خبر جدید گوگل برای سئو سایت

خبر جدید گوگل برای سئو سایت

اولویت ایندکس گذاری اول در موبایل

در خبر جدید گوگل که در ۴ نوامبر ۲۰۱۶ (جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ) اطلاع رسانی گردید مبحث مهم دیگری که گوگل در سئو سایت مطرح نمود حاکی از ایندکس شدن محتویات سایت از تلفن همراه خبر داد ، در واقع در طی این اطلاع رسانی ابتدا محتویات سایت از طریق موبایل و پس از آن از طریق Desktop ایندکس خواهد شد .  این جمله گوگل حاکی از اهمیت فوق العاده موبایل دارد که پس از طراحی و سئو نسبت به رفع باگ سئو سایت در موبایل افدام نمود که در اینجا اهمیت بهینه سازی سایت در موبایل بیش از پیش مطرح می گردد .

گوگل در مبحث بهینه سازی سایت  در ادامه چنین می گوید که :

امروزه اکثر مردم بیشتر نسبت به جستجوی اطلاعات خود در موبایل اقدام می نمایند وی در ادامه چنین می گوید که اگر چه سیستم امتیاز دهی از طریق محتویات صفحات در ورژن Desktop هنوز پا برجاست و این در صورتی اتفاق می افتد که محتویات سایت موجود در موبایل کمتر از محتویات موجود در Desktop می باشد و علت آن نیز عدم ارزیابی الگوریتم گوگل نسبت به صفحاتی است که از طریق موبایل جستجو می شوند در واقع گوگل در سئو سایت در اینجا به این نکته می پردازد که الگوریتم های وی در این مورد هنوز ضعف دارند که در این الگوریتم ها ، اینکه کدام صفحه از طریق موبایل جستحو شده را نمی توانند ارزیابی و تشخیص دهند .

وی در ادامه می گوید : اطمینان داشتن نسبت به نتایج ما می تواند مفید تر باشد ، ما در ابتدا برای ایندکس شدن محتویات در موبایل آزمایش می نماییم . با اینکه ایندکس شدن جستجو های ما در ایندکس شدن وب سایت و اپلیکیشن ها ادامه می یابد ، الگوریتم گوگل اولویت اول را در امتیاز دهی محتویات موجود در موبایل قرار می دهد .

با توجه به موارد مذکور از گوگل در سئو سایت چنین در نظر گرفته می شود که ایندکس شدن محتویات از موبایل آغاز می گردد و گوگل جهت بررسی ساختار داده ها و سایت به نسخه Desktop آن می پردازد .گوگل می گوید ما نتایح عالی از جستجو را برای کابرانی که از طریق موبایل و یا از طریق Desktop آمده اند را فراهم می نماییم .

نکات مهمی که گوگل در سئو سایت در ادامه مطرح می نماید اینکه :

  • در صورتی که سایت شما یک سایت Responsive و یا یک سایت  Dynamic دارید که اولویت اول برای سایت و سئو سایت شما محتویات می باشد چه در نسخه موبایل و چه در نسخه Desktop  نیاز به تغییرات اندکی در سایت شما وجود دارد .
  • در صورتی که سایت شما دارای محتویات متفاوتی در نسخه موبایل و Desktop می باشد می بایست تغییراتی را در سایت خود لحاظ نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...