نکات مهم برای افزایش رتبه ویدئو

نکات مهم برای افزایش رتبه ویدئو

نکات مهم برای افزایش رتبه ویدئو ، بی تردید همه افرادی که وظیفه به روز رسانی محتویات یک سایت را بر عهده دارند ، کم و بیش و به اقتضای چشم انداز فعالیت های مجموعه خود در پی بهبود جایگاه وبگاهشان در میان نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجوگر می باشند .

ویدئوها به عنوان یکی از همین محتویات ، بار سنگینی از بهبود این رده بندی را بر دوش کشیده و مورد استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبین نیز قرار می گیرند . امروزه وجود سایت هایی بین المللی از قبیل یوتیوب یا ویمئو ، شبکه هایی اجتماعی نظیر فیس بوک و اینستاگرام و حتی سایتهایی وطنی مانند آپارات ، تماشا و … که امکان به اشتراک گذاری مدیا را برای همه کاربران اینترنت فراهم آورده اند ، سبب شده است تا بار اصلی این نوع انتقال داده ها به آن ها محول شده و شناسایی سازوکار آن ها از اهمیت زیادی برخوردار شود .

در همین رابطه بارها دیده شده است که برخی کاربران بارگذاری مطالب و فیلم ها را تنها به آپلود اطلاعات محدود کرده ، بی آنکه بدانند کوچکترین جزئیات در این سایت ها به بزرگترین تغییرات در جایگاه سایت مادر خواهد انجامید . لذا در ادامه قصد داریم تا در خصوص برخی از این نکات مستتر اما مهم صحبت کنیم .

  • شرح ویدئو

می دانیم که خزنده های موتورهای جستجوگر تا این لحظه توان مشاهده ویدئو و تجزیه و تحلیل محتویات آن را ندارند ، لذا اگر ما به درستی اطلاعات یک ویدئو را درج نکنیم ، گوگل چگونه می تواند از مفهوم آن پرده برداشته و به متقاضیان ارائه دهد و سبب افزایش سئو سایت شود ؟!

  • ساخت تصویری بند انگشتی

زمانی که مخاطب موضوعی را در اینترنت جستجو می کند ، با سیاهه ای از پیشنهاداتی مواجه می شود که هر یک پتانسیل دیده شدن را دارند . در چنین مواقعی یکی از عواملی که به آن ها در انتخاب ویدئوی دلخواهشان کمک می کند ، اولین تصویریست که از آن می بینند .

این “اولین تصویر” که در حقیقت همان تصویری بند انگشتی ویدئوی ماست ، اگر جذاب انتخاب شود بسان آهنربایی مخاطب را به سوی خود کشیده و وی را وادار به مشاهده محتوای ارائه شده توسط ما می کند . لازم به ذکر است که این تصویر هم می تواند از میان تصاویر ویدئو اتخاب و هم می تواند به عنوان تصویری مجزا به پست مذکور افزوده شود ، لذا در هنگام بارگذاری بهانه ای برای عدم ارائه تصویری مناسب و گیرا وجود ندارد .

  • نامگذاری ویدئو

این عامل که شاید ساده ، بدیهی و پیش پا افتاده ترین فاکتور بارگذاری ویدئویی مطلوب می باشد ، در حقیقت کمک می کند تا گوگل به راحتی آن را در لیست پیشنهادات خود قرار داده و از سویی دیگر کاربران نیز از میان نمونه های پیش روی (در کنار تصویر آن) عاملی برای سنجش کم و کیف مدیای پیش رویشان داشته باشند . لازم به یادآوریست که این نام می تواند از واژه کلیدی سایت یا خود ویدئو ، اصطلاحاتی جذاب و یا سوال بر انگیز تشکیل شود .

  • زمان ویدئو

نکات مهم برای افزایش رتبه ویدئو و زمان ویدئو ، اگرچه این عامل به نوع فعالیت مجموعه یا موضوع ویدئو بستگی دارد ، اما توجه به آن نکته ای حیاتیست . به عنوان مثال در ویدئویی آموزشی ، زمان بیشتر آن به معنای صرف زمان بیشتری برای انتقال مفاهیم و آموزش جزئیات بیشتری می باشد ، لذا در اینجا طول بیشتر عاملی مفید و مطلوب تلقی می شود ؛ این در حالیست که در یک ویدئوی تبلیغاتی ، اگر مفاهیم در حداقل زمان به طریقی جذاب منتقل نشود ، مخاطب در عصری که سرعت انتقال اطلاعات در فضای مجازی حرف اول را می زند دلسرد شده و از ادامه دیدن آن امتناع می ورزد ، در نتیجه هدف غایی به اشتراک گذاری این ویدئو به شکست می انجامد .

  • تشویق به ابراز عقاید

زمانی که شما از مخاطبین خود می خواهید که آن ها در خصوص ویدئوی بارگذاری شده نظر دهند ، علاوه بر اینکه شأن آن ها را حفظ نموده اید و به نوعی مشتری مداری خود را به نمایش گذاشته اید ، همین “کامنت” ها و “لایک” های ساده سبب می شوند تا از یک سو مطلب شما نزد دوستان مجازی آن ها نیز شانس دیده شدن را پیدا کنند که این افرایش بازدید به قدرت گیری لینک پشتیبانی شما می انجامد و از سویی دیگر خواهید توانست در مراحل بعدی رسانه ای محبوب تر ارائه دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...