استفاده از Google Analytics

استفاده از Google Analytics

استفاده از Google Analytics ابتدا به این موضوع می پردازیم که Google Analytics چیست و چه کاربردی در تحقق اهداف ما دارد ، اگر بخواهیم به طور ساده توضیح دهیم گوگل آنالیز ابزاری است که می توان توسط آن قسمت های مختلف وب سایتتان ، ورودی های سایتتان و همینطور روند ورود ، قسمت های جذاب  سایت برای مخاطبان ، کشور هایی که از آن به وب سایتتان متصل می شوند و حتی مرورگر های کاربران را مشخص نمود.

اهداف درGoogle Analytics

اما چگونه  می توانیم با این ابزار به هدف گذاری بپردازیم ، در واقع ما در اینجا می خواهیم به این موضوع بپردازیم ، اگر شما وب سایتی را بوجود می آورید بدون اهداف مشخص این امری اشتباه است زیرا اهداف هستند که به وب سایت موجودیت داده و علت ایجاد آن را توجیه می کنند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم در اولین جلسه ای که در مورد ایجاد یک سایت برگزار می کنید تعیین کنید که قرار است چه میزان گردش مالی ایجاد کند و حاشیه سود شما در یک وب سایت چیست؟

پس از انجام این کار در Google Analytics به قسمت goals می رویم تا اهدافمان را مشخص کنیم برای این کار بر روی آیکن چرخ دنده کلیک می کنیم و از منوی Admin زیر منو goals را انتخاب می کنیم.

استفاده از Google Analytics
استفاده از Google Analytics

در اینجا شما می توانید یک قالب برگزیند یا از قالب های خودتان استفاده کنید که پیشنهاد ما استفاده از قالب های پیش فرض است ، در صفحه بعدی شما می توانید هدف، مدت زمان بازدید صفحه و یا صفحات را مشخص نمایید که این البته هدف نهایی ما نیست هدف ما سئو تضمینی است زیرا می تواند شخصی که بیش از ۵ صفحه از سایت شما را دیده باشد بدون خرید وب سایتتان را ترک نماید .

استفاده از آنالیز گوگل
استفاده از آنالیز گوگل

البته این قسمت از گوگل آنالیز دارای امکانات و ابزار های مختلفی جهتسئو سایت می باشد که با توجه به نیاز خود می توانید به آن مراجعه و هدف گذاری سایتتان را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...