بک لینک چیست؟ مرجع جامع بک لینک چیست

بک لینک چیست و یا بهتر بگوییم بک لینک خوب چیست و چه اهمیتی در سئو وب سایت ما دارد ، چه نوع لینک هایی از نظر گوگل خوب طلقی می گردد و موجب افزایش رتبه سایتمان در گوگل خواهد شد ، در اینجا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اساسا چه لینک هایی خوب و چه لینک های بد و چه لینک هایی بی اثر هستند اما اجازه بدهید ابتدا در مورد بک لینک صحبت کنیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک طبیعی

بک لینکی است که به صورت کاملا طبیعی و اتفاقی ایجاد می شود و دارای ویژگی هایی مانند تغییر مسیر از طریق جاوا اسکریپت نیست و یکی از تعاریف بک لینک چیست؟ می باشد

بک لینک غیر طبیعی

این لینک ها می تواند از طریق سایت که بر مبنای پرداخت در ازای هزینه کلیک و یا در تبلیغاتی مانند ریپورتاژ آگهی فعال شده باشند زیرا موتور های جستجو نمی دانند که برای کدام متون هزینه پرداخت شده است.

بک لینک های نیمه طبیعی

انتقال دهنده اصلی این  نوع از لینک ها وبلاگ نویسان و  جمع کننده مطالب از سایت ها می باشد به عنوان مثال فرض کنید یک مطلب پر بار در مورد سئو سایت نوشته اید افرادی هستند که برای بروز کردن خبرگزاری ها و یا وبلاگ هایشان عین مطالب شما را کپی نموده و در سایتشان قرار می دهند ، این باعث میشود که شما یک لینک سازی نیمه طبیعی اما از نظر سئو بسیار خوب را داشته باشید.

بک لینک باکیفیت چیست

بک لینک چیست ؟ بک لینک با کیفیت بک لینکی است که از یک سایت با کیفیت به سایت ما داده شود ، حال سایتی با کیفیت است که به عنوان یک سایت اسپمر شناخته نشود ، مطالب آن در جستجو های گوگل تایید شوند ، به طور مرتب و مداوم بروزرسانی حداقل یکی از قسمت های مطالب آن انجام پذیزد  و تمام ویژگی های دیگری را که می توان برای یک وب سایت خوب برشمرد دارا باشد.

چه چیزی باعث ایجاد بک لینک خوب می شود؟

لینک خوب از لینک با کیفیت مجزا می باشد و به مفهوم بک لینک چیست؟ ارتباطی ندارد .اگر چه مفاهیم هر دو نزدیک بهم است ، بک لینک خوب بسته به این که شما از کدام یک از روال های مرسوم سئو استفاده می کنید می تواند تعاریف مختلفی را داشته باشد.

به طور مثال شما موتور جستجوی Yandex  آشنایی دارید لینک خوب از نظر این موتور جستجو لینکی است که توسط سایت های دولتی روسی بوجود آمده باشد و اما لینک خوب از نظر گوگل و در کشور امریکا شرایط دیگری را تجربه کند.

پس می توانیم این گونه در نظر بگیریم که خیلی از شرایط می تواند در ایجاد بک لینک خوب اثر گذار باشد و همیشه خوب ویا بد مطلق بی معنی است.

چگونه بک لینک با کیفیت ایجاد کنیم

اگر میخواهد به سئو تضمینی سایت در گوگل برسید و اگر شما در دنیای مجازی و اینترنت جستجوی انجام دهید به مجموعه راهکار ها زیاد و متفاوتی در این زمینه خواهید رسید اما برای ما چند نکته همواره دارای اهمیت است و بهتر است به خاط خود بسپاریم:

  • آیا من یک راه حل انحصاری در محتوای خود انتشار داده ام؟
  • چگونه افراد محتوایم را به راحتی به اشتراک گذاشته و پیوند دهند؟
  • در چه سایت هایی متون تبلیغاتی بگذاریم که به عنوان مرجع دیگران باشد تا هم بیشتر دیده شویم و م متون ما را در سایت هایشان مورد استفاده قرار دهند؟

تمرکز بر روی کیفیت می تواند شاه کلید موفقیت هر وب سایتی در گوگل باشد و اینکه شما فقط تولید محتوا را جهت کارایی آن برای مخاطب قرار دهید می تواند خوانندگان و مراجعیت زیادی را به وب سایت شما آورده و شما را به عنوان مرجعی در این زمینه معرفی نماید ضمن اینکه در تغییرات گوگل دیگر دچار تغییر در SERP نخواهید شد.

