تگ H1 در سئو

تگ H1 در سئو

تگ H1 در سئو چقدر اهمیت دارد؟

“Ask an SEO” نام ستونی هفتگی در محافل رسمی و معتبر سئو حرفه ای سایت است که توسط متخصص این حرفه –جنی هالاس- به سوالات کاربران پاسخ می دهد . در این هفته سوالی که سالیان مدیدی ذهن مخاطبین و سئوکاران را مشغول کرده است مطرح شده است : تگ H1 در سئو چه اهمیتی دارد ؟

تفاوت میان H1 و سرتیتر یک صفحه

H1 قسمتی خاص از کد HTML است که متن در میان آن تنیده شده و هدف این پدیده نمایش یک متن به عنوان بزرگترین نگاره اصلی یک صفحه می باشد . زمانی که صفحات آبشاری شکل (Cascading Style Sheets یا CSS) توسعه یافتند ، امکان هماهنگ کردن ساختار H1 (عناصری از قبیل رنگ ، فونت و ساختار نوشتاری) با طراحی صفحه مربوطه فراهم شد ؛ در نتیجه H1 می توانست گاهی بزرگترین نوشته صفحه خود نیز نباشد .

زمانی که گوگل در حال نگارش الگوریتم های خود بود ، CSS ها هنوز منتشر نشده بودند . در حقیقت این مفهوم برای اولین بار در کنفرانس جهانی وب یا W3C که در ماه مارس ۱۹۹۸ برگزار شد ثبت گردید ، یعنی درست اندکی پیش از ماه ستامبر همان سال که گوگل تاسیس گردید ، به همین دلیل –عدم ترویج و همه گیر شدن-  استفاده از آن در ساختار گوگل ممکن نبود . خط انتهایی جایی که H1 قرار داشته و دارد ، شاخص مناسبی از مهمترین متن موجود در صفحه قرار داشت . تیتر صفحه هم دقیقاً مشابه همین مفهوم است ، البته بدون کد رسمی H1 که آن را محاصره کرده باشد .

قرابت و ارتباط

چیزی که در نهایت مهمترین نشانه یک صفحه که همان سازنده ساختار و موضوعیت آن هم می باشد( و H1 یکی از آنهاست)  تیتر آن است ؛ به گونه ای که راهی برای برقراری ارتباط میان جستجوی کاربران و لیستی از نتایجی که موتور جستجوگر ارائه می دهد ، می باشد . مطلب کلیدی این است که وجود برچسب H1  به تنهایی اهمیتی ندارد ، بلکه آنچه حائز اهمیت است متن داخل این تگ می باشد .

به بازی گرفتن سیستم

به این دلیل است که H1 دارای اهمیت ثانویه در عنوان بندی می باشد . حتی اگر H1 فوق العاده ای هم داشته باشیم که سرتیتر را احاطه کرده باشد ، باز هم وجود آن به هیچ عنوان ضروری نیست ، لذا به همین دلیل است که سرتیتر های ” gamed” یا همان نوشته های ریزی که در بالا یا پایین صفحه با H1 و HTML به منظور خلاصه سازی آن ها ترکیب می شود ، کار نمی کند و دقیقاً به این دلیل است که گوگل H1 در آمیخته با تصاویر را نادیده می گیرد (استفاده ای غیر استاتدارد ، چرا که H1 پیراینده متون است). در پایان نیز لازم به ذکر است که به همین دلیل است که گوگل اذعان داشته است که اگر سرتیتر شما برجسته شده اما با H1 ترکیب نشده باشد ، هنوز هم همه مقاصد و اهداف H1 را داراست .

دیگر کاربردهای تگ H1

یکی دیگر از ویژگی های بارز کد H1 قابلیت کاربری و استفاده بالای آن می باشد ، خصوصیتی که سود زیادی برای افرادی با اختلالات بینایی و خوانندگان صفحه نمایشی (کسانی که با موبایل یا تبلت و … مطالعه می کنند) دارد . تقریباً همه دستگاه های نمایشگر متون توانایی جهش برای رسیدن به  برچسب  H1 و عرضه به مخاطب درباره محتوای یک صفحه را دارند . چیزی که اگر جا افتاده و از دست برود ، به طور حتم قابلیت بهره برداری و سودمندی سایت شما از دست رفته و آن طور که باید دیگر قابل دستیابی نخواهید بود . این در حالیست که گوگل فورجه بیشتری به کارآمدی صفحات داده و رعایت این اصول بویژه برای کاربران موبایلی تاثیرات مثبت بیشتری خواهد داشت .

برچسب H1 و سئو

همانطور که می توانید مشاهده کنید برچسب مذکور برای مفید بودن سایت ، سئو و دسترسی آن کاملاً نیاز است . به طور ایده آل شما باید یک نشان کاملاً واضح برای هر صفحه از سایت خود داشته باشید . همچنین توجه داشته باشید که تنها H1 صفحه شما ملزم به ادا کردن حق مطلب در عین یگانگی می باشد . اگر از قبل سایتی با سر تیترهای مشخصی دارید که با H1 ها کدنویسی نشده اند ، شور بختانه به این معنیست که افزودن برچسب H1 تفاوتی قابل توجه در استراتژی سئوی سایت شما بوجود خواهد آورد (آثار منفی) . با این حال سئوی خوب در پس استفاده از موقعیت ها خودنمایی می کند ، پس چرا این یکی را همین الان امتحان نکنیم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...