تعداد کلمات پست در سئو

تعداد کلمات پست در سئو

معمولاً چه میزان از محتوای نوشتاری به جایگاهی مناسب در رده بندی سایت ها می انجامد ؟

تعداد کلمات پست در سئو، امروزه یکی از اصلی ترین دغدغه های وب مسترها ، نگارش مقاله ایست که در عین انتقال یک مفهوم ، از نظر معیار های گوگل نیز پذیرفته شده باشد ؛ این در حالیست که ذات فعالیت های انسان امروزی ، انجام امور در کمترین زمان و بهینه ترین حالت خود می باشد ، لذا صرف زمان زیاد برای درج جملات بیشتر زمان در دسترس وی را برای انجام اموری دیگر تحت الشعاع قرار می دهد ، به همین دلیل در این مقاله با بررسی تعداد جملات و کاراکترهای مناسب برای درج یک مقاله ، به حل این مسأله مهم می پردازیم .

در گذشته نچندان دور ، پست های مکتوبی که در هر سایت قرار گرفته و مورد تائید گوگل واقع می شد از ۲۵۰ کلمه فراتر نمی رفت و این حجم از نوشته مقدار قبولی در نظر گرفته می شد . در همین اثنا ، عده ای از کاربران با ساخت بی حد و حصر صفحاتی بی محتوا که به thin content معروف شد ، قصد بهبود جایگاه سایت خود را در موتورهای جستجوگر را یافتند . این شرایط نامطلوب سبب شد تا گوگل به مبارزه با سودجویان برخواسته و با اعمال آپدیت های پاندا جلوی پیشروی اینگونه سایت ها با محتوایی غیر کاربردی را بگیرد ؛

از سویی دیگر با تخصیص پاداشی برای سایت های خلاق و مبتکر با محتوایی منحصر بفرد ، زمینه صعود آن ها در نتایج گوگل را فراهم آورد . به دلایل مذکور رفته رفته تمایل وبلاگ نویسان به نگارش مقالاتی با حجم بیشتر افزایش یافت . این در حالی بود که نتایج این تغییرات نیز حاکی از بهبود جایگاه سایت و همچنین بازگشت بهتر سرمایه بود .

همین عوامل سببی شد تا ما هم به عنوان فعالین این حوزه کنجکاو شویم که عموم کاربران چه میزان نوشته ای را مطلوب دانسته و برای سئوی سایت خود بکار می بندند ، پس با طرحی سوالی توئیتری مبنی بر اینکه ” زمانیکه در پی نگارش مقاله ای برای سایتتان هستید ، فکر می کنید که چه مقدار نوشته برای رتبه دهی بهتر به سایتتان مناسب است ؟ ” نظر آنان را جویا شدیم .

بر طبق این نظر سنجی ۳۳ درصد شرکت کنندگان معتقد بودند که برای رسیدن به جایگاهی مطلوب ، نگارش و قرار دادن مقاله ای با ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ کلمه الزامیست .

۳۲ درصد از شرکت کنندگان نیز با ارائه عباراتی با مضمون “بستگی دارد” حجم کلمات را از بستر تعدادی خاص جدا کرده و به موضوع فعالیت و سایر عوامل ارتباط دادند . به عنوان مثال ، عده ای بر این باور بودند که کیفیت سایت ها و ترافیک آن ها برای کسب رتبه اول در هر عرصه و موضوع فعالیتی تفاوت داشته و ممکن است ۵۰۰ کلمه برای یکی کافی و ۲۰۰۰ کلمه برای دیگری کم باشد .

۲۴ درصد از پاسخ ها مبیّن ترجیح کاربران به استفاده از ۱۰۰۰ کلمه و کمتر برای تصاحب جایگاهی مناسب بود .

و ۱۱ در صد باقی مانده نیز بر این اعتقاد بودند که جایگاه مناسب در نتایج جستجو در گرو نگارش بیش از ۲۰۰۰ لغت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...