ضمانت اجرایی rel=canonical

ضمانت اجرایی rel=canonical

گوگل : rel=canonical ضمانت اجرایی ندارد

ضمانت اجرایی rel=canonical ،جان مولر از گوگل معتقد است که برچسب rel=canonical تضمینی برای ثبت صفحه دلخواه شما به عنوان صفحه کانونی نمی باشد . این اظهارات در حالی بیان شد که مولر در پی پاسخ به توئیتی با این مضمون بود که چرا گوگل صفحات اشتباهی را به جای صفحه ای که با  rel=canonical تعیین شده است را شاخص می کند . به صورت ویژه ، نگرانی این مورد خاص در این بود که چرا گوگل صفحه سوم یک محتوای چند صفحه ای را شاخص این مقاله قرار داده است ، در حالی که تمایل کاربر بر روی صفحه نخست آن می باشد . در پاسخ مولر اذعان داشت که گوگل برای انتخاب صفحه شاخص خود از عناصر مختلفی تبعیت می کند . وی افزود « Rel=canonical ضمانت اجرایی ندارد » . به همین دلیل اینکه گوگل صفحه مورد نظر شما را به عنوان صفحه کانونی انتخاب نکرده است غیر طبیعی نیست .

مولر : ما هنگام تعیین قاعده و سیاست گذاری یک صفحه جهت سئو از عوامل گوناگونی استفاده می کنیم ، اگرچه ممکن است خواسته شما در rel=canonical هم برآورده شود ، اما هیچ تضمینی برای قطعیت آن وجود ندارد . علاوه بر این استفاده از rel=canonical برای اولین صفحه به علاوه rel next/prev یا صفحات قبل و بعد اندکی با یکدیگر متناقضند ، چرا که یا صفحه مورد نظر همان صفحه اول است و یا مجموعه ای پارتیشن بندی شده می باشند .

همانطور که مشاهده می شود فرد سوال کننده نیز در توئیتر خود از rel prev/next نیز یاد کرده بود که مولر آن را با rel=canonical در تضاد دانست .

مولر در ادامه افزود : مسیردهی های مجدد ، rel=canonical ، لینک های داخلی و خارجی ، نقشه های سایت ، برچسب های hreflang و چیزهایی از این قبیل عواملی هستند که کارکرد شما را به گوگل گزارش می دهند و هرچه که در تراز کردن آن ها و بهبود این عوامل بهتر عمل کنید ، ما نیز با دنبال کردن آن ها کانون مناسبتری را برای شما برمی گزینیم .

با توجه به این توضیحات بیایید بار دیگر به سوال مخاطبمان در توئیتر بپردازیم . در این مثال ، شاید گوگل به این دلیل صفحه سوم یک محتوای چند صفحه ای را به عنوان نقطه کانونی محتوا در نظر گرفته است که این صفحه دارای عناصر تاثیر گذار سنگین تری در معیارهای جستجو بوده است .  مثلاً وجود لینک های خارجی بیشتر در صفحه سوم در مقایسه با صفحه اول همان دلیلی است که سبب شده است تا این صفحه در گوگل index شده و شاخص این مطلب باشد  و در سئو حرفه ای سایت تاثیر بگذارد. البته این تنها یک مثال ساده و احتمالی بود ، در حالی که می دانیم سیگنال های زیادی در این رده بندی موثر هستند . Rel=canonical به گوگل برای شناسایی نسخ کانونی کمک می کند اما همانطور که مطرح شد نمی توان آن را تضمین شده انگاشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...