محتوای تصویری در سئو

برای درک اهمیت محتوای تصویری در سئو می توانیم بیان کنیم که راه های فراوانی برای یافتن صحت و صغم یک مطلب در دنیای امروز وجود دارد که مشاهدات (تجربه) شخصی و مطالعه آمار و ارقام مربوط به آن از مهمترین راه های رسیدن به این هدف می باشند . به عنوان مثال اگر از شما در خصوص جذابیت یک فیلم سینمایی پرسیده شود ، دو راه مذکور وسیله ای برای پاسخگویی صحیح و قابل اتکاء به این پرسش می باشند .

در این مثال پس از مشاهده فیلم و عقایدی که نسبت به آن پیدا می کنید ، با خواندن نقدهای گوناگون این محصول که توسط کارشناسان سینما منتشر شده و سر کشی به تارنماهای گوناگونی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند ، می توانید نظر نهایی خود در خصوص این فیلم را بیان کنید . این در حالیست که گاهی این دو بال پرواز با یکدیگر هماهنگ عمل نکرده و عاملی برای عدم صعود ما می شوند .

به عنوان شاهدی عینی ، گاهی نمره فیلمی در سایت IMDb که معدلی از نظر کاربران عادیست بسیار بالا می باشد ، بدین معنی که این فیلم در نظر بسیاری از بینندگان – یعنی عموم جامعه – جذّاب و دلپذیر بوده است (مانند فیلم های ابر قهرمانی) ، اما در عین حال در وبگاه Rotten Tomatoes که نظر کارشناسان مطرح را لحاظ می کند دارای نمره قابل توجهی نمی باشد ، چرا که این افراد در جریان جلوه های ویژه پر نقش و نگار غرق نشده و با بررسی فیلمنامه ، نوع کارگردانی ، بازیگری ، فیلمبرداری ، صدابرداری ، تدوین ، صحنه آرایی ، طراحی لباس ، گریم و … به این نتیجه رسیده اند که این فیلم فاقد ارزش های یک محصول فاخر است .

در همین رابطه شاید اثری که تنها از یکی از این درگاه های فوق نمره قبولی گرفته است هم فیلم خوبی باشد ، ولی چنانچه مورد تصدیق عموم بینندگان و منتقدین قرار گیرد ، بدون شک یک شاهکار است .

این مقدمه از این روی بیان شد که بدانیم با صرف نظر از پدیده های پیرامونمان که  شاخص های آن برای مردم ملموس بوده اما توسط آمار و ارقام نمایش داده نمی شوند و بالعکس ( به عنوان مثال تورمی که بنا به آمار ارائه شده مهار گشته اما عموم مردم افزایش قیمت ها را حس می کنند و یا آماری که نمایانگر افزایش دمای کره زمین است اما انسان ها به حقانیت آن اعتقاد و توجهی ندارد ) ، در موارد متعددی هم مردم (کاربران) و هم آمار و ارقام حقیقت یک مطلب را تصدیق می کنند که می توان از صدق و تحقق آن مطمئن شد .

محتوای تصویری در سئو

استفاده رو به رشد از جلوه های بصری در دنیای بی نهایت اینترنت به عنوان یکی از همین مصادیق ، رویدادیست که هم مخاطبین این رشته تارهای بین المللی آن را درک کرده اند و هم گزارشات واصله مهر تائیدی بر آن است . طبق این گزارشات که از منابع مختلفی استخراج شده است ، مشاهده مطالبی که همراه با عکس و فیلم هستند قریب به دو برابر (۹۴ درصد) مطالب فاقد آن ها می باشند .

میزان کلیک و فروش کالاهایی که به صورت ایمیلی تبلیغ شده و دارای تصویر محصول می باشند بمراتب از نمونه های ساده و تهی از عکس خود بیشتر می باشند ، اینفوگرافی ها قادرند میزان ترافیک یک سایت را تا میانگین ۱۲ درصد افزایش دهند ، توئیت های همراه با تصویر در حدود ۳۵ و نمونه های همراه با ویدئو تا ۲۸ درصد باز توئیت می شوند و تنها در فیسبوک ، روزانه بیش از صد میلیون ساعت ویدئو توسط جمعیتی پانصد میلیون نفری دیده می شود .

