عامل رتبه بندی گوگل

عامل رتبه بندی گوگل

گوگل از Pogo-Sticking به عنوان عامل رتبه بندی استفاده نمی کند

عامل رتبه بندی گوگل ، جان مولر از گوگل اذعان داشته است که برخی اقدامات کاربران که به pogo-sticking  یا جهش و چسبیدن معروف شده است عاملی موثر در رتبه بندی یک سایت در نتایج جستجو نمی باشد . این روش نام مستعار عملیست که در آن یک سایت به سرعت در میان نتایج جستجو جلو و عقب می رود . یک مدیر سایت ممکن است نگران آثار مخرب این پدیده بوده و آن را نشانه ای از پسرفت رتبه خود بداند ، بویژه در زمان هایی که سایت وی در نتایج پیشرفتی داشته و در صفحه جدیدی نشسته است ولی به سرعت به صفحات دورتر پرتاب می شود . مولر در همین رابطه می افزاید که اساس کار این پدیده اینگونه نبوده و pogo-sticking چیز بدی نیست که بخواهیم نگران آن شویم .

این مطلب که بخشی از سخنان وی در گردهمایی اخیر Google Webmaster Central hangout بود ، پاسخ به سوالی بود که از سوی یکی از مخاطبین مطرح شد :

اگر ما محتوایی اقتباسی (کپی) داشته باشیم ، یا از محتوایی که صوری باشد استفاده کنیم ، اگر روی مساله دیگری جز درون مایه سایتمان تمرکز داشته باشیم ، رضایت مخاطب را جلب نکرده و او به محیط جستجوی گوگل بازگردد ، بی تردید برای سئو وب سایت ما مضر خواهد بود . آیا این اتفاقات تنها بر روی صفحه مورد نظر ما تاثیر گذار خواهد بود و یا آثار بد آن دامن گیر همه سایت می شود ؟

برخلاف آنچه که این مدیر سایت بدان اعتقاد داشت ، مولر این پدیده و هیچ یک از اتفاقات مشابه آن را عاملی از سوی گوگل برای قضاوت و رده بندی سایت ها نمی داند . دلایلی زیادی برای ورود و خروج کاربران در سایت های مختلف وجود دارد که سبب می شود رتبه بندی برای گوگل بر اساس آن ها دشوار شود . به طور خلاصه مولر معتقد است که این مسئله آنقدری اهمیت ندارد که مدیران وبسایت ها بخواهند درگیر آن شوند .

مولر : ما سعی می کنیم از نشانه های شبیه این در رتبه بندی استفاده نکنیم . ما با شرایطی سرو کار داریم که دلایل زیادی برای ورود و خروج یک کاربر به سایت وجود دارد ، یا به دنبال چیزهای متفاوتی در جستجوهای خود می باشد ، یا توقف کوتاهی در سایت دارد و دوباره بر می گردد . من معتقدم که کار سختیست که با این مشاهدات تصمیم گیری کرده و بگوییم خب ، ما می توانیم از این عوامل به عنوان عوامل رتبه بندی استفاده کنیم .

من نگران چنین مسائلی نیستم . زمانی که ما به الگوریتم های کلی خود نگاه می کنیم ، زمانی که الگوریتم هایی را که خواسته های ما را برآورده کرده اند بازبینی می کنیم ، به نحوه عملکرد مخاطبینمان در برابر این تغییرات نگاه می کنیم . اما آن چیزی که در میان میلیون ها پرسش و درخواست مختلف از میلیون ها سایت مختلف مورد بررسی ما قرار می گیرد  پیمودن مسیری درست توسط الگوریم های مذکور است . اما در خصوص صفحات تکی فکر نمی کنم ارزش نگرانی و پیگیری را داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...