مراحل سئو سایت

مراحل سئو سایت

در ادامه به مواردی پرداخته می شود که در واقع چک لیستی از مراحل سئو سایت می باشد که با رعایت آنها و در نظر گرفتن آن می توان به راحتی در سئو سایت پیشرفت شایانی داشت .

هدف اصلی در بهینه سازی موتور جستجو تنها جستجو سایت و صفحات توسط عنکبوت های موتورجستجو نیست بلکه هدف اصلی آن در نظر گرفتن یک رتبه خاص برای لینک مورد نظر سایت می باشد به گونه ای که لینک سایت در نتایج برتر موتور جستجو دیده شود ، در سئو سایت در نظر گرفتن این جمله بسیار مهم می باشد که سئو فرآیندی نیست که در طی یک مرحله رخ دهد بلکه سئو نیازمند تعمیر ، تکرار، تست و نظارت دارد و در واقع می بایست به صوزت پیوسته در روی سایت ها عملیات بهنیه سازی صورت پذیرد .

در ادامه در طی چهار مرحله عملیات بهینه سازی موتورهای جستجو شرح داده شده است :

۱) تجزیه و تحلیل کسب و کار بازار هدف :

در این قسمت می بایست تمام زوایای مختلف سایت ، متا مجموعه ها و میزان نمایش کدها نسبت به متون موجود در سایت و … تجزیه و تحلیل گردد .

در تحلیل رقابتی میزان کلمات کلیدی محتوی و نیز میزان رتبه ای که هر کدام از سایت های رقبا دارند ، که برای تحلیل رقابتی نیازمند انتخاب ۵ سایت اول از نتایج موتور جستجو می  باشیم ، که برای این مبحث می توان از ابزار های موجود مانند Semrush استفاده نمود .

جهت انتخاب کلمات کلیدی می بایست لیستی از کلماتی که توسط مشتریان در حیطه فعالیت مورد نظر جستجو می گردد در نظر گرفته شود .

۲) تحقیق و توسعه کلمات کلیدی :

در این مرحله می بایست لیستی از کلمات کلیدی را که رقبا در آنها به خوبی دیده شده اند ، انتخاب نمایید . در صورتیکه کاربران به اشتباه به جای استفاده از نحوه صحیح کلمه کلیدی از نحوه غلط آن ( چه املایی و یا چه نگارشی ) استفاده نمایند، جهت تقویت سئو سایت، در سایت مورد نظر نیز می بایست از آن کلمه اشتباه استفاده گردد و این نکته نیز بسیار حائض اهمیت می باشد که گوگل در صدد اصلاح اشتباهات جستجو شده می باشد .

جهت مشاهده میزان پیشرفت سئو سایت یک فایل اکسل از ابتدا ایجاد کرده و پس از آن در هر بازه زمانی ۳ الی ۴ هفته یکبار میزان رتبه سایت و ترافیک سایت مورد بررسی قرار گیرد . در این مرحله امکان افزایش میزان بازدید کننده در طول یک روز از ۱۰ بازدید کننده به ۲۰ بازدید کننده وجود دارد ، که در این صورت می توان عملیاتی از جمله ایجاد نمودن صفحاتی جهت تقویت سئو ایجاد نمود .

۳) افزایش محتوی و بهینه سازی محتوی :

کلمات کلیدی که اهمیت فوق العاده زیادی در حیطه کسب و کار دارد می بایست ایجاد گردد و محتوی متناسب با آنها نیز در این صفحات افزوده گردد . جهت افزایش میزان کلیک توسط بازدید کننده از Meta Tag&Meta Description استفاده می شود ولی گوگل جهت رتبه بندی سایت های خود از این مبحث استفاده نمی نماید .

عبارت ها و کلمات کلیدی که سبب افزایش بازدید کننده می گردد می بایست در یک صفحه خاص دیده شود ، ۱ تا ۳ کلمه کلیدی در یک صفحه می بایست قرار گیرد که در نهایت این کلمات کلیدی سبب افزایش میزان بازدید کننده و جذب بازدید کننده می گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...