تغییر الگوریتم های گوگل

تغییر الگوریتم های گوگل

چرا و چگونه تغییر الگوریتم های گوگل را شناسایی می کنیم ؟

گوگل در طول یک سال هزاران بار الگوریتم های خود را تغییر می دهد . برخی از این الگوریتم ها (از قبیل الگوریتم های فلوریدا ، پنگوئن یا پاندا) به خوبی شناخته شده و با قرار گیری در جایگاهی افسانه ای ،  اثری شگرف در تاریخ سئو ، نحوه قرارگیری در نتایج جستجوها و حتی درآمد حاصل از آن برای وب سایت ها داشته اند . با این حال برخی از به روز رسانی ها آنچنان کوچک و غیر قابل ملموسند که تفاوتی میان آن ها حس نمی شود . با این حال تنها در دو سال اخیر ، شاهد دو جین از به روز رسانی های قابل توجهی مانند Broad Core Algorithm Update ، Maccabees و  Fred بوده ایم ؛ تغییراتی کیفی که حتی توسط خود گوگل نیز تائید و تبلیغ شده است . هر چند در این میان به ادعای برخی کاربران و گزارش ابزارهای ردیابی دوره های بی ثباتی نیز که عمدتاً ریشه در به روز رسانی های الگوریتم داشته است، در  SERPsدیده شده اما هیچگاه به تائید گوگل نرسیده اند .

چرا باید آپدیت های گوگل را دنبال کرد

شما در حرفه سئو وب سایت و محتوای آن ها برای موتور های جستجوگر فعالیت می کنید ، لذا منطقیست که تغییرات مهم و بزرگی را که تکنیک ها و استراتژی عملکرد شما در سئو را تحت الشعاع قرار می دهند ردیابی کنید . در عین حال ، تغییر الگوریتم می تواند هم به نفع شما باشد هم به ضررتان چرا که در

  • جایگاه جستجو و دیده شدن
  • فشردگی در جستجوی حیطه فعالیتی
  • بازگشت سرمایه یا ROI و
  • درآمد

شما تاثیر گذار است. جالب است بدانید خیلی از کاربران تغییرات الگوریتم را مجازاتی از سوی گوگل برای خود می پندارند ، این در حالیست که الگوریتم ها راهی برای پاداش به وبگاه هاییست که با محتوای خوب خود ، مخاطبینشان را راضی نگه می دارند . جستجو در اینترنت معامله ای «همه و هیچ» است و در این بازی به ازای هر برنده ، بازنده ای  باید وجود داشته باشد. گوگل در پی ارائه بهترین پاسخ به درخواست کاربران است و برای تحقق این هدف دست از تلاش و اعمال تغییرات لحظه ای دست نمی کشد . در نتیجه می توان ادعا کرد ردیابی و قدم گذاشتن در راه کوچکترین تغییرات الگوریتم غیر ممکن و غیر منطقیست . بیایید اینگونه به مساله نگاه کنیم ، زمانی که از تغییرات هزاران باره الگوریتم ها در سال صحبت می کنیم ، بدین معناست که این سیاست ها به طور میانگین روزی سه بار تغییر می کنند . در همین راستا Roger Montti معتقد است که که اگر شما هر روزی در هفته را زمان آپدیت های گوگل اعلام نمایید ، احتمالاً درست پیش بینی کرده اید . در نتیجه پیشنهاد ما این است که تنها تغییرات بزرگ و محسوس پیگیری شود ، به شرط اینکه زمان زیادی صرف آن نکرده و با وسواس زیاد با این قضیه برخورد نکنید .

پس از شناخت اهمیت این آپدیت ها به این سوال می رسیم که چگونه تغییرات و به روز رسانی های الگوریتم های گوگل را شناسایی کنیم ؟ بلاگ های سئو حرفه ای سایت فراوان و مطلوبی وجود دارند که انواع آپدیت های جستجو را پوشش می دهند ، اما منابعی که بتوان بطور مشخص برای رسیدن به هدف فوق از آن ها استفاده کرد بسیار محدود است ، هرچند با جستجوی عبارات مرتبط پیدا خواهند شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...