کیفیت محتوای مطالب

کیفیت محتوای مطالب

ارتباطی میان تعداد کلمات یک مقاله و کیفیت محتوای آن وجود ندارد

کیفیت محتوای مطالب که طول یک محتوا شاخصی بر کیفیت بالای آن نمی باشد .برخی سایت ها دارای کلمات زیادی هستند که مفهومی را انتقال نداده و حرف خاصی نمی زنند. این در حالیست که بعضی از سایت ها نیز با وجود خلاصه نویسی نیازهای مخاطبین خود را مرتفع می سازند . لذا معیار گوگل برای رتبه بندی سایت ها توجه صرف به تعداد کلمات استفاده شده در یک محتوا نمی باشد و یک مقاله کوتاه می تواند ارزشی یکسان با موارد مشابه خود در حجمی بزرگتر داشته باشد .

حال مهمترین مسأله ای که مطرح است نحوه چگونگی پاسخگویی گوگل به یک پرسش خاص و به هدف رساندن مخاطب خود می باشد . اگر شخصی به دنبال پاسخی سریع و خلاصه از پرسشی ساده باشد ، بی تردید پاسخی جامع و مفصّل دقیقاً برعکس چیزیست که وی اینک نیاز دارد . این بحث که جرقه آن از توئیتی توسط یکی از کاربران زده شد ، حول این سوال نگاشته شد که آیا می توان نوشته کوتاهی را index کرد و مزایا و معایب این کار چیست ! در پاسخ چنین ادعایی میتوان گفت که «تعداد کلمات نمایانگر کیفیت کار نیست» . تصمیمی که در نهایت توسط خود صاحب سایت اتخاذ می شود (و خود وی با برشمردن مزایای و معایب مقالات کوتاه و بلند یکی را بر می گزیند) .

من با شما موافقم . تعداد لغات معیاری برای ارزیابی کیفیت نیستند . برخی صفحات کلمات زیادی با محتوایی بی ارزش دارند در حالی که صفحاتی دیگر لغات کمی داشته اما همین تعداد کم حاوی اطلاعاتی بسیار با ارزش و مرتبط با جستجوی کاربران می باشد . شما صلاح محتوای سایت خود را می دانید (که امیدوارم چنین باشد) و خود شما می توانید بهترین جزئیات مورد نیازش را شناسایی و اضافه کنید . اینکه گوگل دستورالعمل های کیفی خود را به روز رسانی کرده و به طور دقیق اشاره ای به تعداد کلمات بکار رفته در محتوا نکند ، عملاً اقدامات بیهوده ای انجام داده است .

زمانی که یکی از همین راهنما ها به صورت دستی مقاله ای را مورد ارزیابی قرار می دهد ، با پاسخ به سوالاتی در مورد شرح یک پروتکل ، نحوه اجرای دستورالعمل ها و … حصول اهداف یا عدم تحقق خواسته ها را تعیین می کند . به همین دلیل درگیر تعداد کلمات یک مقاله نشوید و تنها  “سودمندی یا اهداف پربازده” آن را در نظر بگیرید . در همین رابطه اگر گوگل هم محتوایی را بیابد که برای مخاطبین سودمند بوده است ، بی اعتنا به تعداد کلمات آن جایگاهش را در سئو سایت ارتقاء می بخشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...