سئو جستجوی منطقه ای فیسبوک

سئو جستجوی منطقه ای فیسبوک

فیس بوک جستجوی منطقه ای گوگل را به چالش کشید (قسمت اول)

سئو جستجوی منطقه ای فیسبوک با شناخت و تجربه ای که از کار با سایت های گوناگون در فضای بی کران اینترنت داریم ، برخی خدمات در ذهن ما نهادینه شده و نمی توانیم سایت های مذبور را در حیطه ای به جز فعالیت های همیشگی آن ها تصور کنیم . به عنوان مثال می دانیم ویکی پدیا به عنوان دانش نامه ای عمومی یا دایره المعارفی جامع وظیفه انتقال اطلاعاتی پایه و اجمالی در خصوص پدیده های گوناگون را بر عهده داشته ، توئیتر ابزاری برای به اشتراک گذاری مخلص کلام در تعداد کاراکترهای محدود بوده و یوتیوب سامانه به اشتراک گذاری ویدئو می باشد . در همین رابطه فیس بوک نیز که کار خود را با ماهیت به اشتراک گذاری مدیا میان دوستان مجازی آغاز کرد ، امروزه تحت پیشامدی اجتناب ناپذیر چنان گسترش یافته که قادر است در زمینه هایی با گوگل به رقابت بپردازد ، رقابتی که به شرح آن می پردازیم .

آپدیت جدید فیس بوک که برای تلفن های همراه منتشر شده به افزونه ای در راستای ترقّی کسب و کارهای کوچک محلی مجهز شده است . این تغییرات اعمال شده از این جهت حوزه فعالیت گوگل را به چالش می کشد که به مشتریان بالقوه این مشاغل امکان تعامل بیشترشان با عوامل کسب و کار محلی خود را به سادگی فراهم می کند . این بدان معناست که فیس بوک در تغییر شکلی محسوس ، به جای اینکه محلی برای به اشتراک گذاری علایق ، سلایق و الگوهای رفتاری کاربران خود باشد ، اینک به ابزاری ضروری و اجتناب ناپذیر در زندگی کاربران خود تبدیل شده است . آثار این تغییرات فیس بوک را به رقیبی جدی برای گوگل منطقه ای یا محلی (Google Local)  و بررسی فاکتور های سئو تبدیل کرده است .

چالش فیسبوک و گوگل

 

صفحات بازطراحی شده موبایل

فیس بوک صفحات موبایلی خود را به منظور تعامل آسان تر صاحبان مشاغل محلی با مشتریان بالقوه آن ها دوباره طراحی کرده است . این ویژگی های جدید به صفحات فیس بوک این امکان را می دهد تا همچون صفحات وب مجزا و مستقلی که بر روی سئو حرفه ای سایت آنها کار شده است، عمل کنند . به عبارتی دیگر هم اکنون کاربران فیس بوک قادر خواهند بود تا در خلال صفحات این سایت همانند سایر تارنماها به رزرو یا سفارش خدمات یا محصول مورد نظر خود اهتمام ورزیده و یا حتی قرار ملاقاتی با نمایندگان مجموعه مد نظر خود ترتیب دهند . از سوی دیگر این عوامل سبب شده است تا از سوی خود فیس بوک نیز گزینه های مناسبتری به مخاطبین پیشنهاد گردد .

 

اقدامات فیس بوک

فیس بوک مجموعه تغییرات اعمالی مذکور را اقدامات یا “Actions” نامیده است . بر طبق این نامگذاری ، مسئولین فیس بوک معتقدند که در حال حاضر همه مردمی که با گوشی هوشمند خود به فیس بوک متصل می شوند قادر خواهند بود تا با استفاده از دکمه هایی معدود و طرزکاری ساده قرار آرایشگاه خود را رزرو کنند ، یک پیتزا سفارش دهند ، برای دوست خود پیغامی گذاشته و یا در ذیل پستی اظهار نظر کنند ، به عبارتی دیگر کاربران می توانند تا بخش عمده ای از اقدامات روزانه خود –به ویژه در دنیای اینترنت- را در محیط فیس بوک و تنها با یک موبایل انجام دهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...