گوگل و معیارهای سنجش محتوای ضعیف

گوگل و معیارهای سنجش محتوای ضعیف

گوگل معیارهای سنجش محتوای ضعیف را دوباره تعریف کرد

گوگل و معیارهای سنجش محتوای ضعیف ، گوگل در هفته گذشته دستورالعمل های رتبه بندی کیفی خود را به روز رسانی کرد ، مبحثی که حاوی اطلاعات جدیدی پیرامون ارزیابی صفحاتی با کیفیت پایین و بی کیفیت ترین ها بود . از میان همه تغییراتی که اخیراً روی دستورالعمل های هدایتی صورت گرفته است ، قسمت های مربوط به کیفیت صفحات از اهمیت بیشتری نسبت به سایر به روزرسانی های گوگل  برخوردار بوده اند . راهنمای کیفیت سنجی در حقیقت مجموعه ای از بایدها و نبایدهاییست که گوگل برای ارزیابی عملکرد الگوریتم های خود آن را دنبال می کند  .

به عبارتی دیگر ، اگر ارزیابی قسمتی از محتوا را ضعیف تشخیص دهد ، بخش مذکور به دستورالعمل مرتبط و موجود در این برنامه مدون ارجاع داده می شود . دانستن این مطلب ضروریست که بدانیم ارزیاب های کیفیت نمی توانند همانند رتبه بندی یک صفحه به صورت شخصی تغییر کنند ، در عوض آن ها بازخوردهای حاصله را به نگارنده های الگوریتم های گوگل منتقل می کنند ؛ در نتیجه ممکن است برخی از آن ها به روز رسانی الگوریتم را تحت الشعاع قرار داده و مسئولین مربوطه را برای دخیل کردن عاملی خاص در رتبه بندی های آتی تحت فشار قرار دهند .

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت چگونه صفحات بی محتوا را تعریف می کنند ؟

بر اساس آخرین سازوکار ارزیابی کیفیت گوگل ، صفحاتی با محتوای ضعیف آن هایی هستند که از هدف نمادها ، نام ها و موضوعات مطرح شده (حوزه فعالیتشان) دور شده باشند و محتوایی بی ارتباط نسبت به موضوع ارائه دهند . این اتفاق معمولاً به یکی از این دو دلیل حادث می شود . یا محتوای ارائه شده به اندازه ای کافی نیست تا رضایت مخاطب را بر انگیزد و یا نگارنده و خالق محتوا دارای تخصصی کافی در خصوص موضوع مورد بحث نمی باشد .

« ممکن است صفحاتی با کیفیت پایین برای خدمت به هدفی مفید مورد استفاده قرار گیرند . با این حال این صفحات بی کیفیت به هدف تعریف شده خود به خوبی دست نمی یابند ، چرا که به دلیل داشتن حجم زیادی از مقالات غیر مفید و موارد مشابه فاقد بُعدی مهم بوده و  یا به دلیل اینکه خالق محتوای اصلی در خصوص موضوع بحث اطلاعات کافی و جامعی ندارد »

تفاوت کلیدی میان این تعاریف تجدید نظر شده از صفحات کم کیفیت و تعاریف قبلی ، این است که کیفیت کماکان باید ضعیف در نظر گرفته شود حتی اگر منظوری روشن و مشخص برای خدمت به هدفی خاص مانند سئو وب سایت داشته باشد .

ارزیاب های کیفیت صفحه ای را یکی یا بیشتر از ویژگی های زیر را داشته باشد ضعیف بر می شمارند :

  • وجود سطحی ناکافی از تخصص ، اعتبار و صداقت
  • پایین بودن سطح کیفی محتوا
  • وجود مقالاتی غیر مرتبط با هدف سایت و غیر جذاب برای مخاطب
  • وجود تیترهای مبالغه آمیز یا تکان دهنده برای محتویات اصلی
  • وجود لینک های غیر مرتبط یا تبلیغاتی در محتوای اصلی
  • وجود اطلاعاتی ناکارآمد در خصوص سایت یا گردانندگان آن (که روش خوبی برای گمنامی نیست)
  • وجود شهرت ناخوشایند وبسایت و گردانندگان آن بر اساس نتایج جستجویی وسیع .اگر صفحه ای در چند ویزگی نامطلوب شهره باشد ، ممکن است جایگاه سایت به پایین ترین رتبه تنزل کند .

در همین خصوص باید اضافه کرد که محتوایی با تیترهای غیر واقعی و بزرگنمایی شده در حال حاضر بزرگترین و اصلی ترین علل پسرفت و پایین بودن کیفیت یک صفحه شناسایی می شوند . در ادامه گوگل معتقد است که :

 

استفاده از عناوین غیر واقعی ، بزرگ شده (شاخ و برگ دادن به تیتر محتوا) و استفاده از عناوینی شوک آور مخاطبین را به سوی خود جذب می کند . حال اگر صفحه مذکور فاقد محتوا (اعم از تصاویر یا سایر مطالب) جذاب و اغراق شده نباشد ، کاربران سردرگم و سرخورده می شوند . به همین دلیل است که صفحاتی با عناوینی غیر مرتبط به محتوا که درون مایه آن را به خوبی به نمایش نمی گذارند ، دارای ارزش زیادی نمی باشند .

در ادامه می توانید خلاصه ای از دیگر عوامل موثر در ارزیابی صفحات بی کیفیت را که به تازگی اعمال شده اند  و بر روی سئو تضمینی  تاثیر منفی می گذارند را  مشاهده کنید :

  • اگر در تبلیغات از تصاویر غیر عادی و بی تناسب استفاده گردد ، این عناصر عوامل حواسپرتی در نظر گرفته می شوند و عاملی بر کاهش کیفیت صفحه می باشند .
  • وجود تحقیقات گسترده برای ارزیابی شهرت و اعتبار خالق یک محتوا ضروریست .
  • شناسایی یک تولید کننده محتوا از طریق استفاده از نام مستعار قدیمی در اینترنت یا حساب دیگری از وی قابل قبول است .
  • زمانی یک صفحه به پایین ترین نقطه کیفی خود می رسد که توانایی برآورده سازی اهدافش را نداشته باشد .
  • صفحات “سرمایه شما ، زندگی شما” با ارائه هیچگونه اطلاعاتی از خالق محتوا باید در زمره سایت های ضعیف قرار گیرد .
  • صفحات نگهداری نشده (صفحاتی که با مطالب به روز در جایگاه خود تثبیت نمی شوند) ملزم به قرار گیری در صفحات دورتر می باشند .
  • صفحاتی که دست به ترویج تنفر نسبت به گروه خاصی از مردم بر اساس اختلافات اجتماعی و مالی ، اعتقادات سیاسی و همچنین قربانیان جنایات داشته باید در پایین ترین رتبه ها قرار گیرند
  • صفحاتی که به اشاعه صدمات ذهنی ، فیزیکی و عاطفی می پردازند باید در آخرین نقطه قرار گیرند .
  • اگر خالق محتوایی دارای سوابق منفی و بداندیشی باشد ملزم به تغییر مکان به جایگاه انتهاییست .
  • صفحاتی که دارای لینک های معیوب هستند –مانند دانلود برنامه های مخرب- به انتهای لیست منتقل می شوند .

صفحاتی که اطلاعاتی نادرست را با عناوین گوناگون و نادرست ارائه می دهند ملزم به تعدیل جایگاه می باشند .

  • هر صفحه ای که برای گمراهی کاربران و هدایت آن ها به صفحه ای دیگر تعبیه شده است باید به جایگاه نازلی انتقال یابد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...