بک لینک خوب چیست چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در ادامه مقاله بک لینک چیست در اینجا به لیستی از ویژگی های بک لینک خوب و یا منفی اشاره می گردد :

  • سعی کنید از بک لینک های ما مرتبط باشد و در واقع در راستای خدمات ما باشد به عنوان مثال اگر شما در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کنید بهتر است به گونه‌ای بک لینک به شما داده شود که از سایتهای هم رسته خودتان و  در زمینه مهاجرت، تور ،ویزا و غیره باشد .
  • بک لینک هایی که از محتواهای بسیار بلند به شما داده می شود دارای ارزش بیشتری می باشد و نسبت به لینکی که از یک محتوای کوتاه به شما داده شود در واقع بک لینک هایی که در درون محتوا قرار می‌گیرد از ارزش بالاتری برخوردار می باشد .
  • بک لینک هایی که به صورت خودکار و به طور اتوماتیک ایجاد می شوند ،تاثیرات مضر بر روی سایت شما ممکن است داشته باشد .
  • اگر انکر تسکت های شما بیش از حد بهینه شده باشد که دقیقا عین عبارتی باشد که در واقع شما مطرح می‌کنید ممکن است باعث پنالتی سایت شما شود پس بهتر است در انتخابانکر تکست مناسب دقت لازم را به دست به عمل آورید .
  • لینک هایی که در سورس سایت مخفی می باشند نیز توسط گوگل شناسایی می شود و تقلب محسوب می‌شود ، پس بهتر است از لینک های آشکار و غیر مخفی استفاده کنید .
  • بک لینک هایی که از شبکه های اجتماعی داده می شود بسته به تعداد فالوور های شبکه اجتماعی دارای اهمیت فراوان می باشند و برای سایت شما مفید هستند .
  • بک لینک از سایت هایی که دارای دامین اتوریتی پایینی باشد لینک هایخوبی محسوب نمی شود و ممکن است بر روی سایت شما تاثیر مثبت نگذارند .
  • یکی از بدترین کارهایی که کاربران می‌توانند انجام بدهید تبادل لینک است که به شدت برای سایتتان مضر است پس بهتر است از تبادل لینک کردن امتناع فرمایید .
  • اگر وب سایتی توسط گوگل جریمه و یا پنالتی شده باشد و به سایت شما لینک بدهد این آثار خوبی را در سایت شما به دنبال خواهد داشت .
  • سعی کنید از محتوای ضعیف به سایت شما لینک داده نشود این لینک ها باعث بهبود سایت شما نخواهند شد .
  • سایت های غیر مرتبط نیز بسته به حوزه کاری شان ممکن است تاثیر مطلوبی بر روی سایت شما نگذارند البته حساب سایت های خبری از این مقوله جداست .
  • بک لینک موقع دارای اهمیت و اعتبار بیشتری می شود که توسط خود ویراستار به شما داده بشود این در متن مقاله گنجانده شود .
  • دقت کنید که بک لینک ها به دو دسته dofollow و nofollow تقسیم‌بندی می‌شود چنین بک لینک هایی که dofollow هستند بر روی سئو سایت شما تاثیر مثبتی می‌گذارد ،البته بک لینک های nofollow نیز تاثیر می گذارند ولی به معنی تاثیر بر روی سئو وب سایت شما نخواهد بود .
  • اگر بک لینکی را خریداری کنید و گوگل متوجه این موضوع شود ۱۰۰% بر روی سایت شما تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت و ممکن است مشمول جرایم گوگل شوید.

رپورتاژ آگهی و ارزش آن در بک لینک چیست ؟

یکی از بهترین نحوه هایی هست که می توانیم بک لینک خرید ، با درج یک رپرتاژ آگهی خوب شما می توانید به راحتی به یک بک لینک کاملا طبیعی بسیار خوب و سازگار با تمامی فاکتورهای سئو دست پیدا کنید،  البته که بک لینک هایی که از طریق رپورتاژ آگهی تهیه می شود هزینه بالاتری دارد،  ولی در عوض هم ماندگاری و هم تاثیر طولانی مدت آن بر روی سایت باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد شد پیشنهاد می شود از این گونه لینک ها استفاده نمایید .

در تهیه رپورتاژ آگهی باید به یک سری از موارد نیز توجه نمود و یک سری موارد را رعایت کرد که تمامی اینها را در مقاله رپورتاژ آگهی به صورت کامل توضیح داده ایم فقط در نظر داشته باشید توجه داشته باشید که این نوع بک لینک  باید فالو باشد  از نظر گوگل خیلی تفاوت می‌کند؛و لینک های نوفالو از نظر گوگل بدون اعتبار هستند، بنابراین سعی کنید حتماً بررسی کنید که لینک هایی به شما اختصاص پیدا کنند که فالو باشد .

رپورتاژ آگهی علاوه بر اینکه شما را در سایت مرجع معرفی می کند باعث می شود که وب سایت شما ارتقا پیدا کند و باعث بهبود سئو سایت شما نیز خواهد شد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...