وب لایت گوگل

وب لایت گوگل

کم کاری “وب لایت” در تغییرات

وب لایت گوگل اگرچه “وب لایت” کار خود را در انتقل محتوا به کاربران کم سرعت به خوبی انجام می دهد ، اما مطلبی که به خوبی از آن یاد نمی شود ضعف این سامانه در کانورت صفحات اینترنت است . برای مشاهده عینی این ادعا شما نیز می توانید با وارد کردن آدرس سایتی دلخواه به جای عبارت example.com در http://googleweblight.com/i?u=http://www.example.com URL: و به واسطه مرورگر تلفن همراه خود ، تفاوت حالت های عادی و سبک شده را مشاهده کنید .

در همین رابطه پس از اینکه اریک انگ بلاگ بازنویسی شده خود را دید اذعان داشت که : تکنولوژی امروزه همواره کار تبدیل سایت ها را به خوبی انجام نمی دهد . به یکی از پست های ما در این وبلاگ به صورت بازنویسی شده نگاه کنید. به نظر من مهمترین چیزی که می بینیم نحوه مدیریت آیکون های شبکه های اجتماعیست . واقعاً نامطلوب است ، چه خوب میشد اگر گوگل می توانست این نقیصه را به طور موثر و مفید مدیریت کند .منوی اصلی وجود دارد اما در مسیر حرکت به سمت پایین ، در یک نمای کلی وب لایت ، ارائه محتوا در اولویت قرار گرفته و عناصری هدایتگر در سایه آن گم شده اند . با این حال من معتقدم که برای بسیاری از مردم طریقه دیده شدن سایتشان در وب لایت اهمیتی نداشته و به آن فکر هم نمی کنند .

با جویا شدن نظر  «آلن بلایوایس» به عنوان متخصص ارزیابی سایت در خصوص وب لایت ، وی در خصوص از بین رفتن صفات سایت ابراز نگرانی کرده و از کیفیت و نحوه تبدیل حالت های مختلف سایت به دیگری تردید داشته است . وی در این خصوص افزود :

اگر ۱ ، ۳ یا ۵ درصد از بازدید کنندگان سایت من مجبور شوند تا طبق سیاست های اتوماتیک گوگل از نسخه های ضعیفتر آن دیدن نمایند ، خسارت وارد شده به دلیل استفاده از نسخی که برخی از نماد های تجاری و ویژگی های پولساز سایت مرا حذف می کند چگونه جبران می شود ؟ من هیچ اهمیتی نمی دهم که ترافیک سایت من زیاد بوده یا عده ای توانایی بازدید از آن را ندارند ، در حالی که ممکن است این خطی مشئ اندکی از درآمدم را بکاهد .

آیا رندر ضعیف صفحاتی وب لایتی حائز اهمیت است ؟

بعضی ها با اعتقاد به اینکه اکثر مخاطبین وب لایتشان آفریقایی یا هندی هستند و سرعت اینترنت کمی دارند با کاهش رندر خود به عنوان مساله ای جدی برخورد نکرده و از نمایش ضعیف خود آزرده خاطر نمی گردند . اریک انگ در این خصوص نیز معتقد است که حتی اگر این افراد درصد بسیار محدودی از ترافیک مخاطبین را تشکیل دهند ، بهبود کیفیت دسترسی برای آنان کار سختی نبوده و حضور آنان می تواند تفاوت ملموسی ایجاد نماید .

من نیز با با اریک انگ موافقم . زمانی که وب لایت گوگل در نشر محتوا به این خوبی عمل کرده است ، بنظر نمی رسد که بهبود سئو تضمینی و  خدمات نمایشی و عناصر هدایتی برای آنان کار دشواری باشد .

وب سایت ها به طور پیش فرض وب لایتی شده اند

برخی از ناشران از غیر مفید بودن وب لایت و و شرایط حذف این برنامه پس از نصب ابراز نگرانی کرده اند . این بدان معناست که با وجود اینکه وب لایت در سالیان اخیر مورد استفاده گسترده قرار گرفته است ، اما عده ای از ماهیت آن آگاه نبوده و باید در خصوص شرایط خروج از آن اطلاعات کسب کنند .

لغو وب لایت گوگل ساده نیست

دستورالعمل خروج از وب لایت برای بسیاری از ناشران ساده نیست ، با این حال دستور العمل های مربوطه را قرار می دهیم :

برای این کار اگر نمی خواهید که صفحه شما تغییر کد یابد در هدر HTTP خود عبارت “Cache-Control: no-transform” را بنویسید . در این حالت اگر Googlebot این تیتر را رصد کند ، صفحه شما تغییر کد نخواهد یافت . محبوبترین راه برای راه اندازی هدر HTTP ویرایش فایل htaccess می باشد . اگرچه این کار برای ناشران زبده و مجرب کار سختی نیست ، اما ممکن است برای بلاگر ها و ناشران غیر وارد دشوار بوده و پیامدهای نامطلوبی به دنبال داشته باشد .

وب لایت گوگل راه حلی ناقص در جهت پیشبرد اهداف سئو وب سایت است

در پایان لازم به ذکر است که هر دو کارشناس نام برده شده به امکان بهبود وب لایت اعتقاد داشتند . بخش بزرگی از این ترقی در راه هدایت یا navigation حاصل خواهد شد . همچنین اشکال مختلف وب امکان شکسته شدن در وب لایت را دارند ، لذا دیدن بازیابی از آن ها تحت تابعی خاص در نسخه های بعدی وب لایت می تواند مطلوب و راضی کننده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...