاهده کرد .

در همین راستا ، گوگل با حذف گزینه ” مشاهده تصویر ” حین نمایش آن در موتور جستجوگر ، گزینه ” ورود به سایت ” را جایگزین کرد تا مخاطب به طور مستقیم با ناشر مطلب مربوطه در ارتباط باشد و چنانچه در پی استفاده از این تصویر است ، ورود وی به صفحه مذکور در کسوت ترافیک اینترنتی ، دستمزد سایت پذیرنده در قبال اشتراک گذاری این محتوا باشد .

به همین دلیل است که می گوییم متخصصین حوزه بازاریابی الکترونیکی فرصتی ایده آل به دست آورده اند تا با ساخت و بهبود کانال هایی با تکیه بر عکس هایی کاربردی و مفید ، به دیده شدن محصولاتشان و بالطبع فروش و سود خود کمک کنند . به همین دلیل بر آن شدیم تا با ارائه سه راه بهینه سازی تصویر محصولات ، به ایندکس شدن آن ها در نتایج گوگل و کسب ترافیکی با کیفیت و قدرتمند بپردازیم .

  • الصاق توضیحات بهینه سازی تصویر

الصاق توضیحات بهینه سازی تصویر

معرفی کامل جایگاه تصاویر در سئو و نام گذاری تشریحی آن ها عاملی برای پیدا شدن راحت ترشان در نتایج گوگل می باشد . در این خصوص اگر به دنبال بهینه کردن متون توضیحی و جانشین در تصویری خاص هستید ، می توانید از خاصیت Image alt یا گوگل alt استفاده کنید که توضیحات مرتبط با تصویر را در دل آن می نشاند ، توضیحاتی که در صورت عدم نمایش تصویر به هر دلیلی ، با ارائه مشروحی کتبی (یا صوتی برای نابینایان) به کاربر در خصوص ویژگی های عکس ، اتفاقات رخ داده در آن و یا اطلاعاتی که در آن نهفته است ، فقدان این پدیده را جبران می کند . از سویی دیگر گوگل بواسطه همین متون alt برای درک زمینه تصویری که توسط تیم وبمسترش تائید شده است استفاده می کند .

اگر بخواهیم مثال مناسبی برای این مورد ، سئو و بهینه سازی سایت بیان کنیم ، می توانیم به ساعت های MVMT و تاثیر نامگذاری تصاویر آن ها در دیده شدن محصولاتشان اشاره کنیم . همانطور که در تصویر میبینیم ، اگر فردی عبارت Gunmetal watch  یا ساعت مچی را سرچ کند ، مجموعه MVMT اولین سازنده ارگانیکیست ( و نه تبلیغاتی ) که نامش را می بینیم ، تنها به این دلیل که از نامگذاری alt و شرح اصولی محصولاتش در بطن تصاویر غافل نشده است ؛ همه این ها در حالیست که شاید ده ها سازنده برتر و بهتر از این مجموعه نیز در دنیای واقعی وجود داشته باشند اما در فضای مجازی در سایه نام آن قرار گرفته اند .

  • استفاده از مشتریان برای خلق تصاویری معتبر

استفاده از مشتریان برای خلق تصاویری معتبر

قدرت محتوای کاربر ساز خود را به منظور افزایش اعتماد و مراجعه دیگر مخاطبین با افزودن تصاویر آن ها در حال استفاده از محصولاتتان لگام زده و مهار کنید . بدین منظور از مشتریان خود بخواهید که به همراه محصول یا خدمتی که به آن ها ارائه داده اید ، عکسی انداخته و آن را در شبکه های اجتماعی از قبیل فیسبوک یا اینستاگرام به اشتراک گذارند . در مرحله بعدی ، شما با قرار دادن این نوع محتوای مخاطب محور در صفحه محصولات یا پرداخت سایتتان می توانید نظر مثبت و اطمینان مخاطب جدید را  به خود جلب نمایید .

  • تصاویر خود را فشرده کنید

تصاویر خود را فشرده کنید

آخرین مورد که بی تردید کم اهمیت ترینشان نمی باشد ، لزوم فشرده سازی حجم عکس و جایگاه تصاویر در سئو به منظور بارگذاری سریعتر برای مخاطب و بهینه سازی سرعت صفحه مربوط به آن می باشد . نرم افزارهای متعددی همچون TinyPNG وجود دارند که می توانند به شما در کم کردن سایز تصاویر اینترنتیتان کمک کنند . از سویی دیگر بیشتر پلتفرم های میزبانی که دارای خدمات CDN هستند نیز سرعت خوبی را به نمایش می گذارند . در نهایت اینکه اندازه بهینه شده یک تصویر در مسیر ایندکس شدن آن در “تصاویر گوگل” کمک شایانی می کند .

حرف آخر

در پایان لازم به تاکید است که اگر راهکارهای مذکور به درستی تبیین و اجرا شوند ، بی تردید تاثیر مثبتی در ترافیک و روند فروش سایتتان داشته و به خوبی می توانید آثار اعمال آن ها را متوجه شوید .

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...