این آمار و ارقام در کنار مشاهدات و تمایلاتمان به خوبی نشان می دهد که گرایش نوع بشر در کار با فضای مجازی ، به سمت استفاده از جلوه های بصری سوق پیدا کرده و تمایل وی به یافتن مطلبی با تماشای کلیپی ۱ دقیقه ای به وضوح بیش از صرف زمانی ۱۰ دقیقه و مطالعه صفحه ای با مفاهیم ثقیل می باشد .

اما دلیل این تغییر و تحولات در دنیای اینترنت چیست ؟ با نگاهی موشکافانه به این انقلاب در شرف تکامل می توان دریافت که تمایل انسان به استفاده از مفاهیم تصویری عمری بسیار طولانی دارد . با در نظر گرفتن این حقیقت که نخستین راه های مکتوب انتقال تفکرات انسان ( غار نوشته ها ) گونه ای از تصاویر امروزی بوده است ، می فهمیم که کشش به سوی مدیا در سال های اخیر حادث نشده و دیرینه زمانیست که انسان در پی استفاده همه جانبه از آن حرکت کرده است .

فلش کارت ها به عنوان محصولاتی که مفاهیم علمی را به تصاویر ساده و قابل فهم مرتبط می کنند ، دقیقاً به همین دلیل که جذابیت آن برای انسان بیشتر بوده است بکار گرفته می شوند ، به علاوه اینکه می دانیم تصاویر آموزشی قادرند تا در حدود ۴۰۰ درصد قدرت یادگیری را ارتقاء بخشیده و قریب به ۶۰٫۰۰۰ برابر سریعتر از نوشته های خطی پردازش شوند ؛ لذا بدیهیست که تمایل ما به مشاهده تصاویر بیشتر بوده و از سویی دیگر تمرکز ناشران ، مجموعه های تبلیغاتی و همین ساختار ساده بازاریابی های کوچک به استفاده از جلوه های بصری میل پیدا کند .

در کنار این عوامل محتوای تصویری سبب می شود تا عرصه های بیشتری برای نمایش شما تولید شود . در توضیحی مختصر می توان اینگونه عرضه داشت که دنیای امروز دیگر دنیایی نیست که تنها راه جستجوی اینترنتی در آن نگارش بخشی از موضوع مد نظرمان در باکس های موتورهای جستجوگر باشد .

در حال حاضر ، استفاده از جستجوگر های بصری به عنوان روشی محبوب و کارآمد به سرعت در حال گسترش بوده و پیش بینی می شود که در سال های آینده به رقیب جدی سرچ نوشتاری تبدیل شود . در همین رابطه استفاده از محتوایی تصویری سبب می شود تا افراد جستجوگر و کنجکاو ، با تمایل به سمت تصاویر و کلیپ های گوناگون ، به تارنمای ارائه دهنده آن بیشتر مراجعه کرده و بدین ترتیب ترافیک این سایت را افزایش دهند .

جمع بندی تاثیر محتوای تصویری در سئو وب سایت

در نهایت ذکر این نکته لازم است محتوای تصویری در سئو سایت که جلوه های تصویری سرگرمی خلق کرده و این سرگرمی جریان مخاطبین را به صفحه مورد نظرتان سرازیر می کند . شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حدود ۶۰ درصد از مخاطبینی که روی تصویر یا گیف جذابی کلیک می کنند ، به هیچ عنوان از قبل تصمیم این کار را نداشته اند (به عبارتی دیگر با نیت قبلی به اینترنت نیامده بودند) و با تاثیر پذیری از نحوه تبلیغ و ارائه این محتوا بوده است که به سوی آن کشیده شده اند ؛ در نتیجه می توان ادعان داشت که این پدیده همچون تله ای قدرتمند می تواند ذهن آماده مخاطبینی که نمی دانند در پی چه چیزی هستند را تسخیر کرده و در مراحل بعدی با افزایش بینندگان خود ، به فروش بیشتر و سودی قابل توجه برسند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...