بهینه سازی سایت با کمک تصاویر

بهینه سازی سایت با کمک تصاویر

بهینه سازی سایت با کمک تصاویر ، طبق مطالعاتی که مرکز داده های بازرگانی “بیکن” در سال ۲۰۱۶ انجام داده است ، میزان بازاریابی محتوا در سال مذکور ۳۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن پیشرفت داشته است ، این در حالیست که تنها ۵ درصد از مطالب مذکور توانایی جذب مخاطب را داشته و به همکاری با آنان منجر شده است . از آن بدتر ذکر این نکته است که به طور متوسط ، مخاطبینی که به مطالعه متون تولید شده می نشینند پس از تنها ۳۷ ثانیه از آن دلزده شده و با غیر مفید دانستن آن از صفحه مربوطه خارج می شوند .

بروز این آمار نگران کننده دلایل فراوانی دارد ، اما اگر قرار باشد تنها یک دلیل برای آن ذکر شود به این نکته بسنده خواهیم کرد که مخاطب امروز با سلسله ای از رسانه های تصویری ، ویدئو های جذاب ، تصاویر گویا و مفهومی ، اصوات و ده ها عامل دیگر جذاب تر از نوشته در ارتباطند ، لذا بسیار هم عجیب نیست که چرا جذب نگاره هایی سرد و بی روح نمی شوند .

در همین رابطه ، کارشناسان بازاریابی محتوا با جمع بندی علل این رخداد و یکپارچه کردن نظرات خود به این نتیجه رسیده اند که

– اولاً باید به مشتریانمان هر آنچه می خواهند بدهیم ،

– ثانیاً باید آن ها را درگیر محتوای خود کنیم و

– ثالثاً باید مشتریان خود را در جریان خریدی ماجراجویانه بیاندازیم .

با توجه به این مقدمه و با عنایت به این مطلب که می دانیم مسیر ساده ای پیش رویمان نیست ، می توانیم راهکارهایی را در پیش بگیریم که به ارتباط بهتر با مخاطبین و افزایش زمان مطالعه آن ها در سایتمان منجر شود ، لذا به سراغ جادوی تصاویر می رویم .

در دوره ای نچندان دور ، تولید کنندگان محتوا انرژی و تمرکز خود را صرف نگارش متونی می کردند که با حجم کم ، دارای مفهومی عمیق و تاثیر گذار بود . این روند به همین منوال ادامه داشت تا اینکه سیاست های موتورهای جستجوگر این مقالات کوتاه را برنتابیده و در صدد ترغیب این افراد به انتشار مقالاتی بلند تر (و به طور ناخواسته با گیرایی کمتر) برآمد . اگرچه ما در پی این نیستیم که بگوییم کدام یک از این روش ها بهتر است ( هرچند سیاست های هر سایت با دیگری تفاوت داشته و این خوب و بد بر اساس همین خط مشئ تعریف می شود ) اما بدیهیست که مقاله ای با داشتن بیش از ۲۵۰۰ کلمه ، حتی اگر کاربردی و مفهومی هم باشد ، باز هم مقاله ای شلوغ ، طولانی و خسته کننده تلقی می شود .

در همین رابطه افزودن تصاویری به مطلب مذکور سبب می شود تا علاوه بر افزایش انگیزه مخاطب به سپری کردن زمان بیشتر در صفحه شما ، نرخ به اشتراک گذاری و صحبت پیرامون آن در صفحات اجتماعی نیز افزایش یابد . در ادامه راهکار هایی را بر می شماریم که تطابق کامل تصویر و مطلب به اشتراک گذاری شده را تضمین کرده و باعث ارتقا جایگاه صفحه آن می شود :

– تصاویری انتخاب کنید که برای کاربر قابل درک و هم ذات پنداری باشد : استفاده از تصاویر عمومی هیچگاه برای جذب مخاطبین مناسب نبوده چراکه می تواند همه جا آن ها را ببیند و تصاویر خیلی خاص نیز ممکن است تنها برای عده کمی از مخاطبین جذاب باشد ، لذا استفاده از تصاویری مربوط به محتوا به شرطی اینکه رضایت اکثریت را بر انگیزد و آنان را به متن ما متصل نماید می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .

– داستان سرایی کنید : قدرت تصاویر در جایی خودنمایی می کنند که کلمات از بیان مفاهیم آن عاجزند . از این روی از تصاویری استفاده کنید که بتواند ناگفته های متن را پوشش داده و آن را کامل کند .

– حمایت از نام تجاری : اگر نام تجاری شما ، محتویات سایتتان ، ماهیت فعالیتتان و نحوه ارتباطتان با مخاطبین بر پایه نوعی حس شوخ طبعی و سرگرمیست ، استفاده از تصاویری خنده دار می تواند به درک بهتر مطالب کمک کند ، چرا که مخاطب چنین انتظاری از شما داشته و نزد وی این روش پسندیده تر است . این در حالیست که این نوع ادبیات یا تصاویر برای سایت یک بیمارستان که حال و هوای مراجعین آن به نحوی دیگر است تفاوت دارد ، به همین دلیل پیشنهاد ما همخوانی تصاویر با نام تجاری خود و همچنین تفکرات و سلیقه مخاطبینتان می باشد .

– ارائه اطلاعات : می دانیم که ذهن انسان تجزیه و تحلیل اطلاعات تصویری را با سرعت و کیفیت بیشتری در مقایسه با داده های مکتوب و نوشتاری انجام می دهد . به همین دلیل اگر ما از تصاویر برای انتقال مفاهیم یک روند کاری ، مطالعات انجام شده و آمار آن ها استفاده کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت .

درپایان لازم به ذکر است که تصاویر از طرق مختلفی ساخته شده و حرف های متفاوتی برای گفتن دارند ، لذا از میان نمونه های موجود موردی را انتخاب کنید که هماهنگی بیشتری با متن شما دارد و به بهینه سازی سایت شما کمک بیشتری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...