سئو سایت جوملا

سئو سایت جوملا

برای سئو سایت جوملا مانند دیگر سیستم های مدیریت محتوا ، باید برخی از فعالیت ها را انتخاب نمود و برخی از فعالیت های دیگر را مانند سایر سیستم ها انجام داد که البته ممکن است از نظر نحوه انجام کار با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما منظور و مقصود از هر روشی که باشد یکی است و یک هدف را دنبال می کند ، در ابتدا به معرفی برخی از ویژگی های سیستم مدیریت یکپارچه جوملا می پردازیم.

سیستم مدیریت محتوای جوملا چیست؟

در دنیای نرم افزار ها سیستم های مختلفی برای مدیریت سایت وجود دارند که می توانید با بررسی سایت های معرفی با هر کدام از این سیستم ها بیشتر آشنا شوید اما از بین تمامی اینها سیستم های مدیریت محتوایی که با زبان برنامه نویسی php نوشته شده اند با اقبال بیشتری نسبت به سایر سیستم ها روبرو هستند.

جوملا در واقع تمامی نیاز های شما را در یک بستر مناسب فراهم آورده است تا با فراغ بال به وب سایت خود در کوتاه ترین زمان ممکن برسید ، در زمان هایی که ابنگونه مدیریت ها وجود نداشت طراحی سایت امری بسیار پیچیده و زمانبر بود که کارفرما ها تنها به راه اندازی یک وب سایت استاتیک ساده بسنده می کردند ، اما امروزه با وجود سیستم های پیشرفته مدیریت محتوا شما می تواند نه تنها یک وب سایت داشته باشید بلکه کلیه موارد لازم جهت سئو سایت را در سایت خود بدون زمان زیاد و با استفاده از افزونه های جوملا به راحتی تهیه کنید .

جوملا علاوه بر محاسنی که در فوق ذکر گردید جزو یکی از بهترین cms ها از نظر برقراری ارتباط با گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز می باشد که این کار را برای بهینه سازی سایت با جوملا هموارتر خواهد نمود و البته با افزونه های آن نیز می توانید سایت خود را در بهترین رتبه بندی های گوگل قرار دهید.

سئو جوملا

در اولین قدم برای سئو سایت جوملا شما باید یک وب سایت قوی داشته باشید ، فراموش نکنید که سئو از هر مسابقه فوتبالی می تواند برایتان هیجان انگیز تر باشد زیرا که شما در عرصه نبرد باید از تمامی تکنیک ها و تاکتیک های حریفتان با خبر باشید تا بتوانید برنده این مسابقه که رسیدن به رتبه های بالا در کلمات کلیدی مد نظرتان است باشید.

هاست مناسب و انتخاب نام دامنه از جمله مواردی است که باید درنظر داشته باشید زیرا که اولین قدم شما انتخاب یک هاست با پایداری بالا و سرعت خوب است تگر این امر محقق شد به سراغ انتخاب نام دامنه خود بروید که بهتر است با عنوان اصلی شما شروع شود و یا حداقل در انتخاب نام سایت از کلمه کلیدی هم استفاده کنید.

اینها پیش نیاز های شما بود ، حال باید یک سری موارد کلی را در سایت خود رعایت کنید که مهمترین آنها سرعت لود تایم سایت شماست ، برای کاهش سرعت لود تایم سایت شما می توانید با استفاده از سایت هایی که سرعت وب سایت را چک می کنند استفاده نمایید ، بسیاری از این سایت ها وجود دارد که علت کندی لود صفحات را به شما نمایش میدهند .

مورد بعدی که حتما باید به آن اهمیت بدهید ، عناوین سایت و همچنین مواردی است که در سئو وب سایت تاثیر گذار است مانند متای توضیحات ، کلمات کلیدی ، برچسب ها ، تگ های سایت و بسیاری از مواردی که در سایت بررسی می شوند تا به اینجای کار مشترکات زیادی با دیگر ساختار های بهینه سازی داشتید اما در جوملا باید یک سری تنطیمات اختصاصی را برای این cms انجام دهید که در زیر اشاره می گردد.

تنظیمات سئو در جوملا

برای اعمال این تنظیمات پس از نصب جوملا و  ورود به مدیریت اصلی سایت در منو های بالا وارد قسمت تنظیمات کلی جوملا شوید و دو قسمت Search Engine Friendly URLS و Use URL rewriting را بررسی و در صورتی که فعال نیستند ، فعال نمایید این دو قسمت به شما کمک زیادی می کند از جمه این که آدرس لیتنک های داخلی شما را از نظر گوگل به طور خودکار اصلاح می کند و همچنین می تواند برخی از تنظیمات دیگر را نیز ماننند ساخت نقشه مناسب برای گوگل و یا حتی بهینه سازی داخلی جوملا را نیز با افزونه هایی مشابه sh404SEF انجام دهید .

البته که کلیه اعمالی را که برای سئو یک وب سایت لازم است و در جولا انجام میشود نمی توان در یک مقاله جای داد ، شما می توانید با مراجعه به یک شرکت سئو و یا فراگیری کامل جوملا به این مهم دست یابید ، ما در اینجا سعی کردیم که یک دید کلی از تمامی فرایند هایی که می تواند بر روی سایت شما تاثیر گذار باشد بدهیم الیته که دیدگاه مثبت و پشتکار در هر کاری می تواند خواسته های شما را جامه عمل بپوشاند در آینده مطالب بیشتری را در مورد سئو سایت جوملا منتشر خواهیم کرد.

اگر در یک نگاه بخواهیم تمامی مواردی که در مورد جوملا گفته شد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم ، می توانیم بگویم که cms کارا ، پویا و بروز می باشد که البته نیازمند تخصص های لازم در برقرای ارتباط کاربر با این مدیریت محتوا است و بسیاری از استاندارد های گوگل را نیز رعایت کرده و می تواند انتخاب خوبی برای سئوکاران به ویژه اشخاصی که دانش فنی کمتری نسبت به سایر رقبای خود دارند باشد و امیدواریم که این توضیحات برای سئو سایت جوملا شما مفید واقع شده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...