اینفوگراف در سئو

اینفوگراف در سئو

اینفوگراف در سئو ، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در پی کسب اطلاعاتی ویژه در خصوص موضوعی خاص بوده اید ، اما با مطالعه منابع متعدد و صرف زمانی طولانی ، نکته قابل توجهی از آن استخراج نکرده اید . این در حالیست که در موارد بسیاری دیده شده است که یک تصویر ، همه اطلاعات مورد نظر کاربر را ارائه داده و در یک نگاه خلاصه مفاهیم متون کتبی مذکور را به مخاطب خود منتقل کرده است .

این تصاویر که Infographic ، اطلاع‌ نگاشت یا گرافیک اطلاع ‌رسان نام دارند ، نگاره هایی شامل نمودارها ، جداول ، عکس ، قالب و شکل های بسیاری می باشند که با قرار گیری در بستری جذاب و با کیفیت ، حجم وسیعی از اطلاعات را به طور خلاصه و مفید ارائه می دهند .

اگرچه تاریخچه این پدیده ،  فراز و فرود های استفاده از آن ، مزایا و معایب و همچنین باید ها و نباید های استفاده از آن بسیار حائز اهمیت است ، اما به دلیل اینکه این مقاله در پی یافتن ارتباط اینفوگرافیک و سئوی یک سایت می باشد ، تنها به بررسی ۷ فایده این محصول دیجیتالی در راستای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر خواهیم پرداخت : (نوروزی)

  • مغز انسان قدرت بیشتری برای درک تصاویر در مقایسه با متون دارد .

طبق مطالعات انجام شده ، مغز انسان سرعت ۶۰٫۰۰۰ برابری برای پردازش داده های تصویری در مقایسه ها با داده های نوشتاری دارد . این در حالیست که نوشته ها هر چقدر هم که در محتوا جذاب باشند ، پس از چندی خسته کننده شده و مفاهیم خود را به خوبی منتقل نمی کنند . حال اگر این داده ها در بستری شاداب و گیرا به وی ارائه شوند ، خود مغز نیز در چینش اشکال ، تحلیل نمودار ها و پردازش اطلاعات پای پیش گذاشته و محتوای این اینفوگرافیک را به حافظه بلند مدت خود می سپارد .

  • اینفوگرافیک روشی مناسب برای بیان داستان های مصور است .

یکی از مهمترین علل مهجور ماندن اینفوگرافیک ها تا به امروز ، استفاده نا مناسب از آن ها در زمینه ای بی ربط به ماهیتشان و از آن بدتر بکار گیری فنون ، کیفیت و کمیت تخریبی در ساختارشان است . به طور مثال این پدیده که با طراحی مناسب قادر است تا به روایت یک داستان و موضوع بپردازد ، زمینه ای برای تبلیغات ناشیانه با آثار منفی شده است .

نکته مهمی که در خصوص استفاده از اینفوگرافیک ها باید آموخته شود این است که انتقال اطلاعات از قالب متنی به تصویری به معنای روایت داستان به روشی تازه است و نه خلق آن ، به عبارتی دیگر ، زمانی که چنین تصاویری ساخته می شوند ، هدف بیان مساله به شکلی ملموس تر می باشد و نه خلق یک موضوع ، آمار ، خبر و اطلاعات .

از این روی خلق یک محتوای اینفوگرافیکی استاندارد با رعایت همه عناصر بهینه سازی سایت سبب می شود تا این تصویر جاذبه ای اصیل برای سایت شما باشد و نه فقط بستری برای لینک دهی های پیش پا افتاده .

  • اینفوگرافیک ها اثرگذاری فراوانی دارند .

امروزه حتی اگر شخصی تمایل مطالعه متون بلند و طولانی را داشته باشد ، زمان انجام این کار را ندارد ؛ لذا یافتن راهی برای انتقال کامل اطلاعات در زمانی اندک بسیار حائز اهمیت است . اینفوگرافیک به عنوان یک روش بیان تفکرات نویسنده ، در مقایسه با متون رسمی ، آن ساختار خشک و منزوی را نداشته و عبارات را حتی در صورت کتبی بودن ، به دلیل اینکه در بستری از اشکال ، تصاویر ، نمودار ها ، ساختارهای درختی و رنگ های متنوع نمایش می دهد ، بیشتر و عمیق تر در ساختار ذهن خواننده می نشانند .

  • اینفوگرافیک ها قابل لینک دهی هستند .

یکی از علل محبوبیت اینفوگرافیک ها قابلیت معرفی سایت شما به مشتریان بالفعلتان می باشد . این کار که به کمک درج آدرس و اطلاعات بر روی تصویر و همچنین لینک دهی مستقیم همراه است ، اگرچه در ابتدا توسط برخی از رقبای شما مورد سو استفاده قرار گرفته و امکان استفاده از آن برای هرکسی مهیاست ، اما در نهایت این خیل جمعیت است که به سایت شما سرازیر می شوند .

  • اینفوگرافیک ها قابل به اشتراک گذاری هستند .

این پدیده به عنوان فایلی تصویری ، قابلیت انتقال میان همکاران ، اعضای یک تیم و از همه مهمتر عرضه کنندگان و متقاضیان را دارد ، لذا با دست به دست شدن میان آنان شانس دیده شدن مفاهیم آن نیز بیشتر می شود . طبق نتیجه بررسی های انجام گرفته ، قریب به ۸۰ درصد از بازاریابان از شبکه های اجتماعی اینترنتی استفاده کرده و در این میان نیز قریب به ۲۰ درصد کاربران هم پست های تصویری را به مطالب بدون عکس ترجیح می دهند ، در نتیجه استفاده از اینفوگرافیکی جذاب به جذب مخاطبین بیشتر می انجامد .

  • اینفوگرافیک ها شما را به عنوان متخصصین حوزه کاریتان معرفی می کنند .

زمانی که در اینترنت و حوزه بازیابی آن جستجو می کنیم ، با نام هایی نظیر “برایان دین” و “لری کیم” برخورد خواهیم کرد ، افرادی که روش های منحصر بفردی در گسترش کار خود و کسب این معروفیت داشته اند ، اما هر دو از اینفوگرافیک ها به وفور استفاده می کردند . به دلیل اینکه نام سازنده هر اینفوگرافیک روی آن درج شده و این محصول در اینترنت پخش می شود ، نام شما ممکن است در یک لحظه از ده ها کشور مختلف جهان سر در آورد ، به همین دلیل دیر یا زود معروفیت در این زمینه به سراغ شما آمده و سایتتان رتبه بهتری پیدا خواهد کرد .

  • اینفوگرافیک به افزایش فروش کمک می کند .

با جمع بندی همه فواید فوق در یک گزینه می توان گفت که همه این فعل و انفعالات در راستای کسب سودی بیشتر اتفاق می افتند . در نتیجه اگر ما بتوانیم توانایی های مجموعه خود را در قالب یک اینفوگرافیک نشان دهیم ، این نگاره که تاثیری چند برابر نسبت به تبلیغات متنی  در سئو سایت دارد ، در ذهن مخاطب نشسته و با اتکا به قابلیت لینک دهی و اشتراک آن توسط افراد بیشتری دیده می